Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فرهنگ‌سرای شهر ایمن و زیبای شهر مشهد گفت: هدف از جشنواره «قصه‌های سپید» جمع آوری داستان‌های کهنی است که سینه به سینه نقل می‌شوند و در جایی ثبت نشده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین ، طیبه غلامی ، در خصوص جشنواره قصه‌های سپید گفت: شروع فراخوان جشنواره قصه‌های سپید در قبل از آذر ماه بوده است و کلیت این طرح در خصوص ارتباط‌گیری بیشتر حوزه سالمندان با فرهنگ‌سراها است زیرا ما در این قسمت در فرهنگ‌سراها ضعف داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: دلیل دیگر ما برای این کار، جمع آوری داستان‌ها و قصه‌های کهنی است که سینه به سینه نقل می‌شود و در جایی به ثبت نرسیده و روایات آن‌ها نیز متفاوت است، به عنوان مثال ما داستان‌های قدیمی‌ای داریم مانند «حسن کچل» که از آن روایات مختلفی وجود دارد زیرا به صورت سینه به سینه نقل می‌شود. مدیر فرهنگ‌سرای شهر زیبا و ایمن عنوان کرد: در ابتدا به تمامی فرهنگ‌سراها اطلاع رسانی شد که هر کس پدربزرگ یا مادربزرگی دارد یا پدر و مادری دارد که قصه‌هایی را می‌توانند نقل کنند صدای آن‌ها را ضبط کرده و برای فرهنگ‌سراها بفرستند یا در فلش به آن‌ها تحویل دهند. غلامی بیان کرد: تا کنون تعداد زیادی داستان 15 یا 20 دقیقه‌ای جمع‌آوری شده است که قاعدتا کامل نبودند و ما در این‌جا یک کارگردان خوانش داریم که وی تمامی این صداها را گوش می‌کند و از بین آن‌ها صدایی که کامل تر باشد و لهجه قابل فهم‌تری داشته باشد و داستان نیز داستان جالب‌تری داشته باشد را انتخاب می‌کند. وی افزود: پس از انتخاب داستان‌ها ما افراد را دعوت می‌کنیم به اتاق صوت و این افراد قصه‌های خود را می‌خوانند به صورت کامل و علاوه بر آن یک کارگردان محتوای قصه را نیز درست می‌کند و اگر قصه اشکالی داشته باشد نیز به آن‌ها کمک می‌کند و پس از آن یک گزینش دیگر نیز صورت می‌گیرد. مدیر فرهنگ‌سرای شهر زیبا و ایمن تشریح کرد: داستان‌هایی که در نهایت باقی می‌مانند به صورت حرفه‌ای ضبط می‌شوند و پس از آن به صورت یک محصول درمی‌آید و در محصول نام افراد ذکر می‌شود و محصول به نام آن‌ها می‌شود. غلامی اضافه کرد: در فاز سوم این موضوع که البته هنوز قطعی نیست ممکن است که ما بتوانیم نقاشی‌های این داستان‌ها را روی دیوارهای شهر بکشیم و این طور شود که شهر نیز این نمادها را به همراه خود داشته باشد و این کلیت جشنواره قصه‌های سپید است. مدیر فرهنگ‌سرای شهر زیبا و ایمن گفت: آمار دقیقی از تعداد شرکت کنندگان وجود ندارد زیرا این اتفاق در تمامی فرهنگ سراها در حال رخ دادن است و مهلت پایانی ارسال آثار تا شب یلدا است و در این شب از تمام افرادی که اثر خود را فرستاده‌اند در فرهنگ‌سراها تقدیر می‌شود.        منبع : ایسنا   
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: داستان های کودکانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌هایی که بحران آب را به تصویر کشیده‌اند

تامین آب آشامیدنی، یکی از اصلی ترین دغدغه‌های کشورهای مختلف دنیا است و امروزه به دلیل گرم شدن زمین، اکثر دنیا دچار کمبود آب شده‌ است و عدم مدیریت این نعمت الهی می تواند یک بحران را در آینده شکل دهد.

 فیلم‌های برجسته و مشهوری هستند که به نوعی بحران آب را به تصویر کشیده اند که در این گزارش آن‌ها را معرفی کرده ایم، 

فیلم سینمایی  ال دورادو (El Dorado) 

 فیلم سینمایی «ال دورادو» با بازی جان وین اگرچه ارتباطی با آلودگی آب ندارد، اما حول محور خانواده‌ای دامدار است که آب شرب شان توسط یک دامدار دیگر قبضه شده و در این وضعیت جان وین و رفیقش وارد معرکه می‌شوند تا دامدار  آب شرب دزد  را ادب کرده و عدالت را ایجاد نمایند.

 «ال دورادو» به خوبی مسئله کمبود آب را در دوران غرب وحشی مطرح می‌کند و ضرورت اهمیت آن را به مخاطبش یادآوری می‌کند. هرچند که فیلم بهرحال حول محور تفنگ و هفت تیرکشی است و دغدغه‌هایی جدا از آب دارد!

این فیلم سینمایی یک اثر کلاسیک است که نگاهی به بحران آب با دیدگاهی متفاوت دارد و جان وین،  رابرت میچام،  جیمز کان،  آرتور هانیکات،  شارلین هالتف  پائول فیکس، اد اسنر، کریستوفر جرج،  آر. جی. آرمسترانگ،  رابرت دانر،  جان گابریل، میشل کری و جیم دیویس بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی A Civil Action

فیلم سینمایی فعالیت مدنی (A Civil Action) اثری است که در دهه ۹۰ با بازی جان تراولتا ساخته شد.

داستان این فیلم سینمایی در ایست ووبرن مینه سوتا رخ می‌دهد یعنی جایی که دو چاه شرب با پساب‌های صنعتی آلوده شده و همین اتفاق سبب ابتلای کودکان شهر به سرطان خون و متعاقباً مرگشان شده است. به همین جهت مردم به کارخانه‌های صعنتی مشکوک می‌شوند و به سراغشان می‌روند.

 «فعالیت مدنی» در بخش بازیگری یکی از آثار خوب سال ۱۹۹۸ بود و یک نامزدی اسکار را هم برای رابرت دووال به همراه آورد. این فیلم سینمایی یک جان تراولتا هم دارد که در آن مقطع اعتبار بسیاری در هالیوود داشت و می‌شد فیلم‌هایش را با خیال راحت تماشا کرد!

 فیلم سینمایی The Book of Eli

فیلم سینمایی کتاب الی (The Book of Eli) اثری است که در اواخر فیلم با بازی دنزل واشنگتن و گری اولدمن جان می‌گیرد. این فیلم سینمایی در آن تمدن از بین رفته و کلید موفقیت و سلطه بر انسانها، تسلط بر منابع آب است. در واقع در داستان فیلم هر گروهی که به منابع آب شرب تسلط داشته باشد می‌تواند مطمئن باشد که قدرت در اختیار اوست و بر انسان‌ها مسلط است.

فیلم سینمایی Waterworld

فیلم سینمایی دنیای آب (Waterworld)، اثر پرخرج آقای کوین کاستنر است. یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ سینما چنین آثاری محسوب می‌شوند، دنیای آب از جمله فیلم‌هایی است که به مسئله آب می‌پردازد.

 داستان این فیلم سینمایی در آینده‌ای رخ می‌دهد که بشر کلاً روی آب قرار دارد و دسترسی به آب آشامیدنی یکی از کلیدی‌ترین استراتژی‌ها برای موفقیت محسوب می‌شود. «دنیای آب» پروژه بلند پروازانه‌ای بود که کوین کاستنر که در آن مقطع ارزشمندترین بازیگر هالیوود محسوب می‌شد، نقش بسزایی در ساخته شدنش داشت، اما این فیلم نتوانست رضایت‌ها را فراهم نماید و به یک شکست عظیم تبدیل شد و جایگاه کوین کاستنر را هم در هالیوود متزلزل کرد.

فیلم سینمایی Mad Max: Fury Road

فیلم سینمایی مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)، فیلم اکشن جورج میلر، یکی از مطرح‌ترین فیلم‌هایی است که با پس زمینه موضوع کمبود آب ساخته شده است. در دنیایی فیلم «مکس دیوانه» کمبود آب شرب اصلی‌ترین دغدغه ملت است و آدم‌های بد ذات داستان نیز به واسطه تسلط شان بر آب و مردمی که برای نوشیدن قطره‌ای آب تقلا می‌کنند، قدرت را به دست گرفته اند و به راحتی بر آنان چیره شده اند.

«مکس دیوانه: جاده خشم» با کارگردانی خوب و جلوه‌های ویژه تاثیر گذار، یکی از جذاب‌ترین اکشن‌های تعقیب و گریزی است که می‌توانید در سینما پیدا کنید و به راحتی به تماشای آن بنشینید و البته این نکته را هم هنگام تماشای فیلم به خاطر بسپارید که تمام بلا‌هایی که در فیلم مشاهده می‌کنید، نتیجه کمبود آب است!

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • داستان‌های افسانه‌ای ازهم‌گسیخته
  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • فیلم‌هایی که بحران آب را به تصویر کشیده‌اند
  • قیمت فیله مرغ امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • بوشیدو به روایت هنر هشتم؛ بررسی بهترین بازی‌های سامورایی
  • اگر زیر دنده چپ شما درد می‌کند، بخوانید
  • نیمه تمام ماندن دیدار رم و اودینزه
  • چه چیزی باعث ژنیکوماستی می شود؟