Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@12:31:26 GMT

افزایش ۹۷ درصدی بارش در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۹۹۱۳

افزایش ۹۷ درصدی بارش در خراسان رضوی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از افزایش ۹۷ درصدی بارش در خراسان رضوی طی سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجتعلی شایانفر در گفت و گو با صبح توس با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمار ایستگاه های سینوپتیک هواشناسی از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از ابتدای مهر امسال تا نیمه آذر ماه ، میزان بارندگی های نازل شده در استان 55 میلیمتر بوده که در مقایسه با 28 میلیمتر دوره آماری بلند مدت 97 درصد افزایش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: چنانچه این میزان بارش را با دوره مشابه سال گذشته مقایسه کنیم بیش از 5 برابر افزایش را شاهد خواهیم بود ، در برخی از ایستگاه های همچون تایباد و خواف میزان بارش در مقایسه با بلند مدت به ترتیب 13 و 6 درصد کاهش داشته و میزان افزایش در ایستگاههای رشتخوار ، تربت جام و بردسکن نیز کمتر از 10 درصد ثبت شده است. 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: بیشترین افزایش به میزان حدود 60 درصد هم مربوط به گلمکان و جغتای می باشد. 

شایانفر تصریح کرد: این آمار بیانگر آن است که وضعیت بارش در پاییز امسال بسیار بهتر از سال گذشته بوده و می تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت کشت های پاییزی داشته باشد.

وی گفت: بارش های سال زراعی جاری علیرغم افزایش قابل ملاحظه ، با توجه به نزول تدریجی و شدت کم ، خسارت چندانی در استان ایجاد نکرده و باصدور هشدارهای لازم و بهنگام از طریق مدیریت بحران استانداری و هواشناسی استان و آمادگی مناسب فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی و شهرداری ها با کمترین تبعات مدیریت شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: نکته حائز اهمیت این است که این حجم از بارش ها ، تاثیر زیادی در بهبود وضعیت منابع آب سطحی و سدها نداشته به طوری که میزان رواناب حاصله از بارندگی ها از ابتدای مهر تا پایان آبانماه نسبت به دوره آماری بلند مدت 46 درصد کاهش را نشان می دهد.

شایانفر ادامه داد: با توجه به اثرات سوء انباشته شده ناشی از دو دهه خشکسالی ، نیاز است موضوع صرفه جویی در مصرف آب در تمامی بخش های کشاورزی ، شرب ، صنعت و خدمات به عنوان یک اولویت در دستور کار همه بهره برداران و مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت

ایسنا/خراسان شمالی جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل جانباختگان حوادث رانندگی با کاهش هشت درصدی همراه بوده، گفت: امیدواریم با همکاری خوب مردم، این روند کاهش را همچنان حفظ کنیم.  

سرهنگ محمد غلامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال که از ۲۶ اسفند ماه آغاز شده تا به امروز ۷۳۲ مورد تصادف در سطح استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است. 

وی با اشاره به اینکه در این مدت متاسفانه ۱۲ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۳ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند. 

سرهنگ غلامی ادامه داد: تعداد مصدومان در این بازه زمانی ۲۲۵ نفر بوده که خوشبختانه این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۲۲ درصدی همراه بوده است. 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه تصادفات فوتی با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بودیم، یادآور شد: در این مدت ۱۰ فقره تصادف فوتی در سطح استان به وقوع پیوسته است.  

سرهنگ غلامی از شهروندان خواست تا ضمن همکاری با پلیس و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از بروز حوادث تلخ و دلخراش پیشگیری کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تردد خودروها در ورودی های خراسان رضوی هشت درصد کاهش یافت
  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • افزایش 27 درصدی سفرهای نوروزی به مهاباد
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی