Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@01:58:15 GMT

شایع‌ترین علل مسمومیت‌ها مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۱۶۱۷

هاله تالایی، رئیس مرکز تحقیقات مسمومین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی داروسازی نوین، اظهار داشت: راز سلامت در آگاهانه زیستن است و پزشک باید بداند تنها جسم بیمار را درمان نمی‌کند و در درمان روح فرد نیز موثر است.

تالایی افزود: حدود ۸۰ تا صد بیمار مسموم به صورت روزانه به بیمارستان لقمان مراجعه می‌کنند و متاسفانه ناخالصی‌های داروهایی که از عطاری در اختیار افراد قرار می‌گیرد عامل این مسمومیت‌ها‌ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصرف متادون و قرص برنج نیز از جمله علل مسمومیت‌ها هستند، گفت: عمده مسمومان در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.

رئیس مرکز تحقیقات مسمومین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سال ۲۰۰۸ تحقیقاتی درباره خودکشی انجام شد و طی ۱۰ سال ۸۰۰۰ خودکشی بررسی شد و شایع‌ترین علت آن مسایل عاطفی بوده است که شایع‌ترین علت مسمومیت نیز مصرف متادون بود.

تالایی ادامه داد:۲۰ هزار الی ۲۵هزار بستری ناشی از مسمومیت‌ها به صورت سالانه در کشور ثبت می‌شود. 

وی درباره روش درمان مسمومیت با قرص برنج، گفت: تحقیقات زیادی در بیمارستان رخ داده است اما روش درمانی قطعی تاکنون ارایه نشده است و نحوه مصرف قرص در زمینه مسمومیت و درمان بسیار موثر است.

* از علم شیمی‌دارویی در تولید مواد اولیه استفاده شود

محمد حسن تهرانی، دبیر دومین کنگره شیمی دارویی ایران در ادامه این نشست خبری، گفت: در دومین کنگره شیمی دارویی ۱۲ سرفصل مشخص شده است که شرکت کنندگان می‌توانند به ارایه سخنرانی و پوستر بپردازند.

وی گفت: تازه‌های علم شیمی دارویی در این همایش ارایه خواهد شد، ماده اصلی دارویی ممکن است بسته به زمان نیاز به تغییرات داشته باشد که در این کنگره به بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع پرداخته می‌شود.

تهرانی افزود: باید از علم شیمی‌دارویی در تولید مواد اولیه استفاده شود، دانشجویان تصور می‌کنند این علم به درد صنعت نمی‌خورد اما باید توجه داشت این علم می‌تواند کاربرد صنعتی داشته باشد و در تولید مواد اولیه دارویی موثر باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: علوم پزشکی شهید بهشتی سلامت پزشک درمان بیمارستان برنج دانشگاه علوم پزشکی خودکشی شیمی ایران صنعت ایران برنج درمان شیمی علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پارسال در استان ثبت شد.
شمسی پور از ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۳هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد
وی همچنین  از ۳۱ مورد غرق شدگی در این مدت خبر داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟