Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دژکام گفت: شیراز این ظرفیت را دارد که سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر مذهبی باشد و کسانی که از فارس و شیراز برای زیارت عتبات عالیات می روند می توانند هر سال تعدادی از شیعیان را برای زیارت فرزند موسی بن جعفر (ع) به شیراز دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آیت الله لطف الله دژکام» امروز (یکشنبه 18 آذر) در آئین تقدیر و تجلیل از موکب داران پیاده روی بزرگ اربعین حسینی با قدردانی از اخلاص و صفا در برگزاری حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: کار برای حرکت عظیم اربعین حسینی در واقع کار برای خدا است و تک تک کسانی که به این حرکت کمک می کنند زحماتشان نزد خداوند ثبت می شود و ماجور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر تشکر از تمام گروه های کمک دهنده در این مراسم، افزود: شما عزیزان که موکب گردان هستید به تنهایی امور موکب را انجام نمی دهید بلکه عده ای از عاشقان اباعبدالله (ع) خالصانه و بی ادعا در کنار شما کار می کنند تا موکبی برپا شود و این همکاری های صورت گرفته در موکب ها در نزد خداوند ثواب بزرگی دارد.

 

وی با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی، بیان کرد: خدمتی که این سردار بزرگ اسلام به مراسم اربعین و اربعینی ها کردند بی نظیر است و اگر ایشان این مسیر را باز نکرده بودند باید در کربلا با داعش می جنگیدیم نه اینکه برای سفر پیاده به کربلا برنامه ریزی کنیم.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگرچه تفکر داعش از قرن ها پیش وجود داشته و تا سالیان دیگر نیز ممکن است ادامه داشته باشد، متذکر شد: داعش که در عراق مستقر بود ادعای حکومت بر این کشور را داشت و سردار سلیمانی این ادعا را شکست و آنها را سرنگون کرد و حتی نشان دریافتی خود از مقام معظم رهبری را به تمام نیروهای سپاه قدس تقدیم کرد.

 

آیت الله دژکام با اشاره به برپایی ۲ موکب در شیراز توسط شهرداری، اظهار کرد: این حرکت ارزنده نیز باید تقویت شود و برای استقبال از زائران غیرایرانی از جمله زائران کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش و غیره که برای رسیدن به عراق باید از کشور ما و از فارس عبور کنند نیز برنامه ریزی های دقیق تری انجام شود.

 

وی با بیان اینکه امسال بنا به گزارش سازمان حج و زیارت 79 هزار نفر از استان فارس در پیاده روی عظیم اربعین حسینی شرکت کردند، عنوان کرد: با وجود تبلیغات منفی و گسترده که به دلیل افزایش نرخ دلار تعداد زائران کمتر از سال های گذشته است اما تعداد زائران فارس تقریبا ۲ برابر تعداد سال گذشته بود و این تو دهنی محکمی بود که به دشمنان اسلام زده شد.

 

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید زمینه ورود گردشگران شیعه عراقی و سایر گردشگران به سومین حرم اهل بیت (ع) فراهم شود، خاطرنشان کرد: شیراز این ظرفیت را دارد که سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر مذهبی باشد و کسانی که از فارس و شیراز برای زیارت عتبات عالیات می روند می توانند هر سال تعدادی از شیعیان را برای زیارت فرزند موسی بن جعفر (ع) به شیراز دعوت کنند.

 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه تحمل کم و توقع زیاد از ویژگی های گردشگر غیرمذهبی است، بیان کرد: اگر گردشگر با هدف زیارت به سفر برود سختی ها را بیشتر تحمل می کند و همانطور که می بینید بسیاری از زائران پیاده روی اربعین حسینی جز از زیبایی های سفر نمی گویند و معتقدند هرچه سختی سفر بیشتر باشد ثواب زیارت هم بیشتر است.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي روحانی کتابخوانی دفاع مقدس شهرداری اصفهان حسن روحانی بیرجند استان سمنان شیراز آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس موکب احمد بن موسی ع اربعین حسینی امام جمعه شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان حج تمتع در انتظار اعلام ثبت نام برای ظرفیت باقی مانده

به گفته شهروند خبرنگار ما سازمان حج و زیارت برای حج تمتع ۱۴۰۳ فقط ۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده است از سوی دیگر عربستان سعودی ۸۷ هزار نفر اعلام ظرفیت کرده است و سوالی که برای متقاضیان حج تمتع به وجود آمده است این است که با توجه به آغاز اعزام زائران از دهه سوم اردیبهشت آیا برای ظرفیت باقی مانده ثبت نام انجام خواهد شد؟   متن پیام شهروند خبرنگار باسلام و احترام؛ عربستان برای اعزام ۸۷ هزار نفر جهت برگزاری مراسم حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام ظرفیت کرده است، اما سازمان حج و زیارت تاکنون فقط ۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و شروع اعزام کاروان‌ها نیز از پایان اردیبهشت ماه است. خواهش می‌کنم این موضوع را پیگیری کنید آیا سازمان حج و زیارت برای ظرفیت باقی مانده ثبت نام انجام خواهد داد؟  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند + فیلم
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • متقاضیان حج تمتع در انتظار اعلام ثبت نام برای ظرفیت باقی مانده
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد