Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:43:31 GMT

آزادسازی هزاران اسیر؛ شرط طالبان برای مذاکرات

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۹۰۴۴

آزادسازی هزاران اسیر؛ شرط طالبان برای مذاکرات

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آریانیوز» افغانستان؛ منابع موثقی از گروه تروریستی طالبان گفته‌اند که هیئت مذاکره‌کننده این گروه و مقام‌های آمریکایی درباره رهایی هزاران زندانی طالبان که در زندان‌های دولت افغانستان هستند، به توافق نزدیک شده‌اند.

این اقدام با هدف اعتمادسازی انجام می‌شود. در حال حاضر حدود 10 هزار جنگجوی طالب در زندان‌های افغانستان به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از خواسته‌های اصلی گروه طالبان برای آغاز مذاکرات صلح، رهایی نیروهای این گروه از زندان دولت افغانستان است. این گروه تروریستی لیستی از زندانیان خود تهیه کرده و به مسئولان آمریکایی داده است.

یک مامور ارشد امور زندان‌های طالبان در این باره گفته است: حدود سه هزار نفر که حامی دولت افغانستان هستند، در اسارت طالبان به سر می‌برند.

ارگ ریاست جمهوری درباره این خبر گفت که اظهارنظر درباره این مسئله به سازمان‌‌های عدلی و قضایی مربوط است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز احتمال چنین توافقی را رد یا تائید نکرد.

وحید مژده که مسائل مربوط به صلح و جنگ در افغانستان را بررسی می‌کند، می‌گوید: ممکن است رهایی ملابرادر (معاون ملا محمدعمر، رهبر گروه طالبان) راه را برای رسیدن به توافق برای تبادل زندانیان جنگ در افغانستان هموار کرده باشد.

گفتنی است، موضوع تبادل زندانیان دو طرف جنگ افغانستان، چند روز پیش در گفت‌وگوی شیرمحمد عباس استانکزی، مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر و زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در اسلام‌آباد مطرح شد.

اعلام حمایت مصر از روند صلح افغانستان

همچنین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آریانیوز» افغانستان؛ بانو عادله راز، مشاور اقتصادی وزارت امور خارجه افغانستان با هانی صالح مصطفی احمد، سفیر جمهوری عربی مصر در کابل ملاقات کرد. در این دیدار، سفیر مصر از حمایت کشورش نسبت به روند صلح افغانستان خبر داد و اظهار کرد: جمهوری مصر آماده همکاری با دولت افغانستان در این فرایند است.

راز نیز نقش کشور مصر و علمای الازهر در روند صلح و ترویج اعتدال اسلامی در افغانستان را موثر دانست و از دولتمردان آن کشور خواست تا در کنفرانس سازمان همکاری کشورهای اسلامی، الازهر سهم فعالی داشته باشد.

همچنین عادله راز از سفیر مصر در کابل خواست تا بورسیه‌های تحصیلی محصلان زن در موسسه تحصیلات عالی «پوهنتون» را افزایش دهد.

دو طرف در این دیدار بر روابط دوجانبه و برگزاری نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک نیز بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل ایکنا افغانستان تروریست طالبان آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از رام الله، روز اسیر امسال در سایه جنگ خونبار رژیم اشغالگر علیه غزه برگزار می‌شود. زنان، مردان و کودکان امروز آمدند تا به ظلم اشغالگرانی اعتراض کنند که هزاران نفر از فرزندانشان را در شرایطی شبیه به اعدام تدریجی بازداشت کرده اند، آنها از سرنوشت آنها بی خبرند و هر بار که اسیری در زندان به شهادت می‌رسد عذاب آنها بیشتر می‌شود.
کرانه باختری در معرض بازداشت‌های بی سابقه‌ای قرار دارد که براساس آن از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از پنج هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان بازداشت و در شرایط غیرانسانی زندانی شده اند. آنها در معرض شکنجه و گرسنگی، سلول انفرادی و ممنوعیت ملاقات و درمان قرار دارند.
امروز بیش از ۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها بازداشت هستند که ۸۰۰ نفر از آنها زن و بیش از ۲۰۰ نفرشان را کودکان تشکیل می‌دهند. ۶۶ خبرنگار نیز در زندان‌های صهیونیست‌ها هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی