Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:52:27 GMT

آلمان برای حمل بار هایپرلوپ می سازد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۰۸۹۸

آلمان برای حمل بار هایپرلوپ می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، قرار است در بندر هامبورگ یک هایپرلوپ آزمایشی احداث شود که بسته ها را  با سرعت ۷۵۰ مایل برساعت(۱۲۰۰ کیلومتر برساعت)  منتقل می کند.

مقامات تصمیم دارند به تدریج این بندر شلوغ را به شهرهای دیگر آلمان مرتبط کنند و محموله ها را در کپسول هایی از جنس فیبر کربنی و به وسیله آهنربا داخل تونل ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایده هایپرلوپ نخستین بار توسط ایلان ماسک درسال ۲۰۱۳ میلادی ارائه شد. او در آن زمان ادعا کرد مسافران می توانند با سرعت ۳۸۰ مایل برساعت از لس آنجلس به سانفرانسیسکو سفر کنند. چنین سفری فقط ۳۰ دقیقه طول می کشد و نصف مدت زمان سفر بین دوشهر با هواپیما است.

 به هرحال قرار است در یک طرح آزمایشی از این فناوری برای انتقال محموله های باری به کانتینر  استفاده شود. هامبورگ با بودجه ۷ میلیون یورویی این طرح را اجرا می کند.

مسیر آزمایشی بین پایانه کانتینر ها و محوطه پارک آنها است که ۳۰۰ فوت با یکدیگر فاصله دارند.

 مسیر حمل بار  مجهز به کپسول های مخصوص و اسکله بارگیری خواهد بود. به گفته مقامات ساخت طرح تا ۲۰۲۱ میلادی تکمیل می شود. مقامات امیدوارند در آینده این سرویس را در سراسر آلمان به کار گیرند. هزینه احداث هر کیلومتر از این خدمت حدود ۲۰ میلیون یورو است.

به گفته آنها چنین سیستمی ظرفیت بندر را افزایش می دهد و از ترافیک بین بندر و شهر نیز می کاهد.

کد خبر 4480050

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان هامبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

سید عبدالملک الحوثی اظهار داشت: در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، وی افزود: «تا زمان ادامه جنگ و محاصره در غزه این حملات نیز ادامه خواهد یافت؛ عملیات‌های نظامی ما ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا اقیانوس هند این عملیات‌ها را گسترش دهیم».

او همچنین گفت که در پی عملیات یمنی‌ها عبور کشتی‌های آمریکایی از دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است و در این میان هزینه بیمه کشتی‌های آمریکایی که بخواهند از دریای سرخ بگذرند در مواقعی حتی تا ۵۰ میلیون دلار نیز افزایش یافته است.

الحوثی تأکید کرد که بندر ایلات به شکل کامل تعطیل شده و اسرائیل در واردات کالا در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین