Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رحیمی از آغاز به کار مجدد گشت‌های نامحسوس در بزرگراه‌های تهران بزرگ خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سردار حسین رحیمی» امروز در حاشیه اجرای طرح طاهر در جمع خبرنگاران گفت: طرح ارتقای انضباط و ایمنی ترافیک با عنوان طرح طاهر در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است و با توجه به افزایش سفرهای روزانه، حوادث و تصادفات سنگین بزرگراهی و تخلفات برخی از رانندگان در سطح شهر این طرح به مرحله اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه طرح طاهر برخورد با تخلفات هنجارشکن است، بیان کرد: این تخلفات شامل خودروهای دارای شیشه دودی، تخلفات حادثه ساز، رانندگان پرخطر، تخلفات ساکن، برخورد با تخلفات موتورسیکلت ها، خودروهای دارای پلاک مخدوش یا فاقد پلاک، خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا و تخلفات خطوط ویژه، تخلفات شبانه و نداشتن کمربند و کلاه ایمنی می شود.

 

وی با بیان اینکه طرح رعد از ابتدای هفته جاری به مرحله اجرا درآمده است، تصریح کرد: این طرح به طور مستمر چندین بار طی یک ماه برگزار خواهد شد.

 

سردار رحیمی در ادامه اظهار کرد: از زمان اجرای این طرح 1357 خودرو به دلیل تخلفات فوق توقیف شدند و همچنین بالغ بر 52 هزار خودرو نیز اعمال قانون شدند که بعضی از این خودروها بنا به نوع تخلفات شان توقیف و برخورد خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه رانندگان متخلف باید یک دوره 45 دقیقه یا یک ساعته تحت آموزش قرار بگیرند، افزود: رانندگانی که خودرو یا موتورهای آنها به ستاد ترخیص اعزام می شوند یا رانندگانی که در حادثه تصادف مقصر شناخته می شوند تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

 

سردار رحیمی از راه اندازی مجدد گشت های نامحسوس در بزرگراه های تهران بزرگ خبر داد و افزود: افزایش تخلفات مخاطره آمیز و سرعت و سبقت های غیرمجاز از دلایل اصلی اجرای مجدد طرح رعد بود.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگار شبستان با بیان اینکه موتورسیکلت سوارهای سنگین نیز جزو طرح طاهر است، اظهار کرد: تردد موتورسیکلت سوار سنگین به هر بهانه ای ممنوع است. موتورسوارهایی می توانند در سطح شهر تهران تردد کنند که دارای پلاک باشند چون داشتن پلاک به منزله شناسنامه خودرو و موتور محسوب می شود حتی اگر این موتورها گران قیمت ترین وسیله نقلیه و یا متعلق به ارگان و سازمان خاصی نیز باشند در صورت نداشتن پلاک از تردد آنها در سطح شهر تهران جلوگیری خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: همچنین در جلسه امروز برخورد با این موتورسواران مصوب شد ضمن اینکه ما در روزهای پنجشنبه و جمعه طرح ویژه ای برای افرادی که قصد ورود به داخل پیست دارند، اجرا می کنیم.

 

سردار رحیمی با اشاره به برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح LEZ‌ نیز اجرا می شود برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا نیز جزو اولویت های پلیس است و خودروهایی که فاقد معاینه فنی بوده و دودزا هستند اجازه تردد در سطح شهر تهران را ندارند، در صورت تردد توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد. 

 

وی با اشاره به برخورد با خودروهای دستگاه ها و ارگان های دولتی نیز اظهار کرد: کلیه خودروهای ارگان ها و دستگاه های دولتی نیز شامل این قوانین و مقررات می شوند حتی برای اتوبوس های شرکت واحد نیز تذکرات لازم را دادیم که عیوب برخی برطرف و برخی هم در حال برطرف شدن است.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص تردد خودروهای دستگاه های دولتی نیز گفت: صدور مجوز برای عبور از خطوط ویژه دستورالعمل خاص دارد و دستگاه ها می توانند با توجه به احراز این شرایط در داخل دستورالعمل از این خطوط استفاده کنند ولی در خصوص تردد نمایندگان از این خطوط اطلاعی نداریم.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد کتابخوانی استان بوشهر بجنورد خراسان شمالی اصفهان امداد و نجات سردار رحیمی موتورسیکلت ترافیک شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • ماجرای ماشین‌های دوربین‌دار پلیس‌ در تهران | بیشترین تردد خودروهای دوربین‌دار در ۳ منطقه | موتورسیکلت‌های پلیس با دوربین در ۶ جهت
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران