Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) که در آستان مقدس برگزار شد، گفت: هجرت و عزیمت حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان وکیل معتمد امام هادی(ع) به ایران و شهرری ، یک منت الهی بر مردم ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به برکت بُعد علمی این شخصیت ارزشمند، مراکز علمی و فرهنگی متعددی در این آستان در خدمت زائران قرار گرفته، که از جمله آن، مهد کودک، دبستان، راهنمایی و دبیرستان حکمت تا دانشگاه علوم حدیث و حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) از این مراکز هستند. همچنین مرکز آموزش قرآن کریم حرم مطهر، کتابخانه، موزه، تالار علم، آسمان‌نما، مرکز نجوم و سایر قسمت‌هایی که در خدمت مردم هستند، دیگر مراکز فعال در این آستان است و نیز علاوه بر پذیرش سالانه بیش از 12 میلیون نفر زائر، به برکت وجود روحانیون دلسوز و بانوان فاضله حوزوی، مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره در امور خانواده در خدمت مردم می باشد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با اعلام رسمی در نماز جمعه روز گذشته تهران آغاز و همچنین این برنامه ها در دیدار اخیر جمعی از خادمین آستان مقدس با مراجع عظام تقلید نیز خدمت ایشان اعلام گردید.

وی افزود: از اول ربیع الثانی به مدت یک هفته مراسم جشن میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را خواهیم داشت که تا شب میلاد امام حسن عسکری(ع) ادامه می یابد و امسال ایام ولادت این محدث عظیم الشان دارای دو ویژگی خاص است که اولینِ آن تقارن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می باشد و دیگری، انطباق هفته ولادت حضرت سیدالکریم(ع) با هفته فرهنگی ری با تدابیر امام جمعه و فرماندار شهرستان ری است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تصریح کرد: یکشنبه 18 آذرماه خادمین و کارکنان آستان مقدس و شورای اداری شهرستان ری با آیت الله محمدی ریشهری دیدار می کنند و همچنین در روز دوشنبه 19 آذر ماه نیز علما و روحانیون شهرستان ری با تولیت آستان مقدس دیدار خواهند کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: محافل قرآنی متعددی در داخل و خارج آستان مقدس بر پا می شود، که محفل باشکوه و ویژه ای چهارشنبه 21 آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان جدیدالاحداث امام خمینی(ره) با حضور قاریان ممتاز کشورمان برگزار می گردد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه شب ولادت حضرت سیدالکریم(ع) سه شنبه ٢٠ آذر با آئین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم(ع) همراه با جمع خوانی خدام آستان مقدس در صحن اصلی آستان مقدس آغاز و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عالی، قرائت زیارتنامه توسط حاج احمد زین العابدین فرد، مدیحه سرایی با نوای حاج محمدرضا غلامرضازاده و شعرخوانی آقای صابر خراسانی در مصلای بزرگ ری ادامه می یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه امام جمعه پیروزی انقلاب اسلامی خانواده معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیزگفت: ۱۳۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون به آستان مقدس امامزادگان سیدناصر و سیدیاسر (ع) مشرف شدند.

حجت‌الاسلام حبیب صادقی گفت: علاوه بر تشرف زائران ایرانی، در ایام فروردین از ۲۷ کشور از جمله کشور‌های پاکستان، عربستان، امارات، بحرین، لبنان، سوریه، عراق و استرالیا به تعداد ۳۰ هزار زائر خارجی به آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) مشرف شدند.
وی افزود:از ابتدای سال جاری فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) با طرح «آرامش بهاری» آغاز شد و با طرح «ضیافت الهی» ادامه یافت.

او گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در حوزه موضوعاتی از جمله عفاف و حجاب، فرزند‌آوری و جهاد تبیین، پاسخگویی به مسائل شرعی، وقف، مشاوره خانواده شامل تربیت فرزند، همسرداری و ازدواج، غرفه ویژه نوجوانان شامل اجرای مسابقات آموزشی، تربیتی، احکام، اعتقادات، تست هوش و ریاضی، غرفه مخصوص کودکان با نقاشی در مضامین مذهبی و بیان داستان‌های اخلاقی و اعتقادی از جمله این موارد بود، ضمن اینکه با اجرای طرح «ضیافت الهی» برنامه‌های قرآنی به‌صورت جدی‌تر دنبال شد.

صادقی افزود: ویژه‌برنامه‌هایی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) برگزار شد و از آن جمله برپایی سفره‌های افطاری ساده بود که به‌طور میانگین هر شب بیش از هزار روزه‌دار در این بقعه متبرکه مهمان سفره‌های افطاری ساده بودند که هزینه آن از محل موقوفات مرتبط و نذورات تأمین شد، علاوه بر آن نیز مراسم جزءخوانی، تفسیر قرآن و برپایی محافل انس با قرآن کریم همراه با برنامه‌های قرآنی در بقعه متبرکه و چند مسجد در شهر‌های طرقبه شاندیز اجرا شد. 

 

 

دیگر خبرها

  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • بازدید از آرامگاه سعدی در اول اردیبهشت‌ماه رایگان شد
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • روز مراغه با شعار جهانشهر مراغه در مسیر جهانی شدن
  • «روز مراغه» به مدت یک‌هفته در این شهر برگزار می شود