Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- راه یافتگان به مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش دختران و پسران و بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال مسابقه ملی، از میان بیش از 1600 اثر رسیده به دبیرخانه، هیات داوران منطقه‌ای و کمیته انتخاب آثار، پس از بررسی قصه‌های برتر 31 استان کشور، 6 اثر را برای اجرای صحنه ای در مرحله پایانی جشنواره بیست و یکم برگزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس رای داوران، «کیمیا یعقوبی گودرزی» از تهران با قصه «رستم و اکوان دیو»، «نگار موحدی رودی» از خراسان رضوی با قصه «اشتر خجو»، «فرانک سعیدی» از کرمانشاه با قصه «عصاره مهربانی»، «مبینا جعفری» از هرمزگان با قصه «کلوچه خوشمزه»، «نگار طهماسبی» از لرستان با قصه «کلیله و دمنه» و «امیرمحمد موسایی گله» از چهارمحال بختیاری با قصه «پادشاهی کیکاوس» برای اجرای قصه‌های خود، به مرحله نهایی راه یافتند.
قصه‌گویان بخش دختران و پسران جشنواره بیست و یکم از تاریخ 26 آذرماه سال جاری در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌روند تا نفرات برتر این بخش توسط هیات داوران برگزیده شوند.
در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مسابقه ملی نیز از میان آثار رسیده به جشنواره، 71 اثر پس از داوری استانی به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند و از میان آثار منتخب، 6 قصه‌گوی برتر با رای هیات انتخاب و کمیته داوران منطقه‌ای برای اجرا در مرحله نهایی انتخاب شدند تا از 29-26 آذرماه در مرکز آفرینش‌های کانون روی صحنه رفته و 3 نفر از قصه‌گویان پدربزرگ و مادربزرگ به عنوان قصه گوی برتر معرفی شوند.
بر اساس رای داوران، «زهره خیراندیش» از کرمانشاه با قصه «شیرینی نمک»، «مهین شهمرادزاده» از کرمان با قصه «دختر لر»، «مریم علی‌محمدی» از کردستان با قصه «آش سنگ»، «فاطمه موسوی» از البرز با قصه «سنگ صبور»، «احمد پروستان» از اردبیل با قصه «مهربانی» و علی نساج شهرکی از سیستان و بلوچستان با قصه «برزگر و سالار» برای اجرای قصه‌های خود، به مرحله نهایی راه یافتند.
بیست و یکمین جشنواره قصه گویی از تاریخ 26 لغایت 29 آذرماه به دبیری سروش صحت، در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
فراهنگ**9211** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی جشنواره قصه گویی نامزدهای نهایی پدربزرگ مادربزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد

پویانمایی «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشور‌های ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویا‌های شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویا‌های اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار