Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@15:54:18 GMT

شمال غرب کشور منتظر بارندگی باشند+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۹۶۰۹

شمال غرب کشور منتظر بارندگی باشند+ فیلم

بخش‌هایی از غرب، شمال شرق و سواحل دریای خزر امروز منتظر بارندگی باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بخش‌هایی از غرب، شمال شرق و سواحل دریای خزر امروز منتظر بارندگی باشند.
محمد اصغری افزود: آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و حتی بخش‌های از شمال خراسان رضوی واستان‌های مرتبط با کوه‌های البرز مرکزی و غربی از جمله استان‌های تهران، سمنان، البرز، قزوین و زنجان به ویژه در ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر باید منتظر وقوع بارش باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:: بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و پدیده مه را نیز خواهیم داشت به خاطر این که هوا سرد و رطوبت به اندازه کافی موجود است.
کارشناس هواشناسی افزود: این وضع امروز با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و فردا از تراکم ابر‌ها در مناطق کاسته می‌شود و در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر کاهش دما رخ خواهد داد.
وی گفت:: امروز بعد از ظهر در پایتخت وزش باد داریم که باعث می‌شود تا غلظت آلاینده‌ها کم شود. اما آلوده‌ترین کلان شهر ما در روز‌های آتی اصفهان خواهد بود، هر چند که از فردا در بیشتر کلانشهر‌ها افزایش غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت و از روز سه شنبه در ساعات بعد از ظهر باید منتظر وزش باد باشیم.
اصغری افزود: آب‌های جنوبی کشور مواج خواهد بود و در جزایر تنب کوچک و تنب بزرگ، ارتفاع موج در برخی مناطق حتی در سواحل بوشهر تا ۱۵۰ سانتی متر نیز می‌رسد.
وی گفت:: برای شرق کشور از امروز تا دوشنبه میزان سرعت باد در حد خیزش گرد و خاک خواهد بود، اما ملموس‌ترین کاهش دما را در نوار شرقی کشور خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی درباره بارش بعدی نیز افزود: بجز در سواحل دریای خزر بارندگی قابل توجهی را در کشور تا انتهای هفته نخواهیم داشت و در انتهای هفته موجی از باند شمالی وارد کشور می‌شود در اواسط هفته آتی باید منتظر نفوذ موج جدیدی از بارش‌ها باشیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بارش های شمال کشور بارش غرب کشور بارندگی غرب کشور شمال خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سرهنگ سیاوش محبی درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر در اکثر جاده‌های مواصلاتی کشور تردد جریان دارد فقط در استان کرمان یک محور اصلی راور-دیروک به دلیل بارش شدید باران مسدود شده اند. همچنین ده محور غیرشریانی نیز در سایر استان‌هایی که باران شدیدی را داشتند؛ مسدود است؛ اما همکاران ما و عوامل راهداری در تلاشتند این مسیر‌ها هرچه زودتر بازگشایی شوند.

وی با اشاره به تعطیلی روز‌های اخیر و سفر عده زیادی از مردم به استان‌های زیارتی و سیاحتی مانند شمال کشور، افزود: با توجه به تموم شدن تعطیلات، امروز پیش بینی می‌کنیم ترافیک پرحجمی را در اکثر جاده‌های کشور خواهیم داشت.

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

جانشین پلیس راه کشور ادامه داد: در محور‌های پرتردد مخصوصا استان‌های شمالی کشور، محدودیت‌هایی در نظر گرفته‌ایم که شرایط مدیریت شود. از ساعت ۹:۳۰ امروز در محور جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از مرزن آباد به سمت تهران مسیر یک طرفه خواهد بود تا بار ترافیکی تخلیه شود و این محدودیت‌ها فعلا ادامه خواهد داشت. 

محبی گفت: در محور هراز، با توجه به حجم ترافیک از شمال به جنوب محدودیت یک طرفه شدن اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی افزود: بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی کشور، از امروز تا هجدهم اردیبهشت، اکثر جاده‌های کور شرایط مناسبی برای سفر ندارند و سطح آنها لغزنده است؛ بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم سرعت مجاز را رعایت کنند.

ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال ادامه داد: در آزادراه تهران-شمال شب گذشته از ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه، چند مورد ریزش سنگ داشتیم و تا ساعت ۵ صبح امروز، جنوب به شمال این محور مسدود بود، اما در حال حاضر مسیر باز است. 

محبی گفت: پلیس با آمادگی کامل در محور‌ها حضور دارد؛ اما از رانندگان درخواست می‌کنیم پس از هر دو ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: هموطنان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با شماره ۱۲۰ پلیس راهور تماس بگیرند. همچنین رانندگان قبل از شروع سفر می‌توانند آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را از طریق شماره تلفن ۱۴۱ راهداری مطلع شوند.


دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال
  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود
  • این ۱۷ استان امروز جمعه منتظر بارش شدید باشند / سامانه بارشی جید دوشنبه وارد می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان
  • تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها