Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل فرودگاه مهرآباد، گفت: در اولین گردهمایی دسترس‎پذیری و مناسب‎سازی استان تهران، فرودگاه مهرآباد به دلیل فعالیت‎های اثربخش در زمینه مناسب‎سازی و دسترس‎پذیری خدمات فرودگاهی به مسافران در سطح استان با اهدای لوحی مورد قدردانی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا بابیان این‌که صنعت حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان یکی از سریع‎ترین و راحت‎ترین گزینه‎های حمل‌ونقل برای مسافران به‌ویژه افراد توان‌خواه و سالمند خصوصاً در سفرهای طولانی محسوب می‌شود، گفت: بنابراین ما در فرودگاه‎ها باید با رعایت حقوق آن‌ها در تمام مراحل پروازی مسئولیت خود را به‌درستی انجام دهیم که خوشبختانه در مهرآباد توانسته‎ایم درصدی از رضایتمندی این مسافران را کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفی نیا بابیان این‌که در فرودگاه مهرآباد شرایطی در نظر گرفته‌شده است که در ورودی ترمینال‎ها و هر قسمتی که برای پذیرش مسافر ایستایی وجود دارد، مسافران توان‌خواه زودتر پذیرش می‎شوند، گفت: در این زمینه در حال تلاش هستیم که مسیری جداگانه را برای روند اعزام و پذیرش آن‌ها ایجاد کنیم.

وی در مورد خدماتی که در داخل ترمینال‎ها برای این مسافران در نظر گرفته‌شده است، گفت: تسطیح ترمینال‎ها و مسیرهای دسترسی ترمینالی، استفاده از آسانسور و بالابر ویلچری، استفاده از کانترهای پذیرش ویژه توان‌خواهان، ایجاد مسیر دسترسی و شیب‎راه‎ها مطابق با امکانات توان‌خواهان، نصب تابلوهای راهنمای توان‌خواهان در مسیر اعزام و پذیرش مسافر، استفاده از امکانات اطلاع‎رسانی نوری و صوتی برای معلولان خاص و اختصاص ویلچر به‌اندازه کافی ازجمله امکانات فراهم‌شده هستند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد ضمن بیان این‌که راه‎اندازی و بهره‎برداری از پل‎های تلسکوپی کمک بسیار زیادی به سهولت تردد مسافران به‌ویژه افراد توان‌خواه خواهد کرد، گفت: در نوسازی و مناسب‌سازی سرویس‎های بهداشتی داخل ترمینال به نحوی عمل کردیم که مسافران توان‌خواه بتوانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند و آب‌سردکن‌هایی مخصوص این مسافران نیز در نظر گرفته‎ایم.

وی با اشاره به این‌که در جلسه‎هایی با شرکت‎های هواپیمایی آن‌ها ملزم به رعایت حال این‌گونه مسافران شده‎اند، گفت: تاکید کرده‎ایم تا به آژانس‎های هواپیمایی اعلام کنند که قبل از تهیه بلیط شرایط آن‌ها را جویا شوند و با رعایت جوانب مختلف، برای افراد توان‌خواه ازجمله انتخاب صندلی مناسب در هواپیما زمینه پرواز سهل را برای آنان مهیا سازند.

صفی‎نیا با اشاره به اینکه این فرودگاه تلاش می‎کند تا امکانات و تجهیزات این مسافران ویژه را به نحو احسن مهیا سازد، گفت: اما این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که متاسفانه نسبت به این مسئله در کشور ما کوتاهی شده است و باید تمهیدات و تسهیلات مناسبی برای استفاده این عزیزان از صنعت هوانوردی فراهم شود. رعایت استانداردهای لازم برای ارائه خدمات و ارائه آموزش‎های لازم به کارکنان فرودگاهی، خدماتی، شرکت‎های هواپیمایی و هندلینگ‎کننده‎ها ازجمله نیازهای ما در فرودگاه‌ها هستند.

این گردهمایی به مناسبت روز جهانی معلولان در 15 آذر 97 در تهران برگزار شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرودگاه مهرآباد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان