Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «نصرالله دریابیگی» دبیراجرایی خانه کارگر تشکیلات استان مازندران با اشاره به اهمیت فوق العاده شرکت چوب وکاغذ مازندران به عنوان یک برند مهم ونقش این مجتمع صنعتی درتوسعه صنعتی و اشتغال منطقه گفت: به شدت نگران امنیت شغلی صدها کارگر شاغل دراین واحد صنعتی هستیم و از استاندار محترم و نمایندگان مردم انتظار داریم در برابر چنین تصمیمی موضع قاطع اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این موضوع که قریب به اتفاق مسئولان و متولیانی که برای اقتصاد کشور نسخه می‌پیچند؛ شناخت صحیحی از وضعیت اقتصاد تولید وصنعت ندارند؛ گفت: تجربه سه دهه اخیر در بحث‌های تولید، صنعت واشتغال، تجربه تلخی است و متاسفانه کسانی درمانگر اقتصاد بیمارمان شده‌اند که سرنوشت صنعت و کارگران برای آنها اهمیت ندارد.

دبیرخانه کارگر مازندران با تاکید براین که کارگران خاطره خوشی ازخصوصی‌سازی در کارخانه‌های استان و کشور ندارند؛ گفت: با عنوان احیاء کارخانه‌ها و رونق تولید واشتغال، واحدهای صنعتی را واگذار وادعا می‌کنند که نظارت دقیق بر روند واگذاری‌ها اعمال می‌شود.

دریابیگی افزود: مگر ازیک سوراخ چند بار باید گزیده شویم تا راه رفته را دوباره درپیش نگیریم؛ این راهی را که آقایان در آن گام برمی‌دارند؛ به بیراهه خواهد رفت و ما درباره عواقب آن هشدار داده و می‌دهیم.

وی به سرنوشت تلخ ده‌ها واحد تولیدی ازجمله کارخانه‌های نساجی استان بعد از جریان خصوصی‌سازی اشاره کرده و ضمن قدردانی از رهبرمعظم انقلاب و ریاست جمهوری که به بنگاه‌داری بانک‌ها انتقاد نموده و خواستار خروج نظام بانکی از عرصه تولید شده‌اند؛ تصریح می‌کند: به عنوان خادمان جامعه کارگری به هیچ عنوان مخالف رونق کارخانه‌ها و احیاء تولید و اشتغال نیستیم و هرگونه اقدامی دراین راستا را مورد حمایت قرارخواهیم داد اما چه تضمینی برای واگذاری صحیح و ادامه تولید وتامین امنیت شغلی کارگران هست؟

مدیران سابق چوب و کاغذ در بدترین شرایط آن را سرپا نگه داشتند

«میرعلی شیرافکن» رئیس کانون شوراهای اسلامی کاراستان مازندران نیز با اعلام نگرانی خود از عواقب واگذاری کارخانه چوب وکاغذ مازندران و تهدید امنیت شغلی کارگران، گفت: مدیران گذشته چوب و کاغذ مازندران را در بدترین شرایط ممکن سرپا نگاه داشتند و در دوره‌ای که اکثر واحدهای تولیدی با بحران مواجه بودند، چوب وکاغذ سرپا بود و کارگران با آرامش خاطرمشغول به کار بودند.

وی گفت: اکنون با هر عنوانی که می‌خواهند این کارخانه را به طورکامل یا بخشی ازسهام‌اش را واگذارکنند؛ به پیام نهادها و تشکل‌های کارگری استان توجه کنند که اگر امنیت شغلی کارگران به خطر بیفتد؛ در برابرشان خواهیم ایستاد و سکوت نخواهیم کرد.

شیرافکن از استاندار و نمایندگان مازندران درمجلس و تمامی نهادهای نظارتی خواست که دربرابر چنین تصمیمی بی‌تفاوت نباشند و نگران تداوم تولید و اشتغال درچوب وکاغذ مازندران باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارخانه چوب و کاغذ مازندران کارگران استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر

به گزارش خبرنگار مهر، موج گسترش و پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی، اهمیت ریزتراشه‌های پیشرفته را افزایش داده است. ریزتراشه‌های ۳ نانومتر اکنون پیشرفته‌ترین نسل ریزتراشه‌ها می‌باشند در حالی‌که شرکت‌های بزرگ صنعت میکروالکترونیک مانندTSMC، یک شرکت بزرگ فناوری کره ای، اینتل و رپیدوس ساخت کارخانه‌های تولید ریزتراشه ۲ نانومتر را آغاز کرده‌اند.

برخی شرکت های بزرگ به دنبال تولید انبوه ریزتراشه های ۲نانومتر تا ۲۰۲۵

براساس گزارش تهیه شده در تحریریه برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، TSMC و یک شرکت فناوری کره ای قصد دارند تولید انبوه ریزتراشه‌های ۲ نانومتر را تا سال ۲۰۲۵ شروع کرده و رپیدوس شرکتی که با حمایت غول‌های فناوری ژاپنی تأسیس شده است تا ۲۰۲۵ عرضه آزمایشی ریزتراشه‌های ۲ نانومتر خود را آغاز می‌کند.

احتمالا اینتل اولین شرکتی باشد که به تجاری سازی ریزتراشه ۲ نانومتری دست یابد

انتظار می‌رود TSMC و اینتل تا پایان امسال پروژه ساخت کارخانه‌های ریزتراشه با فناوری ۲ نانومتر را به اتمام برسانند. همچنین پیش‌بینی می‌شود اینتل اولین شرکتی باشد که تجاری‌سازی ریزتراشه‌های ۲ نانومتر را انجام می‌دهد. CPU‌های Arrow Lake این شرکت از فناوری ۲ نانومتر استفاده خواهد کرد و ریزتراشه‌های ۲ نانومتر TSMC نیز در تلفن‌های هوشمند نسل بعد شرکت اپل به کار گرفته خواهند شد.

تولید ازمایشی ریزتراشه ها توسط یک شرکت تایوانی تا پایان ۲۰۲۴

راه‌اندازی تجهیزات تولید ریزتراشه با فناوری ۲ نانومتر شرکت تایوانی TSMC نیز شتاب گرفته است و کارخانه Fab ۲۰ P۱ این شرکت تجهیزات را در ماه جاری(آپریل) راه‌اندازی می‌کند و تولید آزمایشی ریزتراشه ۲ نانومتر آن تا پایان نیمه دوم سال ۲۰۲۴ و تولید ریزتراشه در مقیاس پایین تا چهارماهه دوم سال ۲۰۲۵ کلید خواهد خورد. اینتل نیز ماشین لیتوگرافی جدید خود را از ASML تحویل گرفته و فرایند تولید ریزتراشه ۲ نانومتر این شرکت نیز تسریع شده است.

استفاده از ریزتراشه های ۲ نانومتر در تلفن های هوشمند در ۲۰۲۵

یکی از بزرگترین شرکت های فناوری کره ای در زمینه تولید ریزتراشه، نقشه راه فناوری خود را منتشر کرده که نشان می‌دهد ریزتراشه ۲ نانومتر این شرکت برای تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۵ و برای رایانه‌های HPC در سال ۲۰۲۶ به‌صورت انبوه عرضه خواهد شد. این شرکت بازار خودرو را نیز برای سال ۲۰۲۷ هدف قرار داده است.

تولیدکنندگان ژاپنی کارخانه تولید ریزتراشه را می سازند

شرکت ژاپنی رپیدوس نیز در استان هوکایدو ژاپن اولین کارخانه تولید ریزتراشه ۲ نانومتر خود را می‌سازد. خط تولید آزمایشی این کارخانه قرار است در ماه آپریل ۲۰۲۵ آغاز به کار کند و در سال ۲۰۲۷ به تولید انبوه برسد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد برخی تولیدکنندگان ژاپنی محصولات و مواد اولیه برای تولید ریزتراشه، به‌منظور توسعه و تسریع تولید ریزتراشه با فناوری پیشرفته با رپیدوس همکاری می‌کنند.

به‌طور مثال شرکت باسابقه DNP که در زمینه چاپ مدار و تولید ماسک فعالیت دارد، تولید انبوه ماسک برای ریزتراشه ۲ نانومتر را به‌منظور تأمین کارخانه‌های رپیدوس در سال ۲۰۲۷ کلید می‌زند. علاوه بر DNP، هلدینگ توپان نیز با همکاری IBM ماسکی برای ریزتراشه‌های ۲ نانومتر رپیدوس را توسعه می‌دهد که تا سال ۲۰۲۶ به تولید انبوه خواهد رسید. از دیگر شرکت‌های ژاپنی که قرار است به‌عنوان تأمین‌کننده رپیدوس فعالیت کنند می‌توان از JSR، Tokyo Ohka Kogyo (TOK) و Shin-Etsu Chemicalنام برد.

ساخت ریزتراشه های ۱ نانو متر هدف بعدی سازندگان بزرگ

پس از ریزتراشه‌های ۲ نانومتر، ریزتراشه‌های ۱ نانومتر نیز هدف بعدی سازندگان بزرگ ریزتراشه می‌باشد. انتظار می‌رود صنعت میکروالکترونیک شاهد تولید انبوه ریزتراشه‌های ۱ نانومتری در بازه زمانی ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۰ باشد.

برنامه TSMC رسیدن به فناوری ۱.۴ نانومتر تا سال ۲۰۲۷ و ۱ نانومتر تا سال ۲۰۳۰ می‌باشد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد کارخانه تولید ریزتراشه ۱ نانومتری خود را در استان چیایی در مرکز تایوان احداث کند.

پیش‌بینی می‌شود یک شرکت فناوری کره ای در اواخر ۲۰۲۷ به فناوری ۱.۴ نانومتر دست یابد. فناوری ۱.۴ نانومتر این شرکت می‌تواند تعداد نانولایه‌های ریزتراشه را از ۳ به ۴ عدد برساند، موضوعی که انتظار می‌رود عملکرد ریزتراشه را بهبود و مصرف برق را کاهش دهد.

نقشه راه فناوری شرکت اینتل برای ریزتراشه ها

نقشه راه فناوری اخیر شرکت اینتل نیز نشان‌ می‌دهد ریزتراشه ۱.۴ نانومتر اینتل در سال ۲۰۲۶ تولید می‌شود و ریزتراشه‌های ۱ نانومتری این شرکت در اواخر ۲۰۲۷ توسعه داده شده یا تولید خواهند شد.

نقشه راه تولید ریزتراشه سازندگان بزرگ صنعت میکروالکترونیک

کد خبر 6081378

دیگر خبرها

  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • می‌خواستند تعطیل شویم اما ۸۴۰۰ کارخانه احیا کردیم
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود