Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@08:06:01 GMT

ثبت ۲۱ وقف برای نماز در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۸۰۹۹

ثبت ۲۱ وقف برای نماز در استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله روان اظهار کرد: براساس پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز فعالیت‌هایی در سال جاری در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اصفهان توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان برنامه ریزی و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: در همین راستا شورای اقامه نماز در استان به صورت مستمر تشکیل شده است تا برای برپایی منظم و با کیفیت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه استان و ادارات تابعه برنامه‌ریزی کند و فعالیت‌های آنان را نیز رصد نماید و در این جهت هیئت ارزیابی و رتبه بندی واحدهای استانی و شهرستانی تشکیل شده که براساس شاخص‌های ارائه شده توسط ستاد اقامه نماز استان فرم هایی تهیه و از فعالیت‌های اقامه نماز در سراسر استان بازرسی به عمل می‌آید.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین امسال در همایش یاوران وقف و رسانه و نماز نیز از 27 نفر فعال حوزه اقامه نماز در ادارات اوقاف سراسر استان نیز تجلیل و قدردانی شد.
 ولی الله روان در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع نماز در استان اشاره کرد و گفت: امسال برای 150 نفر از هیئت امناء و خادمان بقاع متبرکه سراسر استان دوره‌های آموزشی، توجیهی با موضوع نماز برگزار شده است و برای 300 نفر ساعت از کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان نیز به صورت مجازی دوره‌هایی با موضوع نماز برگزار شده است.
وی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین امسال تاکنون 21 وقف جدید برای اقامه نماز در استان به ثبت رسیده است که این موقوفات شامل زمین ها و املاکی هستند که برای ساخت مسجد و یا توسعه مساجد وقف شده‌اند.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: همچنین به صورت دائم در طول سال 25 غرفه ویژه اقامه نماز در قالب خیمه‌های معرفت نیز در جوار بقاع متبرکه سراسر استان برپا بوده که به زائران و مجاوران این اماکن متبرکه در جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و اقامه نماز مشاوره داده‌اند.
 ولی‌الله روان در ادامه اضافه کرد: یک انجمن یاوران وقف و نماز نیز در استان تشکیل شده است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت این انجمن در راستای ایجاد موقوفات بیشتر با نیت ترویج فرهنگ نماز گام برداریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: وقف نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی جنوبی ناژوان یکطرفه می‌شود

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: ورودی جنوبی ناژوان از میدان سهروردی به سمت سه راهی باغ فردوس یکطرفه می‌شود.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان اصفهان از ساعت ۱۷:۰۰ امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ ورودی جنوبی ناژوان از میدان سهروردی به سمت خیابان الفت و در ادامه بلوار آکواریوم به طرف پل دوم ورودی باغ پرندگان و ایستگاه شماره ۲ تله سیژ ناژوان و در نهایت سه راهی باغ فردوس خروجی به سمت خیابان‌های لوله به سمت غرب و باغ فردوس به سمت شرق، به‌طور موقت و تا اطلاع بعدی یکطرفه می‌شود.

وی افزود: قرار بود این اقدام بیست‌وپنجم اسفند سال جاری اجرا شود، اما با توجه به لزوم آماده‌سازی و نصب علائم ترافیکی مرتبط با آن با تأخیر ۳ روزه عملیاتی خواهد شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تصریح کرد: ورودی جنوبی از سمت میدان سهروردی و خروجی برای استفاده کنندگان از مراکز گردشگری شهربازی، شترسواری، جاده سلامت، سه‌چرخ و چهارچرخ، مراکز گردشگری از جمله موزه صدف‌ها، باغ گیاهان گرمسیری و آکواریوم ناژوان، پارکینگ‌های شهربازی شماره ۱، ۲، ۳ و ۴، دسترسی محلی مقابل آکواریوم به سمت کندروی اتوبان شهید حبیب‌اللهی و در ادامه بعد از پل قلمکار مورد استفاده بازدیدکنندگان باغ پرندگان و ایستگاه دوم تله‌سیژ و جاذبه‌هایی همچون قطار شادی و درشکه سواری، پارکینگ‌های شماره ۵ و ۶ خواهد بود.

قائلی گفت: طرح یکطرفه‌سازی یاد شده به‌صورت موقت در راستای تسهیل در تردد عبور و کاهش ترافیک است و زمان خاتمه طرح متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است در این خصوص از اهالی و ساکنان همجوار این مسیر به‌ویژه شهروندان محله جلالان بابت زحمات و دشواری‌هایی که به جهت میزبانی ناژوان و شهر اصفهان از گردشگران در این ایام بر آن‌ها وارد می‌شود، عذرخواهی و بابت همکاری‌های برای میزبانی و ارائه خدمات مدیریت شهری به‌ویژه مدیریت ناژوان تشکر کنیم و از استفاده‌کنندگان عرصه و گردشگران درخواست داریم در تردد و پارک خودروهای خود مزاحمتی برای اهالی ایجاد نکنند، چراکه پارکینگ‌های اشاره شده در اختیار گردشگران است.

کد خبر 737177

دیگر خبرها

  • رمضان در کردستان؛ از طنین نوای مرحبا تا اقامه تراویح
  • تجلیل از فعالان اقامه نماز در استان سمنان
  • تقدیر از فعالان برپایی نماز در دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی
  • ورودی جنوبی ناژوان یک‌طرفه می‌شود
  • ورودی جنوبی ناژوان یکطرفه می‌شود
  • حمله به دانشجویان هنگام اقامه نماز
  • حمله به دانشجویان مسلمان هنگام اقامه نماز
  • صیانت از موقوفات در اولویت کار اداره اوقاف باشد
  • اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز
  • فیلم| اقامه نماز جماعت در قلب آمریکا