Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دستگاه قضا در مورد نامه ظریف به دستگاه قضا گفت: دو نامه وجود داشته است که یک نامه را بنده به وزارت خارجه نوشتم و همچنین نامه وزارت خارجه به دادستان کشور بوده است در خصوص مطالبی که منصوب به وزیر خارجه کشورمان ظریف بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، «حجت الاسلام غلامحسین اژه ای» در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اخلالگران اقتصادی در خراسان رضوی نیز گفت: در خراسان رضوی هم علی مجدی فر متهم به کلاهبرداری از طریق رایانه و غیر رایانه محکوم به 10 سال حبس، جزای نقدی و رد مال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در تهران نیز محمود مقدم فر فرزند احمد به جرم مشارکت در کلاهبرداری و پرداخت رشوه و جعل اسناد به هفت سال و یک ماه حبس و جزای نقدی و 300 میلیارد ریال رشوه محکوم شد که باید جزای نقدی آن را بپردازد.

 

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: حسن نامدار فرزند علی به جرم جعل سند رسمی، پرداخت رشوه به پنج سال حبس، 70 ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم شد. محمد مصباحی فرزند موسی به اتهام ارتشاء و رشوه به دو سال حبس و سه سال انفصال از خدمت و 74 ضربه شلاق محکوم شد. صفی الله روزبهانی هم به اخذ رشوه، سه سال انفصال از خدمت، جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای در بخش دیگری از بیانات خود در مورد همکاری دستگاه قضا با دولت برای جلوگیری از رکود در تولید و اشتغال گفت: در جلسات مشترکی که دستگاه قضا، معاونت پیشگیری قوه قضاییه و ستاد اقتصاد مقاومتی داشتند چند موضوع در دستور کار قرار گرفت تا چنانچه مالی توقیف شده توسط قوه قضاییه است زودتر تعیین تکلیف شود که البته این اموال شامل قطعات یدکی، مایحتاج مردم و برخی مواد کارخانجات هستند که توسط قوه قضاییه تعیین تکلیف شدند.

 

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: البته موضوع توقیف اموال در وزارتخانه صمت نیز باید پیگیری شود و در جایی که اموال مربوط به مواد اولیه کارخانجات و نیاز مردم است باید زودتر تعیین تکلیف شود به همین جهت با وزیر صنعت، معدن و تجارت صحبت کردیم و اعلام کردند که تنها 700 هزار گوشی تلفن همراه وجود دارد که از این آمار 131 هزار مربوط به قوه قضاییه است و الباقی به قوه ربطی ندارد که در حال حاضر بیش از 600 هزار گوشی تلفن همراه مشکلات شان مربوط به خودشان است که باید از طریق وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان پیگیری شود.

 

وی در مورد فعالیت های دستگاه قضا برای احیای کارخانجات تولیدی و کارگاه ها و بنگاه های کوچک گفت: به لحاظ شرایط تحریم با هماهنگی هایی که با استاندار انجام شد 21 کارخانه مشکلات تولیدات شان حل شد و مجددا احیا شدند و کارگران آنها مشغول به کار شدند. همچنین سه کارخانه در استان های مرکزی که با مشکل مواجه بودند با هماهنگی دستگاه قضا مشکلات آنها تا حد قابل توجهی مرتفع شد.

 

وی ادامه داد: 21 کارخانه تولیدی در شمال و یک کارخانه تولیدی در جنوب، 22 شرکت صنعتی در تهران، 30 واحد تولیدی در غرب کشور و سه کارخانه تولیدی نیز در تهران مشکلات تولیدی شان حل شد.

 

وی اظهار کرد: در طول نشست قبلی قوه قضاییه تا جلسه امروز 36 کیفرخواست برای 36 نفر در دادگاه های ویژه صادر شده است. تعداد دادگاه های ویژه در استان های شیراز، اصفهان و بندرعباس هر یک یک شعبه است و در تهران چهار شعبه دادگاه ویژه به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

سخنگوی دستگاه قضا از معرفی 1490 وکیل در دادگاه های کشور برای مساعدت قضایی خبر داد و گفت: در تهران 63 نفر وکیل برای انجام امور قضایی در دادگاه ها معرفی شده اند و به قضات تاکید کردیم طبق آیین نامه و رعایت عدل و انصاف و احکام متقن عمل کنند.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد نامه ظریف در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران به دستگاه قضا گفت: دو نامه وجود داشته است که یک نامه را بنده به وزارت خارجه نوشتم و همچنین نامه وزارت خارجه به دادستان کشور بوده است در خصوص مطالبی که منصوب به وزیر خارجه کشورمان ظریف بوده است که در همین رابطه دادستان کل به وزیر خارجه کشورمان جواب دادند و اعلام کردند که اسامی ای در خصوص پولشویی اعلام نشده است وزیر خارجه نیز در پاسخ به نامه دادستانی در مورد پولشویی گفته است من به طور کلی گفته ام و منظورم شخص خاصی نبوده است.

 

 

ادامه دارد...

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد بجنورد خراسان شمالی کتابخوانی معلولین علی لاریجانی مقابله با تروریسم دفاع مقدس حجت الاسلام محسنی اژه ای قوه قضائیه اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی

عصر ایران - در این تصاویر، پرتره‌ای از یک سوسک سرخرطومی را مشاهده می‌کنید. می‌توان به وضوح جزئیات ظریف آناتومی این حشره، از جمله منقار بلند و باریک، شاخک‌های ظریف، و چشم‌های مرکب آن را مشاهده کرد. رنگ‌های گرم و دلنشین این سوسک، در کنار فرم خاص بدن آن، حسی از طراوت و سرزندگی را به بیننده القا می‌کند.

عکاسی ماکرو از حشرات، فرصتی بی‌نظیر برای کشف دنیای شگفت‌انگیز این موجودات ظریف و شکننده فراهم می‌کند. با ثبت لحظات ناب و گذرا در دنیای حشرات، می‌توانیم درک عمیق‌تری از این موجودات شگفت‌انگیز و نقش آنها در اکوسیستم پیدا کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برندگان پولیتزر ۲۰۲۴ در بخش روزنامه‌نگاری و کتابمعرفی
  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است