Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:04:15 GMT

سفر رهبر کره شمالی به سئول در پرده ابهام

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۱۲۲۴

سفر رهبر کره شمالی به سئول در پرده ابهام

تهران - ایرنا - دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: به ‌رغم دعوت رسمی دولت «مون جائه این» تاکنون هیچ نشانه‌ای از سفر احتمالی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به سئول وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «یون چان» دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری کره جنوبی در پیامی به خبرنگاران گفت تاکنون پیشرفتی برای سفر رهبر کره شمالی به سئول صورت نگرفته است و اطلاعاتی برای اعلام کردن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این مطالب گسترده‌ای در رسانه‌های کره جنوبی مبنی بر سفر سه روزه رهبر کره شمالی به سئول در این هفته منتشر شده است و حتی این رسانه‌ها عنوان کرده‌اند، مقامات سئول برای آمادگی این سفر بسیار درگیر و مشغول هستند.
با این وجود دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی درحالی‌که آمادگی خود برای میزبانی از سفر رهبر کره شمالی به سئول قبل از پایان سال و یا ماه‌های سال آینده را اعلام کرده است، به‌صورت رسمی انتشار این اخبار را تکذیب کرد.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی همچنین تأکید کرد که تا کنون پاسخی از پیونگ‌یانگ در مورد سفر رهبر این کشور دریافت نکرده‌اند.
«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در نشست سپتامبر در پیونگ‌یانگ رهبر کره شمالی را برای سفر به سئول دعوت کرد. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز در آن زمان از دعوت کره جنوبی به‌خوبی استقبال کرد.
به گزارش ایرنا، آخرین بار سران دو کشور در پیونگ‌یانگ با یکدیگر گفت و گو کردند در این دیدار رهبر کره شمالی گفت که می‌خواهد به کره جنوبی سفر کند و «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی همان زمان پیش بینی کرد که سفر قبل از پایان سال 2018 میلادی انجام خواهد شد.
در تحولی دیگر وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای آورده است که مقام‌های گروه کاری تازه تأسیس آمریکا و کره جنوبی برای مدت یک ساعت به‌صورت ویدیو کنفرانس درباره روابط دو کشور و ارتباطات کره شمالی و آمریکا و تحولات شبه جزیره کره رایزنی کرده‌اند.
این گفت و گو ها نیز پس از آن انجام شد که گزارش‌هایی درباره سفر قریب‌الوقوع رهبر کره شمالی به کره جنوبی تا یک هفته دیگر در رسانه‌های منطقه منتشر شد.
ریاست این گروه کاری را که بیستم نوامبر ایجاد شد و قرار شد ارتباطات مستقر و مقرر داشته باشد «لی دو هون» نماینده کره در امور شبه جزیره کره و «استفان بایگون» نماینده آمریکا در امور کره شمالی بر عهده دارند.
از سوی دیگر «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی هم از هفته گذشته به چین سفر کرد تا با مقام‌های پکن درباره کاهش تنش‌ها در منطقه و لغو تحریم‌ها گفت و گو کند.
احتمالاً کره شمالی درباره سفر رهبر این کشور به کره جنوبی هم اطلاعاتی در اختیار مقام‌های چین گذاشته است.
آساق**9473**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره جنوبي كره شمالي پيونگ يانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده برخی از رستوران های معروف شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، این روز‌ها تنوع غذا‌های فست فودی و رستورانی تا حدی افزایش یافته که بیشتر مردم تمایل به مصرف آن را دارند، غافل از انکه بدانند چه خطراتی سلامتیشان را تهدید می‌کند. خبرنگار ما به همراه کارشناس بهداشت به برخی از این رستوران‌ها سرزده و وضعیت بهداشتی آنها را بررسی و پی گیری کرده است.

دیگر خبرها

  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • پشت پرده برخی از رستوران های معروف شیراز
  • زنگ نقالان سوره با اجرای ۳۸ پرده شهدای خراسان شمالی نواخته می‌شود
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین