Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در 8 ماهه امسال کل مبادلات کالا در استان بالغ بر 2 هزار و 794 هزار تن به ارزش 4 هزار و 237 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 31 درصد و به لحاظ ارزشی 18 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات کردستان که در سالن شهدای دولت در استانداری برگزار شد، کل کالاهای صادراتی استان را در هشت ماهه سال‌جاری 706 هزار تن به ارزش 497 میلیون دلار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین کل صادرات 8 ماهه سال 96 را به لحاظ وزنی برابر با 351 هزار تن به ارزش 237 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: به لحاظ ارزش وزنی 101 درصد و به لحاظ ارزشی صادرات استان کردستان 110 درصد رشد داشته است.

دره وزمی یادآور شد: صادرات استان از سایر گمرکات در 8 ماهه امسال 587 هزار تن بوده که به لحاظ ارزشی برابر با 417 میلیون دلار  بوده است.

وی ارزش وزنی کالاهای صادر شده از سایر گمرکات استان در 8 ماهه سال گذشته را بالغ بر 432 هزار تن به ارزش 361 میلیون دلار قلمداد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: به لحاظ وزنی رشد صادرات استان از سایر گمرکات  36 درصد افزایش داشته است.

دره وزمی بیان کرد: کل صادرات استان یک‌هزار و 293 هزار تن به ارزش 914 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش وزنی کل صادرات استان در 8 ماهه سال گذشته 784 هزار تن به ارزش 598 میلیون دلار بوده است، افزود: کالاهای صادر شده از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 65 درصد و به لحاظ ارزشی 53 درصد رشد داشته است.

دره وزمی به میزان واردات استان در 8 ماهه امسال هم گریزی زد و گفت: در مجموع 8 هزار و 500 تن کالا به ارزش 25 میلیون دلار از مرزهای استان واردات صورت گرفته که در مدت مشابه سال قبل 42 هزار تن کالا به ارزش 48 میلیون دلار واردات صورت گرفته که از لحاظ وزنی شاهد کاهش 80 درصدی و از لحاظ ارزش شاهد کاهش 49 درصدی نسبت به مدت مشابه 8 ماهه در سال قبل هستیم.

دره‌وزمی میزان ترانزیت انجام گرفته از مرزهای استان در 8 ماهه امسال را یک‌هزار و 492 هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش این میزان ترانزیت برابر با 3 هزار و 299 میلیون دلار بوده است.

به گفته وی، ارزش وزنی ترانزیت استان در 8 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 15 درصد و به لحاظ ارزشی 12 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه جمع کل مبادلات استان در 8 ماهه امسال 2 هزار و 794 هزار تن بوده است، گفت: ارزش کل مبادلات استان 4 هزار و 237 میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی 31 درصد و به لحاظ ارزشی 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گفته دره‌وزمی، عراق، عمارت متحده، افغانستان، روسیه و پاکستان کشورهای هدف صادرات بوده که کشور عراق با 98 درصد از این میزان بیشترین صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سهم استان از کل صادرات کشور به عراق 7 درصد بوده است، گفت: هدف‌گذاری استان در حوزه صادرات 393 میلیون دلار بود که 497 میلیون دلار برابر 126 درصد تحقق برنامه داشته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف پاکستان دلار سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان واردات منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی برادران در مراسم آغاز به کار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمبود برخی از کالا‌های اساسی به ویژه شوینده در روز‌های پایانی سال در بازار بود افزود: در صنایع عمومی مثل شوینده با فراوانی کالا مواجه ایم که البته کیفیت و رقابت کالا مد نظر است.   وی افزود: مجموعه کار‌هایی که در حوزه مواد شوینده و سلولزی انجام شده ارزشمند است و در آینده‌ای نزدیک جشن خوداتکایی برگزار خواهیم کرد.   برادران با بیان اینکه حجم بازار مواد شوینده در کشور حدود ۱۳۰ همت، است گفت: در سال گذشته مواد اولیه‌ای که برای شوینده و بهداشتی آرایشی تامین شد ۴۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر، (۱۴۰۱) دو درصد کاهش داشت که البته به سمت عمق بخشی در تولید هم رفته ایم.   برادران گفت: تولید اسانس از پایه مولکول برای نخستین بار در ایران انجام شده و ایران هفتمین تولید کننده در دانش فنی این محصول در دنیاست، همچنین تا سه سال قبل، ما وارد کننده گلیسیرین بودیم، اما امروز در این بخش به خوداتکایی رسیده ایم و نیاز‌های داخلی را تامین می‌کنیم البته در پی ایی جی- ام پی جی، فسفات و ... تولید بازار را در دست گرفته ایم و در حال عمق بخشی به کالا‌های داخلی هستیم ضمن اینکه همزمان با طرح‌هایی که در حال اجراست رونق بازار‌های قاچاق و تقلبی کم شده بطوریکه هم اکنون حدود ۹۵ درصد کل بازار را در دست داریم.   معاون وزیر صمت گفت: سال ۱۴۰۲، به موازات واردات چهل و پنج میلیون دلاری مواد اولیه، ۱۶۱ میلیون دلار صادارت داشتم که در مقایسه با مدت مشابه قبل‌تر (۱۴۰۱) هجده درصد رشد داشته است.    برادران به حوزه فعال سازی ظرفیت‌های خالی این صنعت اشاره کرد و گفت: طرح تولید بدون کارخانه که شاه بیت فعالیت وزارت صنعت در سال جهش تولید با مشارکت مردم است اقداماتی صورت گرفته به طوریکه ما بیش از ۲ میلیون تن هم اکنون در این ظرفیت به سمت صدور پروانه رفتیم که کار بسیار اصولی است که باید انجام شود.   وی ادامه داد: هدفگذاری‌هایی که مجموع صاحبان صنعت، تولید کنندگان و حامیان دولتی انجام داده اند هدفگذری جهشی در قالب تولید بوده بطوریکه برای امسال ۲۵ درصد رشد تولید را پیش بینی کرده اند.   برادران گفت:‌بر اساس اعلام آمار رسمی کشور، میزان تولید در سال ۱۴۰۲، ۱۸۲۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.   معاون وزیر صمت افزود: هم اکنون صنعت شوینده کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به بلوغی رسیده که علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازار‌های صادراتی را هدف گیری کرده است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و پیوندی که با شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد در مجموع شاه بیت اقتصاد جهش تولید، مدیریت قیمت تمام شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه