Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کمتر از چهار هفته (۲۷ روز) دیگر در امارات برگزار می‌شود. علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و برترین گلزن ملی جهان اعتقاد دارد تیم‌های ایران و ژاپن شانس بالایی برای فینالیست شدن در این رقابت‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دایی با ۱۴ گل زده در ۳ دوره حضور خود در این رقابت‌ها برترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا است، اما حتی گل‌های او هم نتوانست طلسم قهرمان نشدن تیم ملی ایران در بزرگ‌ترین مسابقات فوتبال قاره آسیا که از سال ۱۹۷۶ ادامه دارد بشکند.

با این وجود تیم ملی ایران که اکنون برای هشتمین سال از کارلوس کی روش روی نیمکت سرمربیگری خود استفاده می‌کند بهترین فرصت را دارد که پس از کسب نتایج خوب در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و در تقابل با تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد.

علی دایی در ابتدای صحبت‌های خود با سایت AFC ضمن اشاره به این موضوع و علاقه مندی اش به یک تیم در شرق آسیا اظهار داشت: فکر می‌کنم ژاپن به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا علاقه‌مند است، اما اعتقاد دارم تیم ما هم در سطح خوبی است و آماده کسب این عنوان هستیم. امیدوارم بتوانیم به مرحله نهایی برسیم. ژاپن در جام جهانی نشان داد می‌تواند در سطح بزرگی فوتبال بازی کند و پیشرفت خوبی داشته است. به همین دلیل فکر می‌کنم اگر ایران و ژاپن در مراحل ابتدایی به مصاف هم نروند شانس خوبی برای رویارویی در فینال جام ملت‌های آسیا دارند.

او ادامه داد: تیم ملی ایران هم در ۲ تا ۳ سال اخیر پیشرفت فوق العاده‌ای داشته و با توجه به اینکه بازیکنان آن مدتی طولانی کنار هم هستند هماهنگی خوبی بین آن‌ها وجود دارد.

تیم ملی ایران در دفاع استحکام خوبی دارد، اما علی دایی درباره احترامی که برای بازیکنان هجومی این تیم قائل است اظهار داشت: اگر بتوانیم به فینال جام ملت‌های آسیا برسیم علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنان کلیدی ما است و سامان قدوس هم می‌تواند در این رقابت‌ها خوب عمل کند. در صورتیکه مهدی طارمی در موقعیت معمولی خود در خط حمله تیم ملی قرار بگیرد می‌تواند مسابقات را به عنوان آقای گل تمام کند، اما این امر به تاکتیک‌های کی روش هم بستگی دارد. با این وجود مهدی برای رسیدن به جایزه آقای گلی جام ملت‌های آسیا چالش سختی با سایر مهاجمان خوب آسیا دارد. سردار آزمون هم مهاجم بزرگی است که می‌تواند سال‌های آینده در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کند.

با وجود اینکه ایران یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا است که از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ سه بار قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورده، اما ۴۳ سال در این راه ناکام بوده است. ایران در سال‌های ۱۹۹۶ و و ۲۰۰۴ به نیمه نهایی جام ملت‌ها رسید، اما با شکست از عربستان و چین در هر ۲ دوره از صعود به فینال بازماند.

علی دایی درباره ناکامی ایران در کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ بیان کرد: دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. به صورت مثال ما باید در جام ملت‌های ۱۹۹۶ مقام قهرمانی را کسب می‌کردیم، اما در نیمه نهایی مقابل عربستان در ضربات پنالتی شکست خوردیم که یک پنالتی را هم خودم از دست دادم. فکر می‌کنم بهترین بازی‌ها را در امارات انجام دادیم، اما در نهایت نتواستیم قهرمان شویم و رتبه سوم را کسب کردیم.

بیشتر بخوانید:

تاج به اردوگاه کی روش می رود

تکذیب بازی دوستانه شاگردان کی روش با تیم دسته دومی قطری!

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتبال ایران علی دایی کارلوس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام خواهد شد

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به عقب افتادن مجمع این فدراسیون، گفت: فکر می‌کنم هفته آینده تاریخ مجمع مشخص شده و احتمالاً تا آخر خرداد انتخابات ریاست فدراسیون انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی سلطان‌پور در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد، اظهار کرد: هنوز زمان انتخابات از طرف وزارت ورزش مشخص نشده اما فکر می‌کنم هفته آینده تاریخ را مشخص کنند. احتمالاً تا آخر خرداد انتخابات فدراسیون انجام و تکلیف ما نیز مانند بقیه فدراسیون‌های ورزشی مشخص شود.

وی افزود: قبل از برگزاری انتخابات باید جلسه هیئت رئیسه را نیز برگزار کنیم تا وضعیت کاندیداهای ثبت‌نام شده مشخص شود. از آن‌جایی که انتخابات فدراسیون ما مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده و مجمع انتخاباتی در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، باید بررسی‌های لازم انجام شود که نیاز به ثبت‌نام مجدد وجود دارد یا خیر.

سرپرست فدراسیون بیلیارد با اشاره به عناوین کسب شده، گفت: در سال جاری قهرمانی و مدال برنز آسیا توسط علی قره‌گوزلو و امیر سرخوش کسب شد و این مسئله نشان می‌دهد که کار را رها نکردیم. مسابقات پاکت بیلیارد قهرمانی آسیا (ریاض) در بخش بانوان در اردیبهشت و بخش آقایان در مرداد برگزار می‌شود که اعزام ورزشکاران برنامه‌ریزی شده است. مسابقات قهرمانی غرب آسیا را نیز پیش‌رو داریم که معمولاً ورزشکاری اعزام نمی‌کردیم اما امسال به خاطر کسب تجربه بازیکنانی که کمتر در میادین بین المللی بودند، اعزام خواهند شد. در رشته بولینگ هم شهریور مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بانکوک برگزار می‌شود که در آن شرکت می‌کنیم.

وی افزود: مسابقات آسیایی رشته‌های داخل سالن در تایلند بعد از چند سال دوباره برگزار می‌شود که کاروان ایران به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد. چندین رشته ورزشی در این مسابقات حضور دارند و ما نیز سهمیه حضور را دریافت کرده‌ایم تا در بهش آقایان و بانوان به رقابت بپردازیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 745663

دیگر خبرها

  • تکرار قهرمانی و ثبت یک رکورد تاریخی؛ فرنگی‌کارها امیدمان را بیشتر کردند
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام خواهد شد
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • ترکیب تیم دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا مشخص شد
  • رنگ پیراهن تیم ملی فوتسال در نخستین دیدار مشخص شد
  • ۴ فینالیست ایران در ۵ وزن دوم
  • ۴ فینالیست ایران در روز دوم کشتی فرنگی آسیا
  • تیم ملی والیبال ساحلی ایران با شکست میزبان فینالیست شد
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا مشخص شد