Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از توزیع مرحله چهارم سبدغذایی در برنامه حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار نیازمند در حوزه تحت پوشش این دانشکده خبر داد و گفت: افزون بر 2 هزار و 600 سبد غذایی حمایتی در محدوده زیرپوشش این دانشکده توزیع شد.

فرهاد دادگر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای برنامه حمایتی تغذیه‌ای 2 هزار و 650 سبد غذایی از سوی بنیاد علوی زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری بمنظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده روستایی در حوزه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت مادران باردار و شیرده اجرا می شود و تاکنون در چهار مرحله (هر دوماه یکبار) درحوزه این دانشکده توزیع شده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر هدف از اجرای این برنامه را ارتقاء وضعیت تغذیه مادران باردار ذکر کرد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در این طرح، زنان باردار دچار سوء تغذیه و نیازمند بر اساس شاخص‌های تعیین شده شناسایی می‌شوند.
وی افزود: از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا 6 ماه پس از زایمان، مادران به مدت 12 ماه تحت پوشش قرار داده شده و سبد غذایی دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: جامعه هدف در این طرح زنان باردار و شیرده روستایی هستند که از نظر مالی نیازمند بوده و شاخص‌هایی از قبیل: BMI کمتر از 5/18، وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از 5/10 گرم در سی سی، دو قلویی و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری را داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر افزود: این سبد غذایی از سوی بنیاد علوی شامل برنج، ماکارونی، گندم، نخود، عدس، تن ماهی، پنیر، مرغ، خرما، روغن و عسل است که هر دو ماه یکبار در بین افراد واجد شرایط شناسایی شده توزیع می‌شود.
7314 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توزيع سبد غذايي مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی   آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۲ در شهرستان سلماس  بیش از ۸۰ درصد سهمیه کودی جذب شد؛ این مقدار کود توزیعی  شامل سه هزار و ۱۸۰ تن کود ازته، ۹۶۰ تن کود فسفاته و ۲۸۰ تن کود پتاسه است.

محمود مظلومی افزود: هدف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و توزیع نهاده‌های اصلی و مهم کشاورزی کشور از جمله انواع کودهای یارانه‌ای است و با توجه به شروع کشت بهاره با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم تا تمام نیازهای کشاورزان استان در زمینه کود را بر اساس سهمیه‌های تعیین شده پاسخگو باشیم.

وی گفت: برای حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده، توزیع کود شیمیایی تنها از طریق حواله الکترونیک و کارگزاران مجاز توزیع کود کشاورزی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • بی‌حوصلگی و کم دقتی از عوارض تغذیه نامناسب دانش‌آموزان است
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی
  • ارائۀ خدمات مراقبتی به ۹۰۰ نفر از مادران باردار و کودکان در شهرستان زاوه
  • نایب رئیس انجمن تغذیه ایران بیان کرد؛ چرخه معیوب سیاستگذاری سلامت و امنیت غذایی
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مادران باردار زیر چتر بیمه سلامت