Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، برانکو ایوانکوویچ در جلسه فنی پیش از بازی پرسپولیس با سپاهان ترکیب ۱۱ نفره تیمش برای بازی امروز از هفته دوازدهم لیگ برتر را اعلام کرد.

وی با رهایی سیامک نعمتی و شایان مصلح از بند مصدومیت، آنها را به ترکیب اصلی سرخپوشان برگرداند.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، علی علیپور و گادوین منشا ۱۱ مردی هستند که برانکو بازی با سپاهان را با آنها شروع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی ساعت ۱۶:۱۰ در اصفهان امروز برگزار می شود.

کد خبر 4480345

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال سپاهان اصفهان لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس به دو دلیل جام را از دست استقلال خواهد گرفت | یک مدعی از شرایط عادی خارج شده است

به گزارش همشهری آنلاین هفته بیست‌وسوم لیگ برتر هم برگزار شد و دو تیم مدعی استقلال و پرسپولیس شانه‌به‌شانه یکدیگر در بالای جدول به رقابت خود ادامه دادند اما دو تیم سپاهان و تراکتور با نتایجی که کسب کردند عملا از کورس قهرمانی خارجی شدند. مگر اینکه اتفاق خاصی در 7 هفته پایانی رخ دهد تا این دو تیم متمول و پرمهره به کورس برگردند. در شرایط عادی آنها باید برای رتبه سومی بجنگند. در این هفته از رقابت‌های لیگ باز هم اشتباهات تاثیرگذار داوری در مسابقات رخ داد تا دوباره شاهد بیانیه‌های تند باشگاه‌ها علیه یکدیگر باشیم؛ اتفاقی که به نظر می‌آید در فوتبال کشورمان عادی شده و کمیته داوران به همراه فدراسیون فوتبال هیچ تلاشی برای تغییر شرایط انجام نمی‌دهند. در اواخر فصل گذشته مسئولان فدراسیون بارها اعلام کرده‌اند از فصل آینده و نهایتا نیم فصل دوم آن از کمک‌داور ویدئویی در همه بازی‌ها یا حداقل بازی‌های مهم استفاده خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد و هم‌اکنون باز شاهد وعده‌های جدید در این مورد از سوی آنها هستیم. فرزاد آشوبی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در مورد بازی‌های مهم هفته بیست‌وسوم و حواشی آن صحبت کرد که ماحصل آن را در متن زیر می‌خوانید.

از پرسپولیس و ملوان شروع کنیم؛ انتظار بازی بهتری از پرسپولیس در این مسابقه می‌رفت.
پرسپولیس در نیم فصل دوم روند خوبی را در پیش گرفت و بازی‌به‌بازی بهتر شد. در بازی با ملوان هم این روند تا حدودی ادامه داشت اما این تیم وقتی به گل رسید با افت محسوسی مواجه شد، حتی برای دقایقی از بازی، ملوان کاملا بر بازی تسلط یافت و فشار زیادی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. فشارها تا حدی بود که هواداران پرسپولیس در دقایق پایانی با استرس زیادی بازی را دنبال می‌کردند. انتظارم از تیم اوسمار این بود که بعد از رسیدن به گل راحت‌تر بازی کند و مانند بازی‌های قبل روی ضدحملات بسیار خطرناک باشد. اتفاقی که در بازی با ملوان رخ نداد، با وجود اینکه تیم مهدی تارتار خیلی بالا بازی می‌کرد. دست اوسمار برای چنین مواقعی کاملا باز است، هرچند او بازیکنان خیلی‌خوبی را به زمین فرستاده اما این بازیکنان نتوانسته‌اند آن‌طور که باید فشار را از روی تیم‌شان بردارند.

درواقع بازیکنان تعویضی پرسپولیس خوب عمل نکردند.
نمی‌توان گفت بد عمل کردند یا خوب نبودند، بلکه نتوانسته‌اند فشار را از روی تیم‌شان بردارند. در فوتبال همیشه قرار نیست آنچه شما می‌خواهید اتفاق بیفتد. ملوان- که تیم خیلی‌خوبی هم هست- نمی‌خواست بازنده میدان باشد و به این خاطر با تمام قوا برای رسیدن به گل تساوی تلاش کرد و شاید تلاش بازیکنان تعویضی پرسپولیس برای تغییر روند بازی آنچنان که باید نبود. ضمن اینکه نباید فراموش کرد خروج اورونوف از ترکیب پرسپولیس به‌خاطر مصدومیت هم در هجومی شدن ملوان تاثیر زیادی داشت.

بازی استقلال و آلومینیوم را چطور دیدید؟
استقلال در نیمه اول این بازی بهتر از حریف خود بود و به گل هم رسید اما در نیمه دوم این آلومینیوم بود که کاملا بر بازی تسلط داشت و اگر بازیکنان باتجربه بیشتری در ترکیبش داشت مطمئنا بازی را واگذار نمی‌کرد. این مسابقه از لحاظ تاکتیکی چیز خاصی نداشت که بشود به آن اشاره کرد. شکل بازی استقلال مانند همه بازی‌های قبل خود بود و تغییر تاکتیک خاصی نداشت.

شکست سنگین تراکتور مقابل ذوب‌آهن این تیم را از کورس قهرمانی خارج کرد. به‌نظر شما چرا این تیم تا این حد نوسان دارد؟
تراکتور را از همان ابتدای فصل از لحاظ فوتبالی یکی از بهترین‌های لیگ می‌دانستم. از این جهت که این تیم فوتبال رو به جلو و شناوری را ارائه می‌دهد و تاثیرگذاری خمز را کاملا در تیم تراکتور ملاحظه می‌کنیم. اما این همه نوسان برای تیمی که می‌خواهد برای قهرمانی بجنگد اصلا خوب نیست. آنها در مواقعی که نباید، امتیازات با ارزشی را از دست داده و می‌دهند و به‌نظرم دلیلش تغییرات متعددی است که در پایان هر فصل در این تیم رخ می‌دهد. ثبات تیمی خیلی مهم است و تیمی مثل تراکتور با این مجموعه مدیریتی و فنی قوی درکنار امکانات خوب سخت‌افزاری نباید در هر فصل از نقل و انتقالات تابستانی دچار این همه تغییر شود. تراکتور اگر می‌خواهد فصل آینده یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشد باید 14، 15 نفر از بهترین بازیکنان فعلی‌اش را حفظ و نهایتا 4، 5 بازی خوب به لیستش اضافه کند. درواقع حفظ اسکلت اصلی تیم از همه‌چیز مهم‌تر است که متاسفانه در چند سال اخیر در تراکتور ندیده‌ایم.

سپاهانی که خیلی‌ها ابتدای فصل آن را شانس اول قهرمانی می‌دانستند در هفته بیست‌وسوم عملا از کورس مدعیان جا مانده است.
در باورم نمی‌گنجد سپاهان با این همه مهره، مدیریت و تشکیلات قوی و کادرفنی بسیارخوب با وجود حمایت هوادارانش اینچنین نتایجی را می‌گیرد. واقعا برای من و خیلی‌های دیگر جای سوال است که دلیل افت سپاهان چه بوده؟ آیا تغییراتی که در قرارداد چند بازیکن مهم سپاهان قبل از اتمام نیم فصل اول رخ داد در کسب این نتایج تاثیر داشت یا عوامل دیگری دخیل بوده؟ به‌هرحال این اتفاق کم‌اهمیتی نیست. سپاهان از لحاظ مهره شرایط بسیار ایده‌آلی را دارد و کسب چنین نتایجی عجیب است. به‌هرحال هواداران سپاهان هم پذیرفته‌اند که تیم‌شان از شرایط عادی خارج شده است و عملا دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد.

فکر می‌کنید درنهایت چه تیمی برنده کورس قهرمانی باشد؟
قدر مسلم رقابت اصلی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال است و اعتقاد دارم شانس پرسپولیس بیشتر از استقلال است. به دو دلیل اعتقاد دارم این تیم مانند فصل پیش قهرمان خواهد شد؛ اول اینکه پرسپولیس فوتبال با کیفیت‌تر و کامل تری را نسبت به استقلال ارائه می‌دهد و این مساله هم ربط چندانی به مهره‌ها ندارد؛ چراکه اعتقاد دارم استقلال هم مهره‌های خیلی‌خوبی را در اختیار دارد. مساله دیگری که اهمیت زیادی هم دارد بحث آرامش درونی تیم است. در پرسپولیس این آرامش خیلی بیشتر از استقلال است. مصاحبه‌های بعد از بازی مربیان و بازیکنان دو تیم به‌خوبی نشان‌دهنده این آرامشی است که از آن صحبت می‌کنم. در استقلال شکاف عمیقی بین مدیریت و کادرفنی وجود دارد اما در پرسپولیس این شرایط را نمی‌بینیم، مثلا در نیم فصل دیدید که درویش بهترین خریدها را برای تقویت تیمش داشت و بازیکنانی به ترکیب پرسپولیس اضافه شدند که روح برنده شدن را در این تیم زنده کردند. شاید بتوان گفت ثبات مدیریتی و کادرفنی در پرسپولیس باعث شده این آرامش نسبت به رقبا بهتر و بیشتر باشد.

همچنان شاهد اعتراضات تیم‌ها و بیانیه‌نویسی در فوتبال‌مان هستیم، این مساله خسته‌کننده نشده است؟
قطعا همین‌طور است و هیچ هواداری موافق این بیانیه‌ها و اعتراضات نیست. متاسفانه روند اشتباهات داوری همچنان در فوتبال‌مان ادامه دارد و در هر بازی می‌بینیم داوران اشتباهات تاثیرگذاری دارند. همه تیم‌ها از این داوری‌ها هم متضرر شده‌اند و هم سود برده‌اند. اما در این میان خیلی برایم عجیب است فدراسیون فوتبال هیچ تلاشی برای آوردن کمک‌داور ویدئویی به لیگ نمی‌کند، درحالی‌که در خیلی از کشورها که سطح فوتبال به‌مراتب پایین‌تری از ما دارند از این امکانات بهره می‌برند. به نظرم فدراسیون یا نمی‌خواهد کمک‌داور ویدئویی را به ایران بیاورد یا اینکه در توانش نیست این کار را انجام دهد. به‌هرصورت باید به این داستان پایان داده شود؛ چراکه از هر لحاظ به سود فوتبال کشورمان است.

کد خبر 844162 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • پرسپولیس همچنان با دو مصدوم از فیفادی مارچ
  • مرادمند علیه بازگشت یک استقلالی به ترکیب!
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو
  • چپ پرسپولیس از کار افتاد! (عکس)
  • سوال‌های بی‌جواب درباره سرلک در ملوان 
  • نیمکت‌نشینی عجیب سرباز پرسپولیسی‌ها
  • سوال های بی جواب درباره سرلک در ملوان
  • بازگشت آلیسون بکر به ترکیب لیورپول پس از ۴۰ روز غیبت
  • پست جدید سردار آزمون کنار آرمین 2AFM؛ بنگ!
  • پرسپولیس به دو دلیل جام را از دست استقلال خواهد گرفت | یک مدعی از شرایط عادی خارج شده است