Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:24:55 GMT

۱۵۰ مدرسه عشایری تک دانش آموزی در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۰۰۷۸

۱۵۰ مدرسه عشایری تک دانش آموزی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میزبان ظهر یکشنبه در جلسه شورای عشایر استان فارس با اشاره به اینکه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عشایر در کشور زندگی می کنند افزود: عشایر همواره مورد احترام و توجه در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند زیرا در تمامی صحنه های انقلاب تاکنون حضورفعال داشتند.

وی تصریح کرد: یکی از تاکیدات در مورد عشایر موضوع سواد آموزی بوده که در این راستا جمعیت باسواد عشایر کشور بر اساس سرشماری عشایری در سال ۸۸ حدود ۶۵ درصد بود و امروز نیز بیش از ۱۵۰ مدرسه عشایری تک دانش آموز در کشور فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مدیرکل امور عشایر استان فارس نیز گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان در حوزه عشایر استان فارس هزینه شد و حدود ۱۷ میلیارد تومان نیز منابع جدید از محل مالیات بر ارزش افزوده در جهت ارتقاء شاخص توسعه انسانی عشایر سهم استان فارس شده است.

روح الله بهرامی تصریح کرد: بیش از ۴۹ میلیارد تومان در ماه های منتهی به پایان سال ۹۵ و سال ۹۶ صرف تثبیت و پایداری اشتغال عشایر استان شد.

کد خبر 4480389

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان شیراز مدارس عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی در دستورکار دولت است
  • (تصویر) تصویری از کادوی دانش آموزان عشایر به معلمشان
  • تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری