Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:13:11 GMT

ترجمه کتاب «اصول فقه» در قم رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۶۸۶

ترجمه کتاب «اصول فقه» در قم رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد صابریان قبل از ظهر یکشنبه در نشست خبری که در تالار همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به آثار گوناگون استاد حسین انصاریان اظهار کرد: بیش از هر چیزی استاد انصاریان را به عنوان یک مبلغ و سخنور شناخته شده است ولی این استاد برجسته آثار متعددی در باب ترجمه و تفسیر دارد که آخرین اثر وی با عنوان ترجمه اصول کافی توسط موسسه دارالعرفان آماده شده و به زودی در بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کتاب اصول کافی تألیف شیخ کلینی(ره) به عنوان یکی از معتبرترین کتب احادیث شیعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: اصول کافی به زبان عربی در دو جلد در مدت به زبان عربی در مدت ۲۰ سال جمع آوری شده است.

مدیر موسسه فرهنگی دارالعرفان، ادامه داد: این کتاب شریف در پنج جلد ترجمه شده و پایین هر حدیث ترجمه آن آمده است و با توجه به ترجمه سلیس و روانی که دارد برای فهم عموم مناسب است.

وی با عنوان اینکه کتاب اصول کافی از نظر علمای شیعه کامل‌ترین، شریف‌ترین و مهم‌ترین مرجع شیعه در طول تاریخ به شمار می‌رود، گفت: این کتاب با توجه به هم زمان بودن حیات مرحوم شیخ کلینی(ره) با زمان غیبت صغری امام زمان (عج) اعتبار بیشتری دارد.

حجت الاسلام صابریان اضافه کرد: کتاب الکافی در سه بخش اصول، فروع و روضه تألیف شده ولی با توجه به اینکه اصول کافی بیشتر برای عموم مردم کاربرد دارد استاد استاد انصاریان فقط نسبت به ترجمه اصول اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه ترجمه‌های متعددی از کتاب اصول کافی وجود دارد، گفت: ترجمه مرحوم کمره‌ای یکی از ترجمه‌هایی است که از این کتاب وجود دارد ولی با توجه به اینکه مربوط به ۸۰ سال پیش می‌شد که قلم آن بسیار سنگین بود و خود نیاز به ترجمه داشت، به همین دلیل استاد انصاریان نسبت به ترجمه این کتاب اقدام کرد.

مدیر موسسه دارالعرفان با بیان اینکه اصول کافی دارای ۴۹۹ باب است، تصریح کرد: در این کتاب ارزشمند ۳ هزار و ۸۸۱ حدیث در مسائل مختلف وجود دارد که به صورت مدون ترجمه شده است.

وی بیان کرد: گاهی اوقات ترجمه احادیث از ترجمه قرآن سخت تر می‌شود و تنها کسی می‌تواند در این زمینه ورود کند که در زمینه تفسیر قرآن کار کرده باشد.

حجت الاسلام صابریان گفت: ترجمه کتاب اصول کافی پنج‌شنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح با حضور حجت الاسلام احمد واعظی، حجت الاسلام نظری منفرد و حجت الاسلام انصاریان و جمعی از اساتید حوزه در تالار شیخ طوسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

کد خبر 4480236

منبع: مهر

کلیدواژه: اصول فقه شیخ حسین انصاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلد از مجموعه «سمفونی رنگ، هارمونی خط» پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سالن اصلی برج آزادی رونمایی می‌شود.

این‌کتاب شامل آثار، مقالات پژوهشی، یادداشت‌هایی از هنرمندان و پژوهشگران هنر ایران و گزیده آثاری از هنرمندان دارای نوآوری و خلاقیت فردی در رشته‌ها و رویکردهای مختلف تجسمی است که گروه هنر معاصر با مدیریت اعظم السادات محمد باغبان با همکاری انتشارات مهر نوروز آن را رونمایی می‌کند.

حمید شانس، سهراب هادی، نظام‌الدین امامی‌فر، بهنام زنگی، بابک بهاری و منوچهر موغاری از اساتید سخنران این مراسم هستند.

«سمفونی رنگ هارمونی خط ۲»، دومین کتاب گروه هنر معاصر است که با هدف شناساندن قابلیت‌های هنرمندان جوان در انواع گرایش‌ها و رویکردها از سنتی تا مدرن،عرضه شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در برج آزادی تهران برگزار می شود.

کد خبر 6087355 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟