Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@04:56:11 GMT

انتقال آب خزر به سمنان توهمی بیش نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۱۶۴۷

انتقال آب خزر به سمنان توهمی بیش نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاوزی مجلس با تاکید بر اینکه انتقال آب خزر به سمنان خیال و توهمی بیش نیست، گفت: رئیس جمهور وعده های زیادی به مردم داده که اغلب آنها را عملیاتی نکرده بنابراین بهتر است پروژه انتقال آب خزر را نیز به بوته فراموشی بسپارد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی‌محمد شاعری با بیان اینکه پس روی ۲۰ ساله اخیر آب خزر باعث شده حدود ۱۳۰ سانتی متر از سطح آب دریای خزر کاهش و تراز آب آن از منهای ۲۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ متر به حدود منهای ۲۷ متر برسد، گفت: روند کاهشی آب خزر طی ۲۰ سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد که به طور قطع با انتقال آب آن به فلات مرکزی این روند کاهشی افزایش و همچنین با افزایش شوری و دمای آب خزر مواجه خواهیم شد.

تکرار فاجعه خشک شدن ارومیه در خزر/ آسیب به تاسیسات و زیستگاه‌های محیط زیست با انتقال آب خزر
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به اینکه با انتقال آب خزر تاسیسات موجود در دریای خزر مانند بنادر و نیروگاه‌ها و همچنین زیستگاه‌های بسیار حیاتی مانند تالاب میانکاله، خلیج گرگان، گمیشان و انزلی و سایر زیستگاه‌های حساس نابود خواهد شد، افزود: با این اقدام اقتصاد و محیط زیست شمال از بین می‌رود و دریای خزر که به عنوان یکی از جذاب‌ترین حوزه برای گردشگری و توسعه کشور به شمار می‌رود آسیب جدی خواهد دید و فاجعه خشک شدن ارومیه در خزر تکرار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب خزر غیرکارشناسی و اقدامی ضد زیست محیطی است است، گفت: ۱۰ سال پیش رئیس جمهور دولت دهم، چون سمنانی بود و تعصب سمنانی داشت این پروژه را کلنگ زنی کرد در حالی که روسای جمهور باید میان استان‌ها تبعیض قائل نشود و رئیس جمهور کشور باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رئیس جمهور به هیچ وجه نباید اجازه اجرای طرح‌های غیرکارشناسی در کشور را صادر کند، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها هزینه‌های زیادی را به همراه داشته و هیچ منفعت و سودی برای ملت ندارد؛ مردم شمال از ۱۰ سال گذشته تاکنون اجازه اجرای این پروژه را ندادند و به طور قطع از این به بعد نیز اجازه اجرای آن را نخواهند داد.

رئیس جمهور وعده اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی که امکان عملیاتی شدنشان نیست را به مردم ندهد
شاعری با یادآوری اینکه رئیس جمهور وعده اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی که امکان عملیاتی شدن آن مسیر نیست را به مردم ندهد، افزود: آقای روحانی طی این سال‌ها وعده‌های زیادی به مردم داد که اغلب آن‌ها را عملیاتی نکرده بهتر است عملیاتی کردن وعده انتقال آب را نیز مانند تمامی وعده‌های تحقق نیافته به بوته فراموشی بسپارد.

رئیس جمهور وعده احیای دریاچه ارومیه را داد، اما در حال حاضر حال خوبی ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور وعده احیای دریاچه ارومیه را داد، اما در حال حاضر حال خوبی ندارد و در حال حاضر نیز بحث انتقال آب خزر را پیگیری می‌کند که بی شک اگر این پروژه محقق شود خزر به کانون ریزگرد‌ها تبدیل خواهد شد که تهدیدی جدی برای توسعه کشور، محیط زیست و سلامت خواهد بود.

شمالی‌ها و دوستداران طبیعت و محیط زیست اجازه اجرای این پروژه ضد محیط زیستی و غیرکارشناسی را نخواهند داد/ روحانی از مردم عذرخواهی کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: شمالی‌ها و دوستداران طبیعت و محیط زیست اجازه اجرای این پروژه ضد محیط زیستی و غیرکارشناسی را نخواهند داد متاسفانه رئیس جمهور با موضع گیری خود مردم شمال را در مقابل خود قرار داده و احساسات مردم را جریحه دار کرده است در این رابطه می‌طلبد از مردم شمال عذرخواهی کند.

شاعری ادامه داد: طی سال‌های آینده از اغلب مناطق کشور رئیس جمهور داریم و اینکه بخواهند هر کدام به دنبال تامین حق آبه مناطق خود باشند صورت خوشی ندارد.

رئیس جمهور پیگیر انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به سمنان باشد، زیرا این پروژه با هزینه و تبعات کمتر اجرا می‌شود، اما انتقال آب خزر خیالی بیش نیست
انتقال آب خزر به سمنان توهم و خیالی بیش نیست/رئیس جمهور پیگیر انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به سمنان باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به رئیس جمهور توصیه می‌کنم پیگیر انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به سمنان باشد، زیرا ۶۰ درصد این پروژه اجرا شده و تا یزد رسیده است؛ این پروژه با هزینه و تبعات کمتر اجرا می‌شود، اما انتقال آب خزر به سمنان توهم و خیالی بیش نیست. /

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتقال آب خزر به سمنان انتقال آب خزر آب خزر دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی