Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نائب رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: بیش از این نمی‌توانیم برای تشکیل کابینه صبر کنیم و راه حل بحران، رجوع به پارلمان است.

ایلی الفرزلی، نائب رئیس پارلمان لبنان گفت: میشل عون، رئیس جمهور با مشکل مواجه است و آن این است که نه سعد الحریری، نخست وزیر لبنان به عنوان مامور تشکیل کابینه قادر به تشکیل آن است و نه تیم مقابل عقب نشینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون نمی‌تواند برای تشکیل کابینه شش سال منتظر بماند، راه حل بحران، رجوع به پارلمان است و این کار اقدامی علیه سعد الحریری نیست.

وی افزود: ما الحریری را برای نخست وزیری می‌خواهیم، اما نمی‌توانیم برای همیشه منتظر بمانیم تا کابینه تشکیل شود.

ایلی الفرزلی در یک گفتگوی رادیویی با ابراز تعجب از عدم موافقت با فرمول تشکیل کابینه با ۳۲ وزیر پیشنهادی پرسید، پس مطلوب چیست؟ وی در ادامه گفت: جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان در از بین بردن پیچیدگی‌های تشکیل کابینه تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد و میشل عون به پارلمان خواهد رفت تا وظیفه خود را انجام دهد و بحران دولتی برعهده او باقی نماند بلکه مسئولیت این بحران متوجه گروه‌های سیاسی باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لبنان خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد

 رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، کانال ۱۳ اسرائیل گزارش داد که نتانیاهو از برگزاری جلسه‌ای راهبردی که کابینه جنگ از قبل برای بررسی اهداف جنگ در غزه مقرر کرده بود، ممانعت کرده است.

در همین رابطه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر جنگ را به افشای اطلاعات حساس درباره توافق تبادا اسرا متهم کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در جریان نشست اخیر کابینه هشدار داده است که هر کسی اطلاعات در خصوص توافق تبادل ااسرا را فاش کند، اخراج خواهد شد.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد