Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون ماده صد شهرداری رشت گفت: توجه به آرای کمیسیون ماده صد به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در رشت امری مهم و ضروری است.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ فاطمه شیرزاد در حاشیه برگزاری کارگاه یک روزه اعضای کمیسیون‌های ماده صد شهرداری‌های استان گیلان که با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری گیلان و دو تن از قضات دیوان عدالت اداری در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: به زودی شاهد فعالیت پلیس ساختمان در شهر رشت به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و با هدف اجرای بهتر قوانین و مقررات معماری و شهرسازی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات آرای ماده صد از سوی شهرداری امری ضروری است افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش پرونده های ماده صد در رشت بوده و امیدواریم با نظارت بیشتر شهرداران و حوزه فنی و اجرائیات گام موثری در راستای کاهش تخلفات این حوزه برداریم. شیرزاد یکی از مصادیق حقوق شهروندی را رسیدگی به موقع به پرونده های کمیسیون ماده صد دانست و گفت: توجه به اجرای قانون در بررسی و صدور حکم پرونده های کمیسیون ماده صد امری ضروری و الزامی است. وی با ابراز نگرانی از افزایش حاشیه نشینی در شهر رشت تصریح کرد: عدم رعایت اصول شهرسازی و موازین فنی و بهداشتی، اضافه بنا، تجاوز به معابر شهری، تغییر کاربری غیرمجاز ، عدم توجه به احداث پارکینگ و ... از جمله مواردی است که به علت انجام ساخت و سازهای غیر مجاز اتفاق می افتد. عضو کمیسیون ماده صد شهرداری رشت با اشاره به رعایت حقوق همسایگان در ساخت و سازها توسط سازندگان بنا افزود: بررسی ساخت و سازها در دستگاه های دولتی از جهت میزان تخلفات و احترام به قانون قابل بررسی بوده و یقینا به این مهم توجه خواهیم داشت. وی با بیان اینکه نگاه قانون به پرونده های ساخت و ساز مردمی و دستگاه های دولتی باید یکسان باشد بیان کرد: قانون برای همه فصل الخطاب بوده و شهرداری موظف به برخورد با سازندگان متخلف است. عضو کمیسیون ماده صد شهرداری رشت افزود:شهرداران موظف به تکمیل مستندات پرونده های ماده صد به منظور سرعت بخشیدن به مراحل رسیدگی این پرونده ها هستند. شیرزاد به کاهش پرونده‌های تخلف ساختمانی با توجه به اِعمال قانون اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها وظیفه برخورد با سازندگان متخلف را داشته و امیدواریم با توجه بیشتر به چنین مباحثی از گسترش حاشیه نشینی و عواقب متعاقب آن در شهر جلوگیری شود.  

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف تجاوز دستگاه های دولتی ساخت و ساز شهرداری قوانین و مقررات منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۷۸ تن پسماند خشک در منطقه ۲

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر طاهری گفت: در راستای سیاست های مدیریت شهری درخصوص ساماندهی آسیب های اجتماعی، توقف فعالیت عوامل غیرمجاز پسماند خشک در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به گشت مستمر اکیپ های خدمات شهری گفت: در همین راستا 257 نفر از عوامل غیر مجاز پسماند جمع آوری و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

معاون شهردار منطقه 2با اشاره به اینکه طرح جمع آوری عوامل غیر مجاز پسماند از سال گذشته آغاز شده است، گفت: از آنجایی که فعالیت واحدهای غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک پسماند خشک از زباله های شهری و افرادی که در این رابطه فعالیت می کنند علاوه بر اینکه سبب آلودگی های زیست محیطی در سطح شهر و به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود سبب زشتی چهره شهر نیز می شود، برهمین اساس جمع‌آوری دپوهای غیر مجاز پراکنده در سطح منطقه و انتقال به مخازن غلطان جانمائی شده در سطح نواحی ۹ گانه اجرا شد.

معاون شهردار منطقه 2 با اشاره به توقیف 9 دستگاه خودروی غیر مجاز جمع آوری پسماند،گفت: با بهره مندی از اکیپ های سدمعبر و شهربانان نواحی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از 78 تن پسماند خشک جمع آوری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • جمع آوری ۷۸ تن پسماند خشک در منطقه ۲
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد