Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: چند نیکوکار تهرانی، با تعهد تعمیر چهار دستگاه تلمبه بادی منطقه حفاظت شده «میاندشت» جاجرم، برای رفع نیاز آبی وحش این منطقه پیشقدم شدند.

سیدمحمد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار دستگاه تلمبه بادی که برای برداشت آب از چاهها مورد استفاده قرار می گرفت، دچار خرابی شده که تاکنون یک دستگاه آن توسط خیران تعمیر شده و به آبدهی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تامین آب برای وحوش میاندشت، به عنوان زیستگاه مولد یوز آسیایی، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
موسوی افزود: یک کشاورز جاجرمی نیز برای حمایت از بقای یوز ایرانی و کمک به جمعیت آهوان، به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ، تامین یک تن علوفه را متعهد شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم اظهار داشت: ارزش ریالی تامین این میزان علوفه 230 میلیون ریال است.
وی افزود: انجمن یوز ایرانی هم یک دستگاه موتور سی.آر.ام خریداری کرده و برای حفاظت از این گونه ارزشمند به محیط بانان میاندشت تحویل داده است.
وی گفت: هشت محیط بان کار حفاظت از عرصه های میاندشت را بر عهده دارند که برای حفاظت بهتر از منطقه و جلوگیری از شکارهای غیرمجاز، نیاز به موتورسیکلت های قوی دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات وحش میاندشت در جاجرم یکی از زیستگاه های مهم یوز پلنگ ایرانی است.
شهرستان جاجرم در 150 کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست نذر طبيعت خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محسن امیری گفت: با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش بیماری‌های مشترک میان دام‌های اهلی و حیات وحش به ویژه بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبشخور‌های مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان لایروبی، شست و شو و ضدعفونی شد.

وی اظهارداشت: سالانه بیش از دو میلیون دام سبک داخل و خارج مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان از طرف دامپزشکی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسیناسیون و مایه کوبی می‌شوند.

 رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل تهدید کننده جمعیت حیات وحش گفت: در حفاظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری باید هوشمندانه و تخصصی عمل کنیم.

لرستان بیش از ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور را در خود جای داده است.

دیگر خبرها

  • آزمون سخت دولت برای باز کردن گره حمل‌و‌نقل شهروندان تهرانی!
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم