Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به وضعیت نگران کننده آب شرب در روستاهای استان یزد گفت: نیمی از منابع آبی در روستاهای استان یزد خشکیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا فاتحی صبح امروز در نشست مشترک مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد که با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد اظهار داشت: به دلیل بحران آبی که در استان یزد داریم بسیاری از روستاهای استان نیز با بحران تامین آب مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تشریح وضعیت بحران آب در روستاهای استان یزد پرداخت و ادامه داد: وضعیت آب در روستاهای استان به قدری بحرانی است که کشاورزی و باغات نابوده شده و اندک درختان باغی که وجود دارد در آستانه نابودی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با بیان اینکه بسیاری از روستاها از نظر تامین آب شرب هم در تنگنا هستند، اضافه کرد: تداوم دو دهه خشکسالی به ویژه در سال های اخیر سبب بروز مشکلات جدی آب در نیمی از روستاهای استان یزد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی به ۳۳۰ روستای استان یزد با تانکر انجام می شود عنوان کرد: بحران آب موجب شده تا در برخی روستاها با تعبیه تانکر ثابت، آب شرب مردم را تامین کنیم که هم هزینه های زیادی دارد و هم اینکه برای روستائیان سخت و دشوار است.

فاتحی با ابراز تاسف از اینکه نیمی از منابع آبی در روستاهای استان یزد خشک شده تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود هم به دلیل تاثیراتی که خشکسالی ها داشته در آبدهی به شدت ضعیف شده و توان تامین آب را ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از طریق  ۴۰۸ منبع آبی شامل چاه، قنات و چشمه آب شرب ۷۰۰ روستا با جمعیت نزدیک به 300 هزار نفر را تامین می کنیم اظهار داشت: برای تامین آب بهداشت برخی روستا ها از چاه های استیجاری استفاده می کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به لزوم تامین آب از خط انتقالی برای مردم بیان داشت: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد روستاهای استان یزد از خط انتقال آب بهره‌مند هستند که با حملات مکرر به خط انتقال آب، مشکلات جدی در حوزه آب شرب برای آن ها ایجاد می شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آب و فاضلاب خشکسالی شرکت آب و فاضلاب کشاورزی یزد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه 304 میلیارد تومان اعتبار برای قرارداد اول طرح جهاد آبرسانی همدان تخصیص داده شده، اظهار داشت: احداث مخزن زمینی به تعداد 19 باب و 15200 متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول 200 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 120 کیلومتر، حفر چاه به تعداد 37 حلقه و 1 دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث 2 باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده درراستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به 160 روستا در نظر گرفته شده و این قرارداد در حال حاضر 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این قرارداد از 5 اسفندماه 1400 آغاز شده و مدت آن ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار، پوشش می‌دهد.

بختیاری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: عملیات آبرسانی به 70 روستای استان در طرح جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) به اتمام رسیده است.

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان