Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مدیر واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با استناد به خروجی آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست، پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمره‌ صنایع سبز کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مهرداد دهداری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید 30 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو5 بزرگ ‌ترین اقدام محیطی زیستی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مطالعات زیست محیطی(EIA) مرحله چهارم این شرکت نفت در حال انجام است و ممیزی زیست محیطی واحدهای عملیاتی پالایشگاه نیز به صورت هفتگی انجام می گیرد.
مدیر واحد بهداشت و ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: انجام مطالعات زیست محیطی قبل از هرگونه تغییرات در فرآیند واحد را با جدیت پیگیری می‌ کنیم.
دهداری بیان داشت: علاوه بر این در احداث پالایشگاه نیز بسته ‌های حفاظتی تدارک دیده شده تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.
وی در خصوص میزان فضای سبز ایجادی در محوطه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز گفت: بیش از 40 هکتار فضای سبز در مدت زمان کمتر از 2 سال از زمان بهره‌ برداری ایجاد شده است.
این مسوول اضافه کرد: استفاده از گونه ‌های درختی مناسب با اقلیم منطقه در دستور کار قرار گرفته تا به هدف ایجاد 150 هکتار فضای سبز دست یابیم.
وی افزود: عقد قرارداد با سازمان مدیریت پسماند و سایر مراجع مربوطه جهت تحویل پسماندهای عادی، صنعتی و بیمارستانی به صورت تفکیک شده، تدوین روش های مدیریت پسماند و هدف ‌گذاری کمی جهت کاهش زباله را دنبال می کنیم.
دهداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از صنعت های سبز کشور نام برد و تصریح کرد: هوای خروجی دودکش ها به صورت مستمر توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست اندازه گیری می شود که بیانگر نبود آلودگی دودکش های پالایشگاه است.
به گفته مدیر واحد بهداشت و ایمنی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، هم چنین جهت پایش بیشتر خروجی دود کش‌ها، دستگاه آنالایزر پرتابل خریداری شده و اقدام لازم جهت نصب سیستم پایش لحظه‌ای صورت گرفته است.
به گفته وی، احداث ایستگاه سنجش هوای محیطی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نیز در حال انجام است.
دهداری در خصوص روند مدیریت پساب نیز ابراز داشت: تصفیه خانه صنعتی با ظرفیت 275 متر مکعب در ساعت که شامل تصفیه آب‌های حاوی مواد هیدروکربنی، شیمیایی و همچنین فاضلاب بهداشتی احداث شده است.
وی افزود: عایق بندی ها را تقویت کرده ایم و سیستم اکونومایزرهمچنین آنالایزرهای o2 در کوره‌های پالایشگاه جهت بهینه سازی سوخت طراحی و نصب شده است.
آیین رسمی بهره‎ برداری از تولید مستمر بنزین در مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، 10 اردیبهشت ‎ماه سال گذشته (96) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران، سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و مدیران این طرح عظیم ملی و مسئولان استان هرمزگان برگزار شد.
مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس روز پنجشنبه 7 تیرماه 97 با حضور رییس جمهوری، وزیر نفت و جمعی دیگر از مسوولان کشوری و استان هرمزگان در بندرعباس به طور رسمی افتتاح شد.
بزرگ ترین راکتور واحد تصفیه هیدروژنی نفتا (NHT) خاورمیانه با ثبت رکوردی جدید در راستای شیرین سازی نفتای ترش در فاز سوم نیمه اول آبان امسال نیز در مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس بارگذاری شد.
پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران و با ظرفیت 360 میلیون لیتر در روز در قالب 3 مرحله 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در آستانه افتتاح مرحله دوم قرار دارد و به طور رسمی با حضور حسن روحانی، رییس‌ جمهوری افتتاح خواهد شد؛ پالایشگاهی که در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده و هم اکنون روزانه حدود 15 میلیون دلار تنها از بابت تولید 3 فرآورده بنزین، نفت ‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پالايشگاه ستاره خليج فارس مطالعات زيست محيطي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان،‌ به شهروندان 6 کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن 5 ساله ارائه می شود.

به گزارش عصرایران، سایت شبکه العربیه نوشت: براساس این طرح، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ در اولین درخواست، ویزای 5 ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی،‌ قطر،‌ بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن ، معاف هستند.

این نشانه ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می توانند به 28 کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • ورود رسمی ابرهلدینگ اقتصادی به خرید سهام استقلال!