Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:28:16 GMT

سخنان متقن روحانی در کنفرانس روسای مجالس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۸۸۹۵

سخنان متقن روحانی در کنفرانس روسای مجالس

تهران-ایرنا- رسانه های داخلی، با توجه به دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه درباره مبارزه با تروریست به سخنان محکم روحانی در برابر آمریکا و اروپا در این اجلاس پرداخته اند.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ سخنان رییس جمهور از مهم ترین موارد این اجلاس است که در خبرگزاری ها، روزنامه ها و تارنماهای داخلی کشور بازتاب داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های اصلاح طلب سخنان روحانی نسبت به آمریکا و اروپا را به نوعی ایستادگی در برابر تحریم های امریکا ارزیابی کرده اند. این رسانه ها با اشاره به هشدار رییس جمهوری به تحریم کنندگان ایران نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، به نقل از وی نوشتند: طی دهه‌های گذشته همه محافل بین‌المللی اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق و انتقال مواد مخدر به غرب هزینه‌های سنگینی داده است. رسانه های اصولگرا هم به انتشار متن سخنان رییس جمهور اکتفا کرده و از آن به عنوان هشدار روحانی در اجلاس رؤسای مجالس 6 کشور نام برده اند.

رسانه های اصلاح طلب
.............................
**سخنان روحانی
«هشدار روحانی به اروپا» عنوان گزارش روزنامه همدلی است که در بخشی از آن آمده است: این سخنرانی روحانی دومین تهدید در یک هفته اخیر برای کشورهایی است که به دنبال تحریم و ضربه اقتصادی به ایران هستند. روحانی هفته قبل در جریان سفر به استان سمنان با اشاره به تحریم نفتی ایران گفته بود اگر آمریکا بخواهد روزی جلوی فروش نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نمی شود. روزنامه قانون با روتیتر «سخنرانی معنادار رییس‌جمهور ایران در دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور منطقه‌ای» و تیتر «روحانی، غرب را تهدید کرد» این مطلب را منتشر کرد.

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «این گربه شیر است» می نویسد: حسن روحانی رئیس جمهور در این کنفرانس به نکاتی اشاره کرد که می‌تواند سرفصلی برای اشتراک‌های منطقه‌ای و جهانی باشد یعنی دقیقا همان نقطه‌ای که دولت غیرمتعارف دونالد ترامپ بر روی آن دست گذاشته و برای هرچه بیشتر منزوی کردن ایران در جهان تلاش می‌کند.
«مهدی مطهرنیا» تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با این روزنامه، ضمن تایید سخنان رئیس جمهور در حضور روسای مجلس 6 کشور، گفت: «آنچه حسن روحانی بیان‌می‌کند واقعیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با توجه به اینکه سخنان رئیس جمهورمان واقعیتی حیاتی است، حقیقتی تلخ را نیز در خود نهفته دارد. حقیقت تلخ این است که از یک سو، منطق رفتاری ایران به عنوان کشوری چالش‌ برانگیز در برابر سیاست‌های سلطه مدارانه کشورهای بیگانه در نظام بین‌الملل سپر دفاعی همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلام در برابر غرب شده ‌است. از سوی دیگر، ایران تلاش دارد سپر تدافعی تمامی امواج سهمگین تهدید اجتماعی در اختیار غرب باشد».

روزنامه آرمان با تیتر «تروریسم دونالد ترامپ» می نویسد: درحالی که شعار دادن قابل قیاس با صدها اقدام تروریستی آمریکا در جهان نیست. دوست و دشمن، مبارزه ایران با تروریست‌های داعش را در عراق و سوریه مورد تایید قرار داده است و اگر اقدامات ضدتروریستی ایران نبود، شاید عراق و سوریه اکنون در دست داعش باقی مانده بود و دولت اسلامی خودخوانده، گسترش پیدا کرده بود. پس آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تروریست بودن دیگر کشورها اظهارنظر کند و در جایگاهی نیست که اقدامات ضدتروریستی ایران را انکار نماید. اینکه شعار مرگ بر آمریکا و امثالهم هیچ‌گاه سازنده نبوده و مردم آن کشورها را به واکنش علیه ایران فراخوانده، شکی نیست. ولی شعار دادن هیچ‌گاه از نظر حقوقی نشانه و مدرک تروریستی بودن یک کشور یا یک ملت نبوده و نیست. آن دسته از کشورها هم که از ترس تحریم اقتصادی، تن به فرامین آمریکا درمورد تحریم‌های ایران می‌دهند، در دل می‌دانند که این فرامین نه قانونی است و نه کارساز. اگر ایران هم به تروریستی بودن متهم می‌شود، خود در صف اول مبارزه با تروریسم است و سابقه درخشانی در مبارزه با داعش و گروه‌های مشابه دارد که آمریکا یا متحدین آمریکا آنها را به وجود آورده‌اند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار رییس جمهوری به تحریم کنندگان ایران نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، گفت: طی دهه‌های گذشته همه محافل بین‌المللی اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق و انتقال مواد مخدر به غرب هزینه‌های سنگینی داده است.وی افزود: وقتی که ما در داخل کشور توان مقابله با تروریسم را داریم و یکی از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه به شمار آمده و در داخل نیز می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی و مسائل داخلی را مدیریت کنیم، چرا باید هزینه مقابله با گروه‌های تروریستی که می‌خواهند به کشورهای غربی را بدهیم و در مقابل هم با تحریم و تهدید مقابله شویم، قطعا با ادامه روند ما هم تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

رسانه های اصولگرا
........................
**افزایش بودجه امنیتی
به گزارش تسنیم، حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه کنفرانس مقابله با تروریسم اظهار داشت: دولت باید در بودجه تجدید نظر کند، یک پنجم از کل نیاز امنیت مرزی را برای مرز در بودجه گذاشته است در صورتی که از نظر کارشناسی، پنج برابر آن چه دولت برای مرزها قرار داده، نیاز است.
**تعامل ایران با جهان
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به اجلاس روسای مجالس 6کشور گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی رفتار دوگانه ای در موضوع تروریسم دارند و ترامپ تلاش زیادی را برای اعمال سیاست ایران هراسی و انزوای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند این اجلاس پیام دیگری دارد و آن اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور فعال با همه دنیا تعامل می‌کند؛ از جمله با کشورهای منطقه و به ویژه با همسا‌یگان.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی با بیان اینکه شناخت چالش‌ها و روابط اقتصادی بین شش کشور و برطرف کردن آن از دستورات این نشست بود، اظهار داشت: شش کشور تاکید داشتند که تحریم‌ها نباید مانع همکاری ما در منطقه شود. شش کشور عضو این کنفرانس عنوان کردند که همگی به نوعی با پدیده تروریسم و یک‌جانبه‌گرایی مواجه هستیم.
*گروه نشریات خبری
پژوهشم**9351**1732

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رسانه هاي داخلي سخنان روحاني كنفرانس روساي مجالس ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی