Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:15:12 GMT

پرتره‌ای از نوربخش در جشنواره‌ی حقیقت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۸۱۴۶

پرتره‌ای از نوربخش در جشنواره‌ی حقیقت

مستند پرتره «رئیس کل» به کارگردانی و تهیه‌­کنندگی سید محمد مرعشی در دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت رونمایی می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط­ عمومی مستند، «رئیس کل» یک پرتره­‌ی کلاسیک از زندگی و کارنامه کاری دکتر سید محسن نوربخش از تولد تا مرگ ناگهانی او در سال ۸۲  بر اثر ایست قلبی است.

فیلم روایت زندگی دکتر محسن نوربخش است که از زبان خانواده، دوستان، همکاران و بزرگانی چون آیت­ الله اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و دیگر چهره­‌های مانند بهزاد نبوی، سید حسین مرعشی، اسحاق جهانگیری، محمدعلی نجفی، مرتضی الویری، محمد عطریانفر، محمد ستاری­فر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بیان می­‌شود.

تحقیقات «رئیس کل» از نوروز سال 94 آغاز شد و در شهریور ماه 97 آماده نمایش شد. اولین نمایش عمومی این مستند پرتره در دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت خواهد بود.

سید محمد مرعشی ساخت چند فیلم کوتاه از جمله «دوشنبه»، «تهوع»، «محدودیت»، دو مستند نیمه بلند و دو مستند کوتاه «از بیم تا امید» و « پازل گاندو» را در پرونده کاری خود دارد و در دو فیلم سینمایی «شهر موش­ها 2» و «مادر قلب اتمی» در سمت دستیار کارگردان حضور داشته است.

سید محسن نوربخش (زاده ۱۳۲۷ در اصفهان - درگذشته ۱۳۸۲ در نوشهر) وزیر اقتصاد و دارایی در دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی و رییس کل بانک مرکزی در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد علی رجایی، میر حسین موسوی و محمد خاتمی (سال‌های ۶۰-۶۵ و ۷۳-۸۲) و نماینده مجلس بود.

عوامل مستند «رئیس کل» عبارتند از : تهیه کننده ، نویسنده و کارگردان : سید محمد مرعشی، فیلمبردار: مرتضی نجفی، سرپرست گروه تحقیق: محمدصادق جنان صفت، مشاور کارگردان : کیوان مهرگان، تدوینگران : بهروز داوری و پگاه احمدی، صدابردار: مهراد ابوالقاسمی، صداگذاری : استودیو آبان فیلم، مدیر تولید و برنامه ریز: محمد حسین شهدادنژاد، نویسنده گفتار متن : مهسا حکمت، گوینده گفتار متن: هوتن شکیبا، عکاس: محمدامین شهدادنژاد، مشاور رسانه‌ای: سعیده الله دادی.

مستند «رئیس کل» روز جمعه 23 آذر ماه ساعت 20 در پردیس چهارسو برای علاقه­ مندان به سینمای مستند به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی فوتبال ایران امروز (۷ فروردین) در شهر عشق‌آباد مقابل تیم ملی ترکمنستان قرار گرفت تا بازی چهارم خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ انجام دهد.   دیدار رفت این دو تیم با نتیجه پنج بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید.    تیم ملی فوتبال ایران اکنون با هفت امتیاز در صدر جدول گروه E این رقابت‌ها قرار دارد. تیم ازبکستان نیز با هفت امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است.   امیر قلعه نویی برای این دیدار حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی را به عنوان بازیکنان اصلی راهی میدان کرد.   دقیقه ۳۹ حسین کنعانی‌زادگان از داور کارت زرد دریافت کرد.


گل اول ایران: دقیقه ۴۵+۵ مهدی قائدی گل اول ایران را ثمر رساند.  

دیگر خبرها

  • ۱۳ مراسم شاخص شب‌های قدر در هرند برگزار می‌شود
  • شرط هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۰ چه بود؟
  • «شریعت هرندی»؛ عالمی متبحر در ادبیات عرب و فقه و اصول
  • ۱۰ آقازاده پای میز محاکمه؛ از پسر آیت الله جنتی و فرزندان هاشمی رفسنجانی تا دختر آقای وزیر
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟! /از رأی نیاوردن باهنر تعجب نکردم
  • ببینید| آرزوی کنایه آمیز حسین مرعشی برای دولت و مجلس در سال ۱۴۰۳
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • سید محمد خاتمی: چیزی جز فضیلت‌خواهی، خیراندیشی و نمایاندن چهره رحمانی دینِ خدا و دفاع از حق و حقیقت به‌خصوص حقوق زنان و اصلاح‌جویی از «زهرا شجاعی» ندیدم و نشنیدم
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱