Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانی از برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شرق کشور به میزبانی شهرستان قاین در دیماه امسال خبر داد و گفت: طرح محتوایی موزه فرش استان تهیه شده و نمایشگاه دائمی به موزه فرش استان ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «حسن رمضانی» امروز (18 آذر) در جلسه کارگروه فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه 6 میلیارد و 200 میلیون تومان طرح به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده، اظهار کرد: تاکنون 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی در مرحله تودیع وثایق است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به ایجاد موزه‌های تخصصی در استان اشاره کرد و افزود: در این راستا 50 تخته فرش نفیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تحویل اداره کل میراث فرهنگی دادند و اکنون در بخش نمایشگاه دائمی فرش مجموعه باغ و عمارت اکبریه به نمایش گذاشته شده است.

 

 

وی با بیان اینکه امسال طرح محتوایی موزه فرش استان تهیه شده و نمایشگاه دائمی به موزه فرش استان ارتقا می یابد، عنوان کرد: اکنون این نمایشگاه فرش با ظرفیت 20 تخته فرش در باغ اکبریه مستقر است و با توجه به مخزنی که 45 تخته فرش داریم در فصول مختلف این فرش‌ها جابه جا می‌شود.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: امسال 28 استان در سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی شرکت کرده اند و 110 غرفه اعم از تولیدکنندگان داخل و خارج استان در این نمایشگاه مستقر شدند.

 

 

به گفته وی از مجموع غرفه ها تعداد 45 غرفه مربوط به تولیدات استانی و 65 غرفه از سایر استان ها بود و 148 هنرمند در این غرغه ها به تولید و عرضه محصولات خود پرداختند.

 

 

رمضانی عنوان کرد: با توجه به میزان رضایتمندی و میزان فروش نمایشگاه صنایع دستی، خراسان جنوبی برای برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در تقویم میراث فرهنگی کشور جایگاه مناسبی پیدا کرده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شرق کشور به میزبانی شهرستان قاین در دیماه امسال خبر داد و گفت: تقاضای صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان برای شرکت در نمایشگاه‌های سطح کشور بسیار است اما تلاش می شود هنرمندانی که با کیفیت‌ترین تولیدات را دارند به این نمایشگاه ها معرفی و اعزام کنیم.

 

 

رمضانی به ساماندهی و نظارت بر تورهای گردشگری در مناسبت های مذهبی اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی متولی اعطای مجوز بند «ب» یعنی دفاتر جذب گردشگر در کشور است و هر کسی این مجوز را داشته باشد دیگر نیاز نیست برای برگزاری هر تور گردشگری به اداره کل میراث مراجعه و درخواست مجوز کند.

 

 

وی ادامه داد: لذا اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی اطلاع ندارد که هر دفتر جذب گردشگری چه توری را به خراسان جنوبی می‌آورد چرا که مجوز بند « ب» دارند.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه اما تورهای گردشگری خارجی از مبدأ اطلاعات آنان را داریم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم اما در خصوص تورهای گردشگری داخلی ما هیچگونه مداخله ای نداریم، گفت: اما برای جلوگیری از مشکلات و عدم رعایت مناسبت های مذهبی توسط تورهای گردشگری پیشنهاد می شود تور آشناسازی برای لیدرهای که به مقصد خراسان جنوبی گردشگر می آورند دعوت کنیم و خصوصیات و الزامات فرهنگی که باید رعایت شود را به آنان بگوییم تا علاج واقعه قبل از وقوع شود.

 

 

رمضانی عنوان کرد: اما اینکه نگذاریم در مناسبت های مذهبی تورهای گردشگری به استان وارد شوند به نظر من به تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی ضربه وارد می شود و استان بدون معرفی باقی می‌ماند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد علی لاریجانی حسن روحانی روحانی خراسان جنوبي استان سمنان مقابله با تروریسم معلولان مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی مناسبت مذهبی نمایشگاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد