Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش کدخدایی به سخنان محمود صادقی «برخی برای تأیید صلاحیت خود پول می‌پردازند»: «با چه مجوزی چند سال این پیگیری را به تأخیر انداخته‌اند؟»بعد از حدود سه سال نباید این مدارک را به شورای نگهبان ارسال می‌کردند؟

کدخدایی: محمود صادقی گفته بود «برخی برای تأیید صلاحیت خود پول می‌پردازند»؛ بعد از حدود سه سال نباید این مدارک را به شورای نگهبان ارسال می‌کردند؟

عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم‌مقام شورای نگهبان در یادداشتی به موضوع شکایت این شورا از محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی

سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی به جزئیاتی از شکایت این شورا از محمود صادقی پرداخته است.

عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم‌مقام شورای نگهبان در یادداشتی به موضوع شکایت این شورا از محمود صادقی نمایندده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پرداخته است.

متن کامل یادداشت سخنگوی شورای نگهبان به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

تردید در حسن نیت یک ادعا!

در موقع انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان در سال‌های اخیر فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف مجلس از افراد معرفی‌ شده توسط رئیس محترم قوه‌قضائیه دعوت می‌کنند تا در جلسه‌ای شرکت کرده و به سؤالات آنان پاسخ دهند. فراکسیون امید نیز یک روز از همه افراد معرفی‌ شده دعوت کرد که من ظاهراً آخرین آنها بودم. هر کدام از اعضای محترم فراکسیون سؤالات و نظراتی داشتند که پاسخ داده می‌شد، از جمله جناب آقای صادقی اظهار نمودند، «گفته می‌شود برخی برای تأیید صلاحیت خود به شورای نگهبان پول می‌پردازند!؟» من سؤال کردم به اعضاء؟ پاسخ داده شد «خیر ولی به افراد وابسته به شورا.» گفتم مدارکی دارید؟ گفته شد «برخی اسناد وجود دارد.» در حضور اعضای مؤثر فراکسیون اعلام کردم هر مدرکی در این رابطه دارید علاوه بر نهادهای امنیتی و نظارتی به شورا نیز ارسال کنید. قرار شد مدارک را ارسال کنند. بعد از این جلسه یکی دو بار دیگر نیز این گفته پیگیری شد وعده به ارسال می‌شد که تاکنون، زمان نوشتن این مطلب نیز مدارکی دریافت نکرده‌ایم. در این ارتباط چند نکته لازم به توضیح است؛

آقای صادقی نماینده هستند و حقوقدان. اصل اول در این‌گونه امور حُسن‌نیت است. ولو اینکه ایشان آن جلسه را فراموش کرده‌اند، آیا بعد از حدود سه سال نباید این مدارک را به شورای نگهبان ارسال می‌کردند؟

اعلام عمومی آن هم در پاسخ دبیر محترم شورای نگهبان، این ابهام را در بر دارد که هدف از رسانه‌ای کردن، حل مسئله نیست و شاید اهداف دیگری را در پی دارد؟

سؤال بعدی از یک نماینده حقوقدان این است که آیا اگر کسی با تخلفی روبه‌رو می‌شود نباید به نهادهای نظارتی اعلام کند؟ با چه مجوزی چند سال این پیگیری را به تأخیر انداخته‌اند؟ آیا می‌توان اعلام تخلف را بنا به تشخیص شخصی به تعویق افکند!؟

شورای نگهبان از هر نقد و انتقاد سازنده استقبال می‌کند و برای اصلاح روند نظارتی خود آماده شنیدن هرگونه پیشنهاد و طرحی می‌باشد. خوشحال می‌شویم اگر نقص و یا تخلف احتمالی در کار است با دریافت گزارش آن تخلف به اصلاح روند به پردازیم، لیکن توجه شود که بهره‌برداری انتخاباتی با اعلام تخلف با حُسن‌نیت بسیار فاصله دارد. تلاش کنیم با حُسن‌نیت پیگیر تخلفات باشیم، وگرنه افکار عمومی تصور دیگری از این‌گونه عملکردها خواهد داشت.

با این حال شورای نگهبان همچنان آماده شنیدن انتقادات و دریافت گزارشات پیرامون عملکرد این شوراست.

  قانون مدیران بازنشسته را مجبور به استعفا خواهد کرد / در غیر این صورت، سازمان بازرسی و قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کنند

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان پیرامون تدابیر اندیشیده‌شده توسط شورای نگهبان برای مدیران بازنشسته‌ای که اقدام به ترک منصب خود نمی‌کنند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش «انتخاب»، عباسعلی کدخدایی باپیرامون تدابیر اندیشیده‌شده توسط شورای نگهبان برای مدیران بازنشسته‌ای که اقدام به ترک منصب خود نمی‌کنند، اظهار داشت: قانون تدابیری دارد که این مدیران را مجبور به استعفا خواهد کرد.

وی که با تسنیم گفت و گو می کرد، ادامه داد: بنده توصیه می‌کنم این اشخاص با احترام به قانون استعفای خود را ارائه و جای خود را به جوانان بدهند چراکه در غیر این صورت سازمان بازرسی و قوه قضاییه به مسئله ورود پیدا خواهند کرد./ 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه چهارم اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

کد خبر 747175

دیگر خبرها

  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • آغاز مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی/ امکان شکایت علیه مقامات دولتی وجود دارد؟