Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ناوگروه تهاجمی جدید آمریکا با رهبری ناو هواپیمابر یو.اس.اس جان سی. استنیس برای فعالیت در آبهای دریای عرب و خلیج فارس وارد خاورمیانه شد. ورود این ناوگروه به خاورمیانه به غیبت ۸ ماهه ناو‌های هواپیمابر آمریکا در منطقه پایان داد.

به نوشته اسپوتنیک، نیروی دریایی آمریکا هدف از حضور این ناوگروه تهاجمی در خاورمیانه را کمک به جنگ با داعش در عراق و سوریه و همچنین پشتیبانی از جنگ افغانستان اعلام کرده و دوره ماموریت آن را حداقل دو ماه عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس جان سی. استنیس» نخستین بار در دسامبر ۱۹۹۵ به دریا انداخته شد و پایگاه خانگی آن در ایالت واشنگتن است. ساخت این ناو ۴/۵ میلیارد دلار هزینه داشت و از سری ناوهای کلاس نیمیتز به شمار می‌رود.

در حالی که در دهه‌های گذشته حضور ناو‌های هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس به امری دائمی بدل شده بود، امسال پس از آنکه ناو «یو.اس.اس تئودور روزولت» منطقه را ترک کرد، واشنگتن ناو جایگزینی به خلیج فارس اعزام نکرد. 

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس جان سی. استنیس» در شرایطی وارد منطقه شده که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه که مسئولیت فعالیت‌های دریایی آمریکا در دریای عرب و خلیج فارس را بر عهده دارد، دستخوش تغییراتی در فرماندهی خود شده است.

نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته از کشف جسد دریاسالار «اسکات استرنی» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی در خانه‌اش در بحرین خبر داد. برخی رسانه‌ها با توجه به غیرمنتظره بودن مرگ او، فرضیه "خودکشی" وی را مطرح کردند اما هنوز نتیجه نهایی تحقیقات منتشر نشده است.

در پی مرگ اسکات استرنی، سنای آمریکا صلاحیت دریاسالار «جیمز مالوی» را برای فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور تایید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس

تین نیوز

مدیر آبنگاری و امور جزر و مدی سازمان نقشه برداری کشور از انتشار ۱۰ چارت جدید از آب های خلیج فارس خبر داد و گفت: چارت های قدیمی تهیه شده توسط انگلیس و روسیه حذف شده و چارت های به روز جمهوری اسلامی ایران، جایگزین می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا​​​​​​، با تولید و انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید شامل پنج چارت فراساحلی خلیج فارس از منطقه مطاف تا سیری، چهار چارت دسترسی از مناطق جزیره خارک، بندر معلم، پل و کشتی سازی و یک چارت بندرگاهی از بندر دیر، امکان استفاده دریانوردان از این چارت ها به منظور تامین ایمنی دریانوردی در آب های کشور فراهم شد.

با انتشار چارت های فراساحلی، چارت های آدمیرالیتی انگلیس از آب های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی حذف می شود. با انتشار چارت های جدید، تعداد چارت های منتشر شده این سازمان در سطح بین الملل به ۷۶ چارت ناوبری افزایش یافت.

علی سلطانپور، با اعلام انتشار بین المللی چارت های جدید اعلام کرد: تولید این چارت های دریایی حاصل تلاش متخصصان هیدروگرافی و پردازش (کارتوگرافی) دریایی این سازمان بوده و در باندهای مختلف کاربری تولید شده اند که هم اینک پس از طی کنترل های نهایی بر اساس استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی مورد تایید قرار گرفته و بصورت بین المللی منتشر شده و در اختیار دریانوردان قرار گرفته اند.

سلطانپور افزود: عملیات هیدروگرافی و تولید چارت های دریایی از چهار دهه پیش در سازمان نقشه برداری کشور آغاز شده و از سال ۱۳۹۴ چارت های دریایی به منظور تامین ایمنی تجارت دریایی بر اساس الزامات دریانوردی آغاز شد، بطوریکه تاکنون ۶۶ چارت از تولیدات این سازمان منتشر شده بود که با انتشار چارت های جدید این عدد به ۷۶ چارت افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: انتشار چارت های دریایی از آب های حاکمیت کشور بر اساس الزامات بین المللی انجام شده و با انتشار چارت های تولید داخل، ضمن تامین ایمنی دریانوردی در آب های داخلی و تحت حاکمیت کشور، چارت های قدیمی تهیه شده توسط کشورهای بیگانه (انگلیس و روسیه) حذف شده و چارت های به روز جمهوری اسلامی ایران، جایگزین می شود.

مدیریت آبنگاری و امور جزر و مدی سازمان نقشه برداری کشور، با چهار دهه تجربه در زمینه هیدروگرافی و تهیه چارت های دریایی از آب های جنوب و شمال کشور تاکنون صدها چارت دریایی در مقیاس ها و باندهای کاربری مختلف تولید کرده است که شناورها به منظور حفظ ایمنی دریانوردی و بر اساس قوانین بین المللی ملزم به استفاده از آن هستند. چارت های دریایی امروزه بر اساس الزامات بین المللی در فرمت الکترونیک (ENC) تهیه و منتشر شده و استفاده از آن بر روی شناورها الزامی است.

به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، هماهنگی های لازم به منظور اولویت بندی و انتشار چارت های دریایی توسط کمیته ملی هیدروگرافی انجام شده و چارت های ناوبری دریایی پس از قرار گرفتن در اولویت های این کمیته و از طریق آن منتشر می شوند. چارت های ناوبری دریایی به منظور امکان انتشار در سطح بین الملل باید با توجه به آخرین استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی تهیه شده و بطور مداوم به روز رسانی شوند. این چارت ها همچنین قبل از انتشار، توسط مراجع زیر نظر سازمان جهانی هیدروگرافی (IHO) تحت کنترل قرار گرفته و پس از اطمینان از صحت آنها، اجازه انتشار می یابند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند