Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:22:49 GMT

اولویت استان کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۰۳۵۴

اولویت استان کشاورزی است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران بر لزوم احیاء ظرفیت های خالی بخش کشاورزی استان تاکید کرد و گفت که اولویت استان کشاورزی است و از این پس نگاه ویژه ای به زیر ساخت ها و الگوی کشت می شود.

به گزارش ایرنا، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در دیدار مسئولان بخش کشاورزی استان مازندران افزود: جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌های اجرایی فعال در استان است که کارشناسان قوی در این حوزه فعالیت می‌کنند و بر این اساس باید وقت بیشتری برای دستیابی به اهداف گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: افزایش فضای گلخانه‌ها، یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود دریایی و شیلاتی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی مازندران است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.
حسین زادگان با تاکید بر اینکه در انجام کارها باید خلاقیت داشته باشیم و پشتکار را سرلوحه کار قرار دهیم، ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و بخش تعاونی و خصوصی استفاده کنیم.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه در انجام صادرات از نمایندگی وزارت خارجه در استان کمک گرفته شود، افزود: تغییر الگوی کشت از بحث های مهمی است که در بخش کشاورزی استان باید به آن توجه جدی شود و از دانش و فناوری نوین در این بخش استفاده بهینه شود.
حسین‌ زادگان اظهار داشت: مازندران به دلیل استان مرزی بودن باید از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی وجود دارد استفاده کند و در این راستا باید به دنبال ایجاد نهادسازی و فراهم کردن زیرساخت های لازم بخش کشاورزی باشیم.
وی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواست ارتباطات خود را با کشورهای همسایه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و تبادل نظر دو طرف افزایش دهد و مسؤولان حوزه کشاورزی در زمینه تولیدات گلخانه ای تلاش بیشتری داشته باشند و کارگروهی متشکل از تولیدکنندگان و صادرکنندگان موفق تشکیل دهند تا نقش تسهیل‌گری بیشتری بوجود آید.
استاندار مازندران با بیان اینکه حوزه امور دام جهاد کشاورزی باید به دنبال اصلاح نژاد و بهره‌گیری از نژادهای برتر باشد، اضافه کرد: به سمت فناوری و دانش جدید گام بردارید و از تجربه سایر کشورها بهره‌گیری کنید.
حسین‌زادگان خواستار به نتیجه رسیدن هرچه سریعتر پایانه های صادراتی در مازندران شد و افزود: باید صنایع تبدیلی مرتبط با حوزه کشاورزی گسترش یاید.
**بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری باید حرکت جهشی و شتابان صورت گیرد
استاندار جدید مازندران در ادامه دیدارها با مدیرکل و کارکنان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ، کار این صندوق را حساس و مهم ارزیابی کرد و گفت: در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید حرکت جهشی و شتابان صورت گیرد. ‎
حسین زادگان گفت: با توسعه صنعت بیمه چتر حمایتی بر سر مردم گسترده می شود و بار دولت کاهش می یابد، روستاییان مردمی ارزشمند و زحمت کش هستند و تلاش برای بهترین مردم استان، کاری ارزشمند و نتیجه بخش است.
وی با بیان این که مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید به مردم شناسانده شود، گفت: تحقق اهداف و برنامه های این صندوق نیازمند همکاری و هماهنگی های فرابخشی و توجه و حساسیت همگانی است.
وی بر لزوم ارایه برنامه 100 روزه حاوی اقدامات فوق العاده و موثر از سوی دستگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: باید کار فوق العاده ای برای ارایه گزارش به مردم صورت گیرد.
استاندار مازندران با اشاره به اهمیت بهره گیری از نیروهای جوان در امور گفت: اگر به جوانان و قابلیت های آنان اعتماد کنیم، پاسخ های لازم را دریافت می کنیم.
بیش از 350 هزار از خانوارهای استان مازندران بهره بردار کشاورزی هستند و 72 نوع محصولات کشاورزی در استان تولید می کنند که در 15 نوع از محصولات از جمله برنج، مرکبات، کیوی و گل و گیاه رتبه نخست کشور را دارد.
سالانه حدود هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که مهمترین آن تولید حدود یک میلیون تن برنج ، 2میلیون و 500تن انواع مرکبات ، 85هزار تن آبزیان و 185هزار تن گوشت مرغ است.
مازندران همچنین با یکهزار هکتار پرورش انواع گل و گیاه در گلخانه های روباز و پوششی ،حدود 33 درصد تولید گل و گیاه کشور را دارد.
احمد حسین زادگان به عنوان بیست و سومین استاندار مازندران هفته گذشته به صورت رسمی کارش را در استان آغاز کرد.
6990/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار كشاورزي مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر محاکم از اولویت‌های کاری سال جدید خواهد بود

رییس دیوان عالی کشور در آخرین جلسه شورای معاونین سال جاری با اشاره به وظایف ذاتی دیوان عالی کشور در حوزه نظارت بر محاکم سراسر کشور گفت: نظارت بر محاکم به صورت الکترونیک و میدانی از اولویت‌های کاری ما در سال جدید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور در آخرین جلسه شورای معاونین سال جاری با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی(ع): صیام القلب عن الفکر فی الاثام، افضل من صیام البطن عن الطعام اظهار داشتند روزه دو ظاهر و باطنی دارد، ظاهر روزه‌داری گرسنگی و تشنگی است اما باطن روزه ممارست بر ترک گناه و مخالفت با هوای نفس و در حقیقت روزه قلب و درون است که انسان حتی فکر گناه هم نکند و باید از این فرصت مغتنم در جهت تهذیب نفس بهره­مند شویم و نباید از دعای سحر، ابوحمزه ثمالی، ادعیه وارده و ختم قرآن کریم غافل باشیم.

رئیس دیوان عالی کشور با تقدیر و تشکر از معاونین، رئیس دفتر ، قضات و تمامی کارکنان اداری دیوان عالی کشور و آرزوی توفیقات بیشتر برای ایشان افزودند: آنچه در این حدود ۷ ماه در مدیریت جدید در دیوان عالی کشور انجام شده، ثمره تلاش‌های جمعی بوده است و به عنوان خدمتگزار این مجموعه جداً انتظار دارم که نقاط ضعف و قوت عملکرد سال ۱۴۰۲ شناسائی و برنامه‌های عملیاتی ۱۴۰۳ با جدیت هرچه تمام‌ در سال جدید اجرائی شود.

وی در ادامه با اشاره به وظایف ذاتی دیوان عالی کشور در حوزه نظارت بر محاکم سراسر کشور افزود: نظارت بر محاکم به صورت الکترونیک و میدانی از اولویت‌های کاری ما در سال جدید خواهد بود.

منتظری خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله ادامه برنامه‌های تحولی در دیوان عالی کشور را از ابتدای سال جدید پیگیر خواهیم بود و مواردی چون اصلاح پاره­ای از قوانین و مقررات، جلوگیری از اطاله دادرسی در شعب دیوان و تکریم مراجعین و صیانت از قضات و کارکنان را تا حصول نتیجه مطلوب دنبال خواهیم کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در انتها ضمن تشکر از رؤسای محترم و اعضاء کارگروهای تخصصی دیوان عالی کشور اظهار داشت: این عزیزان علی رغم شلوغی کار شعب و آمار بالای پرونده های شعب در این کارگروه‌ها شرکت کرده و موارد مهمی را بررسی و تعیین تکلیف نمودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰۰ محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور
  • شالیکاران مازندرانی فعلا نشاکاری نکنند
  • صادرات بیش از ۵ هزار محموله محصولات باغی مازندران
  • صادرات ۵ هزار و ۴۶۷ محموله محصولات باغی مازندران
  • مسکن و سرمایه گذاری اولویت استان در سال جدید
  • آموزش و توانمندسازی زنان روستایی جهت ایجاد و توسعه اشتغال اولویت دارد
  • توسعه، اولویت دولت در کردستان است
  • نماینده ولی‌فقیه در کردستان: نوگرایی در کار رسانه‌ای انجام شود
  • تقوی: اولویت ما اصلاح امور فدراسیون والیبال است
  • نظارت بر محاکم از اولویت‌های کاری سال جدید خواهد بود