Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@11:23:48 GMT

ثبت ۲۱ وقف برای نماز در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۸۰۹۹

ثبت ۲۱ وقف برای نماز در استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله روان اظهار کرد: براساس پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز فعالیت‌هایی در سال جاری در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اصفهان توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان برنامه ریزی و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: در همین راستا شورای اقامه نماز در استان به صورت مستمر تشکیل شده است تا برای برپایی منظم و با کیفیت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه استان و ادارات تابعه برنامه‌ریزی کند و فعالیت‌های آنان را نیز رصد نماید و در این جهت هیئت ارزیابی و رتبه بندی واحدهای استانی و شهرستانی تشکیل شده که براساس شاخص‌های ارائه شده توسط ستاد اقامه نماز استان فرم هایی تهیه و از فعالیت‌های اقامه نماز در سراسر استان بازرسی به عمل می‌آید.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین امسال در همایش یاوران وقف و رسانه و نماز نیز از 27 نفر فعال حوزه اقامه نماز در ادارات اوقاف سراسر استان نیز تجلیل و قدردانی شد.
 ولی الله روان در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع نماز در استان اشاره کرد و گفت: امسال برای 150 نفر از هیئت امناء و خادمان بقاع متبرکه سراسر استان دوره‌های آموزشی، توجیهی با موضوع نماز برگزار شده است و برای 300 نفر ساعت از کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان نیز به صورت مجازی دوره‌هایی با موضوع نماز برگزار شده است.
وی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین امسال تاکنون 21 وقف جدید برای اقامه نماز در استان به ثبت رسیده است که این موقوفات شامل زمین ها و املاکی هستند که برای ساخت مسجد و یا توسعه مساجد وقف شده‌اند.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: همچنین به صورت دائم در طول سال 25 غرفه ویژه اقامه نماز در قالب خیمه‌های معرفت نیز در جوار بقاع متبرکه سراسر استان برپا بوده که به زائران و مجاوران این اماکن متبرکه در جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و اقامه نماز مشاوره داده‌اند.
 ولی‌الله روان در ادامه اضافه کرد: یک انجمن یاوران وقف و نماز نیز در استان تشکیل شده است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت این انجمن در راستای ایجاد موقوفات بیشتر با نیت ترویج فرهنگ نماز گام برداریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: وقف نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در آئینی که به‌صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد واحدهای مسکونی تکمیل شده ویژه مددجویان کمیته‌امداد در سراسر کشور مورد افتتاح قرار گرفت.

در استان اصفهان این مراسم در روستای اندلان واقع در شهر زیار با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، کریم زارع مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آئین واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) در سطح کشور بودیم.

وی افزود: در استان اصفهان نیز تعداد ۸۳۹ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته‌امداد همزمان با سراسر کشور و با برقراری ارتباط ویدئویی، به دستور رئیس‌جمهور افتتاح و واگذار شد.

قاری‌قرآن با اشاره به هماهنگی‌ها و همکاری‌های انجام شده فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در راه و شهرسازی انجام‌می‌شود در کنار تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمد تا برای افرادی که در این راستا متقاضی هستند و از طرفی تحت پوشش کمیته‌امداد می‌باشند به‌صورت اولویت‌دار زمین تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار مخاطب مورد نظر کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) در سراسر گستره استان (در بخش شهری و روستایی) است که بخشی از آن در این مراسم مورد افتتاح قرار گرفت.

کد خبر 6079475

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز
  • امروز هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل در دنیا فرو ریخته است
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست