Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:36:01 GMT

اجرای طرح کهاب در ۹۷ درصد از مجاری عرضه کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۰۹۲۲

اجرای طرح کهاب در ۹۷ درصد از مجاری عرضه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، فرهاد عبدالله‌پور با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) افزون بر جلوگیری از اتلاف بنزین، بهبود و سالم‌سازی محیط زیست را در بر خواهد داشت و به همین منظور شناسایی و کنترل مکان‌های انتشار بخار بنزین از زمان دریافت و ذخیره بنزین در انبارهای نفت تا تحویل آن به مصرف‌کننده در جایگاه‌ها در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اجرای سامانه stage II + vapor saver در تعدادی از جایگاه‌های سطح کشور و تجهیز ۵ هزار دستگاه تانکر حمل زمینی بنزین به تجهیزات هدایت و نگهداری بخار بنزین، از دیگر اقدام‌هایی است که تاکنون در این زمینه اجرایی شده است.

عبدالله‌پور به طراحی و نصب سامانه بازیافت بخار بنزین (VRU) در یکی انبارهای نفت تهران (شمال‌غرب) به شیوه تبریدی اشاره کرد و گفت: قابلیت این سامانه جلوگیری از ورود روزانه ۶ هزار مترمکعب بخار بنزین به هوا است، ضمن این‌که حدود ۹ هزار لیتر در روز نیز بازیافت بخار بنزین حاصل می‌شود.

وی با اشاره به نصب سامانه بازیافت بخار بنزین در انبار نفت شهر کرج به شیوه غشایی افزود: قابلیت این سیستم جلوگیری از ورود روزانه ۴ هزار متر مکعب بخار بنزین به هوا است و حدود ۶ هزار لیتر در روز نیز از بازیافت بخار بنزین، استحصال می‌شود.

عبدالله‌پور تغییر کاربری سامانه بازیافت بخار بنزین در انبار نفت شهر بندرعباس به شیوه جذبی و طراحی و نصب این سامانه (به همین روش) و تغییر بازوهای بارگیری در انبار نفت کلانشهر اصفهان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و از شروع عملیات اجرایی نصب سامانه بازیافت بخار بنزین به شیوه جذبی در انبار نفت چهار کلانشهر تبریز، مشهد، اراک و اهواز خبر داد.

کد خبر 4479521

منبع: مهر

کلیدواژه: بنزین جایگاه سوخت خودکفایی در تولید بنزین صادرات بنزین قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، سید رضا احمدنیا مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان با تاکید بر مدیریت سفر و مصرف بنزین توسط شهروندان و مسافران اظهار داشت: با آغاز تعطیلات و افزایش سفرهای نوروزی به استان، مصرف بنزین در مرکز استان و نواحی تابعه نه درصدافزایش یافته است.

وی افزود: با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ لغایت چهارم فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۹ درصد رشد داشته و در حال حاضر متوسط مصرف بنزین روزانه به ۱ میلیون و ۱۵۷ هزار لیتر رسیده است. که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ درصد رشد یافته است.

وی افزود:در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ، بیش از ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر بنزین در استان مصرف شد که رکوردی بی‌سابقه در مقدار مصرف بنزین کل استان به‌شمار می‌آید.

خبرنگار: فواد چاهی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225409 برچسب‌ها بنزین عید نوروز

دیگر خبرها

  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • روند مصرف سوخت در استان سمنان طی تعطیلات نوروزی چگونه بود؟
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • ویدیو/ بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است