Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@16:08:50 GMT

مصرف همزمان این 2 دارو باعث مرگ ناگهانی !

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۸۵۹۵

رکنا: مصرف همزمان دو داروی مترونیدازول و الگزیرها باعث افزایش ضربان قلب، تپش قلب، تهوع، استفراغ و در موارد شدید مرگ ناگهانی می شود، هشدار داد.

به گزارش رکنا، نسیم شاهرخ با هشدار نسبت به مصرف همزمان داروی مترونیدازول و الگزیرها اظهار داشت: الگزیرها محلول‌های خوراکی حاوی دارو هستند که مقدار اندک و مجازی از اتانول به‌منظور کمک به حل شدن دارو توسط کارخانه سازنده به آنها اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از داروهای مورد استفاده در درمان سرماخوردگی، سرفه و دل‌پیچه به‌شکل الگزیر در داروخانه‌ها در دسترس هستند؛ مانند الگزیر دی‌سیکلومین.

وی مترونیدازول را نیز از دسته­ داروهای آنتی‌بیوتیک و ضدانگل، که در عفونت‌های مختلفی از جمله عفونت‌های دستگاه گوارشی و واژینال استفاده می‌شود، معرفی کرد و ادامه داد: طبق برخی گزارش­ها و مطالعات مصرف اتانول در طول درمان با مترونیدازول خوراکی یا واژینال، می‌تواند منجر به واکنش شبه دی‌سولفیرام شود که مشخصات آن گرگرفتگی، افزایش ضربان قلب، تپش قلب، تهوع و استفراغ و در موارد شدید مرگ ناگهانی است.

شاهرخ در پایان تأکید کرد: درحالی که شواهد روشن و قطعی از وقوع واکنش شبه دی‌سولفیرام با مصرف همزمان مترونیدازول و اتانول کم است، اما تا زمان مشخص شدن بی‌خطری تجویز همزمان این دو دارو، باید با دقت به محتویات محلول‌های خوراکی توجه کنید و از مصرف فرآورده‌های حاوی اتانول در طول درمان با مترونیدازول و به‌مدت حداقل 3 روز پس از قطع آن اجتناب کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

انتقام وحشتناک زن جوان از مردی که 23 سال قبل به او تجاوز کرده بود+عکس شک نداشتم که برادرم آریا با زنم ارتباط پنهانی دارد + عکس تجاوز وحشتناک مرد همسایه به زن جوان / پسر این زن کشته شد +عکس عامل انتحاری چابهار قبل و بعد از عملیات +عکس راننده کامیون مشهدی از روی زن جوان رد شد و 30 متر پیکر خون آلود او را زیر خودرو کشاند+عکس تجاوز به زنان در مطب پزشک شیطان صفت +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف عجیب قاتل رحیم و کیوان ذبیحی در بانه +عکس سرقت مسلحانه مرگبار از بانک با 14 کشته به پایان رسید+ عکس راز تلفن های پی در پی مرد خراسانی با 40 زن چه بود ؟ جوان اندیمشکی اعدام نشد گفتگو با آدم ربای خشن مرد کارخانه دار / 38 ساعت ترس در صندوق عقب خودرو MVM +عکس بیماری سخت بقایی در زندان+ عکس نگهبان شهرک صنعتی آبادان گلوله باران شد ! شوخی دردسرساز گلزار با شرکت‌کننده برنده‌باش

منبع: رکنا

کلیدواژه: دارو قلب هشدار ضربان قلب مرگ ناگهانی عکس مرد افغان اخبار افغانستان حوادث افغانستان قتل فیلم ساعت تهران پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه، پنج شنبه ۹ فرودین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  برنامه «کوی محبت»، از دهم فروردین به مدت پنج شب ساعت ۲۲ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این برنامه در شب‌های قدر با حضور استادان حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی ابعاد شخصیتی امام علی علیه السلام را بررسی می‌کند.

 «جوان ماه» ویژه برنامه لحظه‌های افطار رادیو جوان است. در این برنامه که از ساعت ۱۷ به مدت سه ساعت پخش می‌شود، آیین‌های رمضانی روستا‌ها واقوام مختلف کشور معرفی می‌شوند.  

پخش مجموعه پویانمایی «با بابام» از امروز در شبکه پویا آغاز می‌شود. این مجموعه ۱۰ قسمتی در هر قسمت داستان‌های روزمره یک دختر خردسال و پدرش را روایت می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • توزیع ۲۹ میلیون لیتری بنزین در جایگاه های گیلان همزمان با تعطیلات نوروزی
  • خبر‌های رسانه، پنج شنبه ۹ فرودین
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • توزیع بزرگ‌ترین کیک رمضانی کشور همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع)
  • بررسی مرگ ناگهانی خانم دکتر جوان از پنج منظر
  • روزه‌داری و چگونگی مصرف داروها         
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید
  • بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند