Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@22:33:18 GMT

حناچی نیامده، سیبل کارگزاران شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۸۳۰۵

حناچی نیامده، سیبل کارگزاران شد

به گزارش جهان نيوز، چند روزی از آغاز به کار پیروز حناچی، سومین شهردار یک‌سال اخیر شهر تهران می‌گذرد. با خوانش همین جمله می‌توان متوجه نقد و کنایه به حناچی شد اما خب این نقد را می‌توان درباره حناچی فعلا مسکوت نگه داشت و به شورا خرده گرفت (آن‌هم به خاطر انتخاب‌هایی که هیچ‌کدام نه کاری کردند و نه ماندنی شدند) اما اگر خود اصلاح‌طلبان بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر همه اینها را فعل مثبتی ارزیابی کنیم و البته همه‌اش واقعی باشد، کمک به دستفروش داخل مترو، دوچرخه‌سواری در روز سه‌شنبه بدون‌خودرو و... گرهی از وضعیت شهر تهران باز نمی‌کند ولی باز هم با همه اینها و کارهای نکرده در چند روز بعد از تایید حکم شهردارشدن، نمی‌شود که بی‌دلیل به حناچی تاخت.

 به هرحال اتفاقی است که افتاده و تهران در یک‌سال اخیر سه شهردار به خود دیده است، خوب یا بد باید منتظر ماند تا جانشین نجفی و افشانی کارش را آغاز کند.

 به فکر واگن‌های مترو باش
غلامحسین کرباسچی، شهردار سال‌های دور شهر تهران و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی پس از انتخاب حناچی به‌عنوان شهردار تهران و دوچرخه‌سواری‌اش در شهر به انتقاد از او پرداخت و گفت:‌ «ای کاش آقای حناچی به جای دوچرخه صبح زود بدون‌ترافیک با ماشین می‌رفت در دفتر کارش و پیگیری و تلاش می‌کرد که زودتر صدها واگن معطل‌مانده مترو به خطوط مترو ملحق شوند تا صدهاهزار مسافر مترو راحت‌تر و سریع‌تر برسند و ده‌هاهزار اتومبیل کمتر بیرون بیایند.»

 عصبانیت در همین ابتدا مشکل‌ساز خواهد شد
سوای وارد‌بودن چنین نقدی به مجموعه مدیریت شهری و نه شخص پیروز حناچی آن هم در روزهای ابتدایی مدیریتی، این هم اولین نقد اظهارنظر جریان اصلاح‌طلبی به گزینه منتخب شورای اصلاح‌طلب نبود.

عباس عبدی هم پس از تاییدصلاحیت حناچی و اظهارات اخیر شهردار جدید تهران درخصوص ارتباط خانواده‌اش با منافقین که گفته بود کسی را در قبر کسی دیگر نمی‌خوابانند، شما هم بروید برای آخرت‌تان کار کنید، نوشت: «به نظر پاسخ درستی نیست. اگر قرار باشد از ابتدا عصبانی شود مشکل خواهد شد. بهتر بود یا پاسخ نمی‌داد یا در یک کلمه می‌گفت بله.»

 دوچرخه‌سواری یا عوام‌فریبی
صادق خرازی، دیپلمات پیشین ایران و دبیرکل حزب ندای ایرانیان هم نسبت به اقدامات حناچی در همین روزهای آغازین مسئولیتش و دوچرخه‌سواری در شهر تهران واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خودش نوشت: «خدا کند عوام‌فریبی‌های هیجانی پایان بگیرد. روزی نخست‌وزیر یک کشور اروپایی دیر به پارلمان رسید و در اعتراض نمایندگان گفت که نخست‌وزیر شما مشغول واکس‌زدن کفش‌ها‌یش بود به این نخست‌وزیر باید افتخار کنید. رندی از نمایندگان مجلس گفت: خاک بر سر کشور و نخست‌وزیرش که کشورمان را علاف دو لیر پول و پرداخت آن کرده است. مرد حسابی پول واکس کفش تو را می‌دهیم، کشور را که در زمان جنگ است درست اداره کن.

جناب شهردار لطفا به داد شهر و حرمان‌ها‌یش، به داد مردم و گرفتاری‌شان برسید، به‌دنبال این عوام... ‌ها‌ نباشید. اگر خوب کار کنید مردم نیک داوری‌تان می‌کنند.»

 نقد به هر گزینه جز گزینه کارگزاران
البته کرباسچی و برخی دیگر از اصلاح‌طلبان و کارگزارانی‌ها علاوه‌بر نقد حناچی پیش از او نیز به نقد محمدعلی افشانی هم پرداخته بودند.

 کرباسچی بعد از انتخاب افشانی گفته بود: «بنده قطعا موافق نیستم که شهردار انتخاب‌شده بهترین گزینه انتخابی است. اگر می‌خواستم به تنهایی برای اداره شهر تهران فردی را انتخاب کنم، ممکن بود انتخابم متفاوت باشد اما اکنون افشانی با وجود حاشیه‌ها و حرف‌ها به‌عنوان شهردار انتخاب شده و ما باید وی را به‌عنوان سکاندار شهرداری تهران بپذیریم.»

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و محمد قوچانی، نایب‌رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران نیز به انتخاب افشانی انتقاد کرده بودند و ناصری گفته بود:

«حتما می‌شد نیروهایی در حد بالاتر از آقای افشانی را در ذهن مرور کرد.»
صادق زیباکلام نیز در روزهای انتخاب افشانی و استعفای نجفی از شهرداری تهران در گفت‌وگویی با رسانه‌ها، در ارتباط با پیروز حناچی که از گزینه‌های شهرداری پایتخت بود، گفته بود: «مطمئن نیستم پیروز حناچی بتواند از نهادهای قدرت تاییدیه بگیرد.»

 زیباکلام و حمایت از حناچی
این اما همه اظهارات نبود، سوای انتقادات و رعایت آن پیش‌فرض ابتدایی که شخصی که عمر مدیریتی‌اش در شهر تهران و به‌عنوان شهردار پایتخت هنوز به یک ماه هم نرسیده را نمی‌توان نقد و تایید کرد، حمایت‌های عده‌ای از همان اصلاح‌طلبان هم می‌تواند بدون‌توجیه باشد.

صادق زیباکلام همان‌طور که مطمئن نبود حناچی از نهادهای قدرت تاییدیه بگیرد و محسن هاشمی را گزینه ایده‌آل‌تری برای شهرداری تهران می‌دانست، چند روزی است بعد از انتخاب حناچی به حمایت از او برخاسته و در اظهارات مختلفی در ارتباط با اقدامات حناچی که البته فعلا اقداماتی شخصی و شعاری (دوچرخه‌سواری و... ) است، گفته است: «ما تعریف مشخصی از پوپولیسم نداریم که بگوییم براساس آن تعریف، ملاک و معیا‌رها، کار شهردار تهران عوام‌فریبی بوده است. ما زمانی می‌توانیم رفتن شهردار با دوچرخه به محل کارش را پوپولیستی بنامیم که در آینده توجه و اقدامی ‌از آقای حناچی به‌عنوان شهردار درجهت توسعه حمل‌ونقل عمومی، افزایش سرانه‌ فضای سبز و چگونگی گسترش پارک‌ها، کمترشدن مصرف پلاستیک شهرداری و اهمیت هوای سالم نبینیم.»

 رئیس شورا حامی شهردار جدید
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز از مدافعان پیروز حناچی است و بعد از دوچرخه‌سواری او در یکی از روزنامه‌ها نوشت: «در حقیقت دکتر حناچی تلاش کرده با این کار خود و همچنین الزام سایر مدیران شهری به حضور در این کمپین، ترویج انسان‌محوری به جای خودرومحوری را در شهر تهران از درون خود شهرداری آغاز کند تا شهروندان نیز کم‌کم به تبعیت از این حرکت مدیران شهری، به جای خودرو‌های شخصی‌شان، از دوچرخه و مترو و اتوبوس و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، چراکه همگی ما بر این باوریم بهترین راه برون‌رفت از چالش‌هایی چون ترافیک و آلودگی هوا، ترویج همین فرهنگ استفاده از خودرو‌های عمومی و وسایلی همچون دوچرخه است؛ بنابراین نباید این اقدام قابل‌تقدیر شهردار تهران را در زمره امور ریاکارانه قرار داد بلکه این حرکت، اقدامی سمبلیک است.»

 اندکی صبر
حالا با فهم و در نظرگرفتن این انتقادات و تاییدات باید منتظر ماند و ماحصل کارهای پیروز حناچی را به‌عنوان شهردار تهران دید و از این شیوه انتقاد کرد که نه می‌شود کسی را که هنوز چند روزی بیشتر از دوران مدیریتی‌اش نگذشته این‌طور نقد کرد و ریاکار خواند و نه تایید کرد. اصلاح‌طلبان و اختلافات درونی و سیاسی بین احزاب مختلف‌شان شرایط نامساعدی را ایجاد کرده که دودش اول از همه در چشم تهرانی‌هایی خواهد رفت که در یک‌سال اخیر در به خاطر سپردن نام شهردارشان هم دچار مشکل شده‌اند.

منبع:فرهیختگان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران

شهردار تهران با بیان اینکه مناطق جنوبی پایتخت فوق‌العاده باارزش هستند و باید به آنها توجه کرد، گفت: ما بدهکار مردم هستیم و برای خدمت به آنها تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، دیدار مردمی شهردار تهران با شهروندان محله یافت‌آباد در مسجد جامع چهارده معصوم این منطقه برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکا و اروپا نسبت به جریان نفرت‌انگیز صهیونیستی، اظهار کرد: هرچه جلوتر می‌رویم و آثار انقلاب ظهور و بروز پیدا می‌کند، حقانیت انقلاب اسلامی و جریان مقاومت بیشتر ظاهر می‌شود.

زاکانی ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم بیان کنیم به سرمنزل مقصود رسیدیم که بتوانیم آنچه که انقلاب اسلامی به دنبال آن بود را در داخل کشور محقق کنیم و الگویی برای تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم. باید ایران را به گونه‌ای بسازیم که تبدیل به یک الگو برای حقانیت و درستی شعارهای انقلاب اسلامی شود. آن زمان می‌توان به تکثیر جریان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان امیدوار بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی «عدالت» است، ادامه داد: عدالت ارزش مطلق است. عدالت یعنی میدان بهره‌مندی و فعالیت برای همه برابر قرار گیرد. قبل از انقلاب مرفهین بی‌درد حق کوخ‌نشین‌ها را می‌خوردند. امام راحل در این‌باره فرمودند؛ من یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم. رهبر انقلاب هم بیان کردند که عدالت ارزش مطلق و غایت مسیری است که خداوند به آن وعده داده است. مشروعیت ما در گام نهادن در مسیر عدالت است. 

زاکانی تصریح کرد: اولین گام عدالت، ایجاد فضای فعالیت برای همه است تا هرکسی مناسب با استعدادش تلاش و کوشش کند. گام دوم این است که در این مسیر امکانات لازم برای دویدن را برای همه فراهم کرد. گام سوم عدالت توجه به افرادی است که عقب مانده‌اند. نباید اجازه داد عده‌ای زیر چرخ دنده‌ها له شوند. هیچ کس در نظام اسلامی نباید استعدادش تلف شود. به همه آحاد ملت باید توجه شود.

وی با بیان اینکه کمتر از سه سال از شروع به کار ششمین دوره مدیریت شهری گذشته است، افزود: سعی کردیم تهرانی که تحویل خواهیم داد با آنچه تحویل گرفته‌ایم، متفاوت باشد. زمانی بیشترین خدمات و امکانات در نیمه شمالی تهران متمرکز بود. تلاش کردیم فاصله بین شمال و جنوب را کم کنیم. از مرداد سال ۱۴۰۱ پویش «امیدوافتخار» را آغاز کردیم تا هر هفته در یکی از مناطق ثمره خدمات را تقدیم شهروندان کنیم. تا امروز حدود ۱۲۰ پویش برگزار شده است.

زاکانی ادامه داد: یکی از رویدادهای «امیدوافتخار» که در منطقه ۱۸ برگزار شد، افتتاح ۳.۷ کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی بود. این پروژه سال‌ها رها شده بود. در مدیریت شهری قبلی روی بعضی از پل‌ها خاک ریخته بودند و می‌خواستند روی آن درخت بکارند! چون تصور نمی‌کردند، بتوان این پروژه‌ها را دنبال و تکمیل کرد.

هزینه‌کرد ۱۷۸ هزار میلیارد تومانی برای ۱۰۰ پروژه نخست پویش  «امیدوافتخار»

وی با اشاره به هزینه‌کرد اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های شهری، تصریح کرد: برای تکمیل صد پروژه نخست پویش  «امیدوافتخار»، بالغ بر ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. بالای ۸۰  درصد این پروژه‌ها در مدیریت شهری ششم آغاز شده و کسر قابل توجهی از آن‌ها متعلق به مردم جنوب پایتخت و پایین خط میدان انقلاب است.

خروج منطقه۱۸ از بن‌بست حمل و نقلی با تکمیل ادامه بزرگراه «یادگار امام»

شهردار تهران با یادآوری آنکه یکی از مشکلات منطقه ۱۸ با توجه به همه استعدادها، این بود که در «بن‌بست» حمل‌ونقلی قرار داشت، اضافه کرد: به همین دلیل پروژه تکمیل ادامه بزرگراه «یادگار امام» آغاز شد. این بزرگراه به‌زودی به بزرگراه شهید بروجردی متصل و در نهایت به آزادراه ساوه مرتبط خواهد شد. به این ترتیب مناطق ۹ و ۱۸ از شرایط بهتری در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر برخوردار می‌شوند.

به گزارش سایت شهر؛ زاکانی تصریح کرد: انشاالله امیدواریم امسال پروژه امتداد یادگار امام تا میدان فتح افتتاح شود و شرایط جدیدی را برای منطقه ۱۸ فراهم کرده و بخشی از محرومیت در این منطقه رفع شد. همچنین بخش قابل توجهی از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) هم امسال افتتاح می‌شود. همین حالا چند پیمانکار با هم در این پروژه در حال فعالیت هستند. باغ‌راه حضرت زهرا(س)، به طول  ۹.۵ کیلومتر دو منطقه ۱۷ و ۱۸ را به هم متصل کرده و یک محل بی‌دفاع شهری را به فضای سبز و دیگر کاربری‌های فرهنگی و تفریحی بدل می‌کند.

هزینه‌کرد پنج همتی برای پروژه‌های محلی در منطقه ۱۸

وی اضافه کرد: آن‌طور که شهردار منطقه ۱۸ گزارش داده است، در این ۲ سال، بالغ بر پنج همت پروژه‌های محلی در منطقه ۱۸ افتتاح شده است. مناطق جنوبی پایتخت، فوق‌العاده باارزش هستند و باید به آنها توجه کرد. ما بدهکار مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها انجام می‌دهیم. اما به دعا و پشتیبانی مردم برای خدمت و آبادانی نیاز داریم.

شهردار تهران با اشاره به اجرایی شدن پویش «من شهردارم»، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱، شهروندان بالغ بر ۱۳۰۰ پروژه توسعه محلی را به ارزش ۴هزار میلیارد تومان انتخاب کردند. سال گذشته اغلب این پروژه‌ها به اتمام رسید. ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان در پویش «من شهردارم» شرکت کردند. سال ۱۴۰۲، میزان مشارکت مردم در پویش «من شهردارم» به یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر رسید. آنها بالغ بر ۳هزار و سیصد پروژه را به ارزش حدود ۸ همت انتخاب کردند. این پویش نمودار روشنی از مدیریت مشارکتی و پیوستگی به متن جامعه است.

از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران

زاکانی به طرح ساماندهی معتادان متجاهر هم اشاره کرد و گفت: در روددره فرحزاد، شوش، هرندی و برخی مناطق دیگر، عده‌ای با شرایط بدی در حال زندگی بودند. بعضی‌ها در دوره قبل معتقد بودند نباید کاری به معتادان متجاهر داشت و این نوعی زیست شهری است! ما اما نسبت به این آسیب اجتماعی بی تفاوت نبودیم. امروز هیچ محل تجمعی برای معتادان متجاهر در تهران باقی نمانده است. ممکن است چند معتاد متجاهر گوشه‌ای از شهر رها شده باشند؛ که ما به دنبال ساماندهی همه آنها هستیم. با همکاری دولت و شهرداری یک کار مشترک در زمینه آسیب‌های اجتماعی شروع شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • افشای یک سند خاص توسط شهردار تهران
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • مدیر بایرن: از رئال هیچ پیشنهادی برای بازیکن ما نیامده
  • ملاقات مدیرعامل باشگاه استقلال و شهردار منطقه ۵ تهران
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »