Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@10:21:27 GMT

مجلس آب پاکی را روی دست فدراسیون ریخت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۰۹۲۳

مجلس آب پاکی را روی دست فدراسیون ریخت

پس از صحبت های مختلفی که در رابطه با تغییر و تحولات در فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر به گوش می رسید ساعتی پیش نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس آب پاکی را روی دست فدراسیون نشین‎ها ریخت!

به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه ماه ها از کنار گذاشته شدن مدیران بازنشسته از سمت های دولتی، سخن به میان می آمد در روزهای اخیر و یا عملی شدن این دستورالعمل، حول فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و برخی از باشگاه های بزرگ، جنجال ها به حداکثر خود رسید و تقریبا روزی نیست که با تیترهای استعفای رئیس فدراسیون فوتبال، کنار رفتن اعضای هیات رئیسه، خروج مدیرعامل فلان تیم، دخالت فیفا، تعلیق فوتبال ایران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در روزنامه ها و سایت های ورزشی روبرو نشویم.


با این حساب طبیعی است که گمانه زنی ها توسط رسانه های مختلف به حداکثر خود رسیده باشد و نفرات حاضر در متن جریان، بیشترین استرس دوران کاری خود را متحمل شوند. مهدی تاج و کابینه‌‌اش یکی از مهمترین نفراتی هستند که این روزها از میز خود جدا شده و دقیقا زیر چهارچوب در اتاق ایستاده اند و همه تلاش دیپلماتیک و رایزنی های حرفه ای خود را به کار بستند تا با کمترین ضرر به تیم ملی در مقطع کنونی، تصمیم گیری نهایی انجام شود.


فدراسیون که اصولا موسسه ای غیردولتی است سخت به دنبال این است که کار را به همان ترتیب قبلی ادامه دهد اما مجلس شورای اسلامی سفت و سخت پای اجرایی شدن این لایحه در فدراسیون ایستاده است و در این باره حتی تهدید فیفا مبنی بر تعلیق فوتبال ایران را نیز جدی نگرفته است. در روزهای اخیر در حالی که حس می شد اوضاع در حال روبراه شدن است، نادر قاضی پور، نماینده ارومیه در مجلس طی سخنانی اعلام کرد این تغییر و تحولات، قطعا در فدراسیون فوتبال، به مانند جاهای دیگر انجام شود.


در میان این حرف ها و نقل قول ها و گمانه زنی ها، روز گذشته مدیران فدراسیون فوتبال قویا عنوان کردند که دیگر این تغییر و تحولات به فدراسیون مربوط نخواهد شد تا به نوعی خیال خود را راحت کرده باشند اما گویا این پایان اتفاقات نبود چرا که امروز، نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد پایان کار بازنشسته های فدراسیون فوتبال باید مطابق با قانون اعلام شود و نیروهای جوان تر پا به میدان بگذارند.


علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال و هیات های ورزشی استانی می گوید این قانون کاملا روشن و شفاف است و می گوید هر دستگاه و مجموعه ای که به هر نحوی از اعتبارات و ردیف های مالی دولتی حتی به مقدار یک ریال استفاده می کند مشمول این قانون می شود.

فدراسیون فوتبال نماینده مجلس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟

وزیر ورزش و جوانان همانگونه که در احکام سرپرست‌های فدراسیون آورده بود همچنان بر عدم حضور این افراد در انتخابات تأکید دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان از مرداد 1402 که مسئولیت ورزش کشور را برعهده گرفت، در احکام صادره برای سرپرستان فدراسیون‌ها، سیاست خود را مشخص کرد؛ اینکه نفرات منتخب او برای اداره موقت فدراسیون‌ها، تنها وظیفه اجرای امور جاری و فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها را برعهده دارند.

وزیر ورزش در این احکام خطاب به سرپرستان نوشته بود: «انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرایند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رئیس و سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اقدام نمایید». این جمله که نشان‌دهنده سیاست هاشمی در تعیین تکلیف فدراسیون‌ها بود با استقبال بخش بزرگی از جامعه ورزش روبه‌رو و با همین رویه بلاتکلیفی حدود 10 فدراسیون از مرداد 1402 تا فروردین 1403 برطرف شد.

در حالی که ثبت نام مهدی مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی، برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عدم ادامه اجرای این سیاست ایجاد کرده بود، انتخاب سرپرست جدید به جای مبینی با حکم هاشمی نشان‌دهنده عزم جدی وزارت ورزش برای اجرای این سیاست بود. اکنون شنیده می‌شود انتخاب سرپرست جدید و ثبت‌نام مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی هم مانع اجرای سیاست وزیر ورزش و جوانان نیست و وزیر موافق حضور مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیست و بر همین اساس کناره‌گیری مبینی از انتخابات به عنوان کارمند این وزارتخانه محتمل است.

همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده، کارمندان وزارت ورزش و جوانان در صورت تمایل برای حضور در انتخابات هر یک از فدراسیون‌‌ها باید موافقت مدیر خود را اخذ کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند و این به معنای پایان حضور کارمندان وزارتخانه در فراسیون‌ها بدون جلب نظر  مدیر مافوق خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب پاکی روی دستان بایرن مونیخ؛ یولیان ناگلزمان در تیم ملی آلمان می‌ماند
  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم