Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در نشست مشترک روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان، انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی و اتاق بازرگانی با اشاره به لزوم همگرایی و همکاری های بیشتر فی مابین تشکلها در راستای تحقق اهداف بخش خصوصی، اظهار کرد: یکی از آسیب هایی که کشور عمدتا با آن موجه است، جزیره ای عمل کردن در حوزه دستگاه های اجرایی و در تشکلها است؛ مشخصا همکاری تشکلها موجب هم افزایی و پیشبرد امور می شود و با ایجاد وحدت رویه تقویت بخش خصوصی را رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو علاقه مند بودیم تا با سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز به عنوان یکی از تشکلهای قدیمی و قدرتمند استان در زمینه اشتراکات و اهداف همسو همکاری هایی داشته باشیم.

منوچهر توسطی افزود: مشخصا در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی این نقطه اشتراک وجود دارد چرا که دانش خدمات فنی و مهندسی نزد سازمان نظام مهندسی و دانش صادرات نیز نزد اتاق بازرگانی است و قادر هستیم تا با یک هم افزایی به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم و تقویت تشکلها گفت: اتاق بازرگانی استان مرکزی بر اساس باور خود به کارهای تشکلی، انجمنها و تشکلهای متعددی را تاسیس نموده تا از این طریق بخش خصوصی قادر باشد حق و حقوق خود را استیفا کند.

توسطی افزود: با تقویت و افزایش تعداد تشکلها قدرت چانه زنی بخش خصوصی برای استیفای حقوق خود از دولت افزایش می یابد و در مقابل دستگاه های اجرایی و دولت نیازمند تشکلها و انجمنها هستیم البته تشکلهای برنامه محور که با پروژه های پژوهشی به سمت توسعه حرکت کنند.

وی اظهار کرد: دخالت در امور هیچ تشکلی منطقی نیست اما متاسفانه گاها شاهد دخالت برخی ارکان دولتی در اداره تشکلها هستیم.

در ادامه نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی ضمن تاکید بر لزوم وحدت رویه، بزرگترین عامل عقد تفاهم نامه سه جانبه فی مابین اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی و انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی را دستیابی به همین وحدت رویه خواند و افزود: یکی از موضوعات مهم در توسعه اقتصادی، تجارت خارجی است و آنچه در توسعه تجارت خارجی و اساسا توسعه در هر زمینه ای بدان نیازمندیم؛ وحدت رویه است.

حمیدرضا مهدی نیا، اظهار کرد: متاسفانه تا کنون در امور بین الملل استان مرکزی شاهد یک وحدت رویه نبودیم به همین منظور همره با ذی نفعان و ذی نقشان توسعه تجارت خارجی همانا استانداری، سازمان صمت، شرکت شهرکهای صنعتی، اداره کل گمرک، سازمان امور اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی کمیته ای را تحت عنوان کمیته مشترک امور بین الملل استان مرکزی به منظور یکپارچه سازی برنامه های تجارت خارجی استان و ایجاد وحدت رویه در این زمینه شکل دادیم.

رئیس کمیسیون تشکلهای اتاق بازرگانی استان مرکزی افزود: همچنین در مقوله جذب ارز که نیازمند سه اقدام عمده اعم از صادرات، جذب سرمایه گذاری خارجی و جذب توریست می باشد نیز دست به ایجاد کمیسیونیتحت عنوان کمیسیون گردشگری زدیم تا با یکپارچه سازی فعالیتهای این بخش موجب توسعه گردشگری شود.

وی توضیح داد: این کمیسیون تا کنون با چندین شورای شهر استان تفاهم نامه همکاری امضا کرده تا قادر به ایجاد یک هماهنگی، هم صدایی و وحدت رویه در حوزه گردشگری باشد.

مهدی نیا درخصوص همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: هرچند سازمان نظام مهندسی و اتاق بازرگانی در شرح وظایف و ماموریت تعاریف متفاوت و کاملا مستقلی دارند اما همچنان مواردی برای همکاریهای دوجانبه وجود دارد که این همکاری موجب تقویت و رشد هر دو مجموعه می شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی تاکید کرد: ما با این هدف که اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی یک گام در جهت وحدت رویه بردارند اقدام به عقد تفاهم نامه فی مابین نمودیم و در این تفاهم نامه بر نقاط مشترک دو مجموعه تاکید شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز در ادامه به نقطه عطف همکاری فی مابین اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی ترین وظایف سازمان نظام مهندسی ارائه خدمات فنی و مهندسی است و از طرفی یکی از شرح وظایف اتاق بازرگانی کوشش در راه شناسایی بازارهایصادراتی است و این نقطه عطف ارتباط انجمن، اتاق و سازمان است.

مجید ثاقبی اظهار کرد: این تفاهم نامه اتفاق بسیار پسندیده ای است چرا که یک پوشش همه جانبه در مهارت ها دارد و توان، اختیارات و امکانات اتاق بازرگانی در زمینه صادرات به کمک خدمات فنی و مهندسی میآید و موجبات صادرات آن را فراهم می کند.

وی با اشاره به جوانگرایی در تیم جدید هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان مرکزی افزود: در همه جا صحبت و شعار جوان گرایی وجود دارد اما عملا شاهد آن نیستیم و تنها مجموعه ای که اخیرا به این شعار عمل کرده اتاق بازرگانی است و نتیجه آن هم تزریق انرژی و خون تازه به این مجموعه بوده است و باتوجه به این اقدام ارزشمند اتاق بازرگانی لازم است تا بحث صدور کارت بازرگانی هم برای جوانان تسهیل و تسریع شود.

در ادامه رئیس انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی استان مرکزی نیز اظهار کرد: اعتقاد و اعتماد به جوانان در کنار تلاشی که برای ایجاد تشکلها و انجمنها در اتاق بازرگانی استان مرکزی شاهدیم محصول رویکرد تیم جدید هیئت رئیسه اتاق بازرگانی است.

 

بهرنگ عقیلی نسب افزود: انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی با تمام قوا به دنبال ایجاد توسعه می باشد و به شدت از انحصارگرایی فاصله دارد. این انجمن با تقاضای 120 امضا از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کلید خورد و نهایتا با حمایتهای تیم جدید هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شکل گرفت.

وی گفت: هر اندازه اتکا به صادرات نفت کاهش یابد سایر حوزه ها شکوفاتر خواهد شد و اینجاست که نیازمند تشکلهای منسجم برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی هستیم و در انجمن استان مرکزی تا به امروز زیرساخت های خوبی در زمینه طراحی سایت و آموزش اعضا صورت گرفته است. 

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز با تقدیر از عملکرد مثبت هیئت مدیره انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی استان اظهار کرد: ما در کشور همیشه شعار این را داشتیم که می بایست به سمت صادرات محصولات غیرنفتی حرکت کنیم و یکی از مواردی که در توسعه صادرات غیرنفتی اثربخش خواهد بود؛ صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

سعید گازرانی افزود: مقوله صادرات خدمات فنی و مهندسی از سال 73 در ایران آغاز شده اما جلوه خیلی پر رنگی نداشته است. بطور مثال شرکت های وابسته به وزارت نیرو صادرات خدمات فنی و مهندسی را در حد صادرات نرم افزار و بسیار محدود انجام می دادند.

وی ادامه داد: سایر استانها نیز در سطح بسیار محدود این صادرات را به کشورهای همجوار خود داشته اند. بطور مثال نظام مهندسی کرمانشاه با کردستان عراق، استان مازندران با کشورهای شمالی و خراسان نیز با کشورهای شرقی ارتباطاتی داشته اند اما بسیار محدود بوده و وسعتی پیدا نکرده است و استانهای مرکزی از این امر مغفولماندند. بنابراین ما باید در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی تا حدی توان خود را افزایش دهیم که نیازی به همجواری با کشوری وجود نداشته باشد که این پتانسیل در بین نیروهای استان مرکزی به لحاظ استانداردهای فنی و مهندسی وجود دارد.

گازرانی توضیح داد: خوشبختانه حمایت استانداری و اتاق بازرگانی نیز موجب افزایش توان در این زمینه شده و نظام مهندسی نیز در توان فنی، اجرایی و نرم افزاری شرایط و آمادگی لازم ذا برای حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی داراست.

در پایان یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی به سابقه تشکیل این انجمن اشاره کرد و افزود: از شروع ذهنیت تشکیل انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی در استان مرکزی دو سال می گذرد که نهایتا با پیگیری های موجدانه آقای مهندس گازرانی و تیم جدید هیئت رئیسه اتاق بازرگانی این رویای مهندسین رنگ تحقق گرفت.

امید زندی فر اظهار کرد: اولین انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی کشور در سال 73 تاسیس شد اما متاسفانه شرایط ورود به آن بسیار سخت بود و به نوعی انحصارگرایی در آن اتفاق افتاد اما در انجمن شکل گرفته در استان مرکزی این دیدگاه وجود ندارد و مسیر ورود بسیار هموار است.

 

گزارش از عاطفه خلیلی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ارز استان مرکزی امور بین الملل پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیان‌پور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی سفر به خراسان رضوی ضمن حضور در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و دریافت گزارشی از اقدامات و برنامه‌های آزمایشگاه استان و بازدید از بخش‌های فنی و ستادی اداره کل، برنامه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را در سال جهش تولید، تشریح کردند.

کیان‌پور افزود: هم اکنون در سطح استان‌ها با ۳۷ سازمان و دستگاه اجرایی همکاری نزدیکی داریم و در راستای برنامه ورود به بازار‌های جدید و ارایه خدمات فنی و مهندسی به دیگر سازمان‌ها، ارائه خدمات به دیگر سازمان‌ها در کنار شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی امسال افزایش خوبی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال بودجه مناسبی برای توسعه و بهسازی آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک در استان‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: باتوجه به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت دانش‌بنیان، فناورانه و مردم پایه است توسعه شرکت به تجهیزات نوین و آخرین فناوری‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود که امسال ضمن تجهیز آزمایشگاه‌ها به دستگاه‌های جدید، تعدادی ساختمان بهسازی و خودرو‌های خدمت خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه تنوع آزمایش‌های قابل‌ارایه در این شرکت بیش از نیاز کشور است، افزود: باتوجه‌به اینکه محصولات و آزمایش‌های جدیدی در دنیا تولید و بهره‌برداری می‌شود، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز امسال تنوع سبد ارایه خدمات آزمایشگاهی خود را به ۷۵۰ نوع آزمایش افزایش خواهد داد تا نیاز صنعت و پروژه‌های عمرانی را پاسخگو باشد.

بر اساس این گزارش مجید کیان‌پور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، خدایار روان‌بد، معاون توسعه مدیریت و منابع، شهرام جمعه خالدی، ذیحساب، حمیدرضا شیخ انصاری، مدیرکل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و ارزیابی عملکرد از بخش‌های مختلف آزمایشگاه استان خراسان رضوی بازدید و ضمن استماع گزارش مدیرکل آزمایشگاه استان خراسان رضوی، بررسی عملکرد سال گذشته و برنامه‌های امسال استان در دیدار صمیمی برای رفع مشکلات همکاران شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم