Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موضوع تحقیقات در وزارت دفاع به عنوان یک مولفه و عامل اساسی در ارتقا قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی با حضور درنشست تخصصی ومقدماتی پنجمین جشنواره «سلمان فارسی» نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه ویژه تحقیقات در وزارت دفاع، اظهار داشت: مسئولیت اجرا، هدایت و راهبری، آموزش، تحقیق و توسعه صنعت دفاعی تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا جهت ارتقا سطح علوم و تکنولوژی دفاعی و نیل به خودکفائی در صنایع نظامی از مهمترین وظایف وزارت دفاع درافزایش توان بازدارندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به توسعه فناوری ها و توسعه زیرساخت صنعت دفاعی در طی سالیانی که همواره تحریم های ظالمانه علیه صنعت دفاعی و نظامی کشور اعمال شده بود، اظهار داشت: موضوع تحقیقات در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یک مولفه اساسی در ارتقاء قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.
وزیر دفاع با بیان اینکه دشمنان در طول 40 سال عمر پربرکت نظام اسلامی همواره با انواع دشمنی، دسیسه، خدعه و نیرینگ علیه ملت بزرگ ایران اسلامی درصدد تضعیف و از بین بردن این نظام مقدس برآمدند، تأکید کرد: بر حکم عقل و منطق و بر اساس تدابیر و رهنمودهای حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» ضروری است پایش خودکفایی صنایع دفـاعی به منظور رهنمون سازی جریان تحقیق و توسعه صنعتی در مسیر توسعه و بهبود مستمر بنیه دفاعی به منظور تقویت مولفه های بازدارندگی در وزارت دفاع پیاده سازی و اجرا شود.
امیر سرتیپ حاتمی با تبیین جایگاه و نقش شرکت‌های صنعتی، تحقیقاتی و دانش بنیان در توانمند سازی صنایع دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور، گفت: فرمانده معظم کل قوا وزارت دفاع را به عنوان نمونه بارز همکاری صنعت و دانشگاه می‌شناسند و بر این نکته تأکید دارند که از عوامل برجسته پیشرفت صنایع دفاعی کشور، ارتباط بخش دفاع با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است.
وی از محققین نیروهای مسلح و دانشمندان عرصه صنعت دفاعی وزارت دفاع به عنوان مجاهدانی یاد کرد که با تلاش مضاعف و مستمر و نقش آفرینی در ارتقاء قدرت دفاعی، اقتدار و امنیت ملی را استحکام می‌بخشند.
وزیر دفاع با اشاره به اینکه بهره برداری موثر از ظرفیت، توان، تجربه و تخصص دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از مطالبات جدی فرماندهی معظم کل قوا است،‌ تأکید کرد: مناسبات ما براساس مدل راهبردی بلند مدت، هدف‌دار و بر پایه اعتماد متقابل به شکلی که باید همواره همکار و همپای هم باشیم تعریف شده و این رویکرد می‌تواند حرکت ما را به سوی ایجاد سازمانی سیاستگذار و هماهنگ با اجرای تحقیقات علمی و فنی شتاب بخشد.
امیر حاتمی با بیان اینکه مجموعه های صنعتی، تحقیقاتی و دانش بنیان فعال در شبکه نیروهای مسلح می‌بایست به عنوان زنجیره‌های متصل به هم بالاترین نیازهای بخش دفاع را در کمترین بازه زمانی تأمین کنند تأکید کرد: این روند را باید به شکلی ادامه دهیم که منجر به ایجاد ظرفیت هایی برای رقابت در بازارهای جهانی شود.
وی از همکاری و تلاش جهادی مجموعه عظیم شبکه محققین و پژوهشگران وزارت دفاع که به رغم محدودیت‌ها و موانع پیش رو در عرصه مهم و راهبردی صنعت دفاعی قدم گذاشته اند تشکر و قدردانی کرد.
سیام*9612**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزير دفاع تحقيق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد

به گزارش جماران؛ رسانه‌های آمریکایی نوشتند نمایش نسخه ارتقا یافته سامانه "باور-373" در رژه نظامی، ارسال پیام قوی بازدارندگی و توانمندی ایران است.

رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه به پیشرفت صنایع دفاعی ایران به ویژه در ساخت انواع سامانه‌های پدافند هوایی اشاره کردند.

نشریه "نیوزویک" در این باره نوشت، ایران اخیرا نسخه جدید و پیشرفته سامانه دفاع هوایی "باور-373" را عرضه کرده است. ایران اعلام کرده که این سامانه می‌تواند جنگنده‌های رادارگریز آمریکایی را رهگیری کند.

سامانه باور-373 اولین بار سال 2019 وارد نیروهای مسلح ایران شد و قابلیت‌های آن با سامانه‌های موشکی زمین به هوای "اس-300" روسیه مقایسه می‌شود. ایران در جریان رژه نظامی اخیر در روزارتش (29 فروردین) از جدیدترین نمونه باور-373 رونمایی کرد. وبگاه "ساف رپ" ویژه امور نظامی نیز در تشریح نمایش نوع ارتقا یافته باور-373 ‌آن را "توسعه قابل توجه صنایع دفاعی ایران" خواند.

این وبگاه نوشت، بخش دفاعی ایران به‌طور آشکاری در حال رشد است و دلیل آن تحریم‌های بین‌المللی است که این کشور را مجبور کرده منابع بیشتری را به توسعه تسلیحات بومی اختصاص دهد.

این وبگاه در خاتمه نوشت که نمایش نسخه ارتقا یافته سامانه باور-373 ارسال پیام قوی بازدارندگی به دشمنان بالقوه ویژه در چشم‌انداز پیچیده ژئوپلیتیکی منطقه خاورمیانه است.

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد