Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه بحرین نسبت به عدم حضور امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد: بهتر بود تمیم بن حمد آل ثانی،‌ امیر قطر درخواست‌های عادلانه کشورهای عربی را قبول می‌کرد و در نشست سران کشورهای شورای  همکاری خلیج فارس شرکت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجلاس سالیانه سران شورای همکاری خلیج فارس در حالی امروز (یکشنبه) در ریاض برگزار می‌شود که وحدت این شورا در سایه اختلاف عربستان با قطر و بحران دیپلماتیک ریاض در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار  و منتقد سعودی متزلزل شده است.

شورای همکاری خلیج فارس در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد و شامل امارات، قطر، عمان، بحرین، کویت عربستان می‌شود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ میلادی به بهانه حمایت دوحه از تروریسم قطع کردند.

این درحالی است که قطر این اتهامات را شدیدا رد می‌کند. دوحه اخیرا به طور غیرمنتظره تصمیم خود برای خروج از اوپک را اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امیر قطر وزیر خارجه بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر‌های کرمان و رفسنجان از خط صنعت، از سال گذشته با پیشرفت ۴۵.۵ درصدی به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است.

حمید علیدادی سلیمانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو گفت:پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر‌های کرمان و رفسنجان از خط صنعت، از سال گذشته با پیشرفت ۴۵.۵ درصدی به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است و کارفرمای این پروژه بر اساس تصمیمات وزارت نیرو تغییر کرده است. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت طرح انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست.

علیدادی سلیمانی همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت تامین آب شرب در استان کرمان اظهار داشت: در سطح استان پروژه‌های بزرگی به منظور تامین آب شرب در حال اجرا است که می‌توان به پروژه آبرسانی به شهر‌های بم و بروات از سد نساء و آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت اشاره کرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان همچنین با اشاره به پروژه مهم انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان گفت: این طرح در مرحله شناسایی و انتخاب سرمایه گذار است و هدف از اجرای این طرح شیرین کردن آب دریای عمان و انتقال آن به شهر‌های جنوبی استان کرمان و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت در استان کرمان با افق چشم انداز سال ۱۴۲۵ می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای این طرح ۱۵۱.۵ میلیون مترمکعب تخصیص آب جهت مصارف شرب و صنعت استان دیده شده است که ۱۲۶.۵ میلیون مترمعب آب جهت تامین نیاز آبی صنعت و ۲۵ میلیون مترمکعب جهت مصارف شرب و بهداشت شهر‌های جنوبی استان در افق سال ۱۴۲۵ است.

دیگر خبرها

  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است