Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@21:25:52 GMT

انتصاب 59 زن در پست های مدیریتی استان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۱۰۹۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ کارگروه امور بانوان وخانواده شهرستان خمین  با حضور  فرماندار خمین، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در این نشست گفت: 59 نفر از زنان توانمند امسال در پست های مدیریتی این استان منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرجی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه در 12 محور در حوزه زنان هدف گذاری  شده است، افزود: 30 درصد پست های مدیریتی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید  به بانوان تعلق گیرد که تحقق این قانون از اولویت های دولت می باشد.

وی اضافه کرد: سند ارتقای وضعیت زنان در کشور تهیه شده که در آن به ظرفیت زنان در جامعه شهری و روستایی نگاه اصولی شده است و خروجی آن ارایه چندین طرح برای استفاده از این ظرفیت و حل مشکلات حوزه زنان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به اجرای طرح نشاط اجتماعی دختران جوان و زنان در شهرستان های این استان افزود: جامعه زنان  با تجمیع خدمات دستگاه های اجرایی  از تمام آموزش ها در زمینه های اشتغال، مهارت های زندگی، اعتقادی و خانواده بهره مند می شود.

فرجی گفت: ورود نهادهای غیر متخصص به حوزه آسیب های زنان و خانواده زیان آور است و باید بعد از اولویت بندی مشکلات این حوزه تیم تخصصی از دستگاه های اجرایی مرتبط، فعالان اجتماعی و تشکل های مردم نهاد برای رفع مشکلات تشکیل شود.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: جایگاه زنان در دولت تدبیر و امید مثبت و برجسته است و هیچ تفاوتی در بحث مدیریتی و مسایل اجتماعی در بین زن و مرد وجود ندارد بلکه این مهم به توانمندی افراد بستگی دارد.

 طهرانی افزود: بانوان به عنوان ظرفیت واقعی و تاثیرگذار در سطح جامعه مورد توجه مسئولان دولتی هستند و تمام تلاش دولت این است که از جنبه شعار فاصله گرفته و به شکل عملی و اثربخش مباحث را راهبری کند.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف اجتماعی باعث پیشرفت کشور می شود، گفت: توسعه زمانی اتفاق می افتد که فارغ از جنسیت و در سایه کارآمدی و خلاقیت شاخص های توسعه به پیش برود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کارگروه بانوان و خانواده پست مدیریتی خمین استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست