Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@11:01:23 GMT

کتاب «ترجمه اصول کافی» در قم رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۹۱۵۴

کتاب «ترجمه اصول کافی» در قم رونمایی می‌شود

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمدجواد صابریان، مدیر مؤسسه علمی، فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان، 18 آذرماه در نشست خبری معرفی ترجمه اصول کافی به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان که در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، گفت: مؤسسه دارالعرفان متکفل تنظیم و نشر آثار استاد انصاریان بوده که بیش از ۱۵۰ اثر در قالب ۲۰۰ جلد کتاب توسط وی نگاشته شده و ترجمه قرآن کریم از برترین آثار وی است و در حال حاضر ۱۰۰ ناشر، متکفل نشر این اثر استاد انصاریان هستند؛ در این مؤسسه علاوه بر تألیف، حوزه سمعی و بصری نیز فعال بوده و بیش از ۱۸ هزار ساعت سخنرانی در موضوعات غیر تکراری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مؤسسه علمی، فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان با بیان اینکه کتاب اصول کافی تألیف شیخ کلینی(ره) به‌عنوان یکی از معتبرترین کتب احادیث شیعه محسوب می‌شود، گفت: کتاب الکافی در سه بخش اصول، فروع و روضه تألیف شده ولی با توجه به اینکه اصول کافی بیشتر برای عموم مردم کاربرد دارد استاد انصاریان فقط نسبت به ترجمه اصول اقدام کرده است.
حجت‌الاسلام صابریان شخصیت والای مرحوم کلینی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ثقةالاسلام یکی از معتبرترین عناوینی بوده که می‌توان به کسی گفت و مرحوم کلینی یکی از معدود کسانی بوده که از جانب بیشتر فقها لقب ثقه را از آن خود کرده است.
وی گفت: ۴۹۹ باب و سه هزار و ۸۸۱ حدیث در اصول کافی وجود دارد و ترجمه‌های قبلی این کتاب دارای مشکلات قلمی، ادبیاتی و ثقیل بودن ترجمه بوده و به همین دلیل استاد انصاریان دست به ترجمه جدید زده است تا برای عموم مردم جامعه مورد استفاده باشد.
یادآور می‌شود، مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان، با سخنرانی حجت‌الاسلام واعظی و نظری منفرد 22 آذرماه، ساعت ۹:۳۰ در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار می‌شود.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: رونمایی کتاب ترجمه اصول کافی استاد انصاریان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین

در مراسمی که با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان برگزار شد از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور رونمایی شد.

براساس این گزارش، در پایان نشست یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و پس از ارائه گزارش دبیران ۵ کمیته برش استانی مهندسی فرهنگی کشور که ذیل شورای فرهنگ عمومی استان هستند، این رونمایی به انجام رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد