Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: بخش عمده‌ای از تالاب شادگان حدود یک سال خشک بود ، اما باران‌های اخیر موجب شد آب رودخانه جراحی که تامین کننده آب تالاب می باشد ، به این تالاب برسد و اکنون تقریبا کل مساحت تالاب شادگان آبگیری شده است.
رحیم مجدمی با اشاره به شور شدن آب تالاب شادگان در پی خشکسالی و ورود فاضلاب و پسماند صنایع به این تالاب بین‌المللی، تصریح کرد: در حال حاضر آب شور شسته شده و اکنون آب شیرین تالاب بر آب شور غلبه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درخصوص وضعیت مهاجرت پرندگان مهاجر در تالاب نیز گفت: پرندگانی که پیش از این به تالاب شادگان آمده بودند به علت شور بودن آب در این تالاب نماندند ، اما با بهتر شدن وضعیت این تالاب، پرندگانی که اکنون به تالاب آمده‌اند در آن می‌مانند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان افزایش یابد گفت : امسال 10 قطعه درنا که گونه‌ای کمیاب هستند نیز در تالاب شادگان مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تالاب شادگان خوزستان محیط زیست بارشهای پاییزی پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

  آزادی سه محکوم جرائم مالی توسط نیکوکار ناشناس در شادگان

سید نادر شبیبی دادستان عمومی و انقلاب شادگان  گفت: در آخرین روزهای سال گذشته، یک خیر ناشناس با پرداخت مبلغ بدهی سه نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد، موجب آزادی آنان شد.

او با بیان اینکه مبلغ این بدهی حدود ۸۶ میلیون تومان بوده است، افزود: خیرین و مصلحین نقش مهمی ایجاد صلح و سازش در اختلافات، اخذ گذشت از شکات و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی دارند و این مشارکت مردمی ارزش زیادی در جامعه اسلامی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۵ درصد از تالاب بین‌المللی گاوخونی آبگیری شد
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • بازدید روزانه بیش از هفت هزار مسافر نوروزی از تالاب شادگان
  • جان گرفتن دوباره تالاب آق گل ملایر
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • پرواز فلامینگوها بر فراز گاوخونی
  • خشکی گاوخونی از عوامل خیزش گردو خاک اصفهان
  •   آزادی سه محکوم جرائم مالی توسط نیکوکار ناشناس در شادگان
  • تالاب شادگان
  • آب‌گرفتگی و ریزش ۲۶ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر / ۲ تا ۳ درصد تالاب گاوخونی آب‌گیری شد