Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:17:51 GMT

رسوایی رژیم صهیونیستی در جریان عملیات 'سپر شمال'

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۱۷۴۴

رسوایی رژیم صهیونیستی در جریان عملیات 'سپر شمال'

تهران - ایرنا - ربوده شدن سلاح های رژیم صهیونیستی در جریان عملیات ارتش این رژیم در مرز لبنان، با واکنش تمسخر آمیز کاربران فضای مجازی کشورهای عربی همراه شد و مخاطبان توان نظامیان اسراییلی را استهزا کردند.

به نوشته روزنامه 'رأی الیوم'، درحالیکه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» از مفقود شدن دو قبضه اسلحه سربازان رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی با لبنان در جریان عملیات 'سپر شمال' خبر داد، فعالان شبکه های اجتماعی در لبنان و دیگر کشورهای عربی، اسراییل و ارتش آن را به تمسخر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارنمای این روزنامه و چند پایگاه خبری صهیونیستی با اعلام این خبر نوشتند: وقتی نظامیان صهیونیست صبح شنبه به منطقه ای باز در نزدیکی «الجلیل» در نزدیک لبنان رسیده و در این منطقه مستقر شدند، سلاح دو نفر از آنان از نوع «MAG» به سرقت رفت.
این رویداد با اظهارنظرهای تمسخر آمیزی از سوی کاربران فضای مجازی همراه شد زیرا ارتش اسراییل در حالت آماده باش و در جریان عملیات بوده که این سلاح های سرقت شد.
پس از تحقیقات مشخص شد که یک موتور سوار زمانی که از منطقه تجمع نظامیان عبور می کرده، در شرایطی که به خاطر مه دید آنها کاهش یافته بوده، سلاح ها را برداشته و از صحنه گریخته است و نظامیان اسراییلی پس از گذشت دو ساعت متوجه شدند که سلاح هایشان مفقود شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی از روز سه شنبه هفته گذشته با ادعای کشف و انهدام تونل های منتسب به حزب الله در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان، عملیاتی موسوم به «سپر شمال» را آغاز کرده است.
یک منبع امنیتی صهیونیستی، مفقود شدن سلاح نظامیان اسراییلی را به شدت خطرناک ارزیابی کرده است.
یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه فیسبوک خود در حالیکه گفته می شود پس از سرقت این سلاح ها «افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسراییل دیگر در شبکه های اجتماعی حاضر نشده، نوشت: سلاح های تو هوشمند هستند اما ارتش تو احمقند.
یک کاربر دیگر با لحنی تمسخرآمیز توئیت کرد: MAG کجاست؟ و کاربر دیگری در جواب او نوشت: شاید در موزه مقاومت در شهر ملیتا در میان سلاح هایی است که حزب الله در سال 2006 از ارتش اسراییل به غنیمت گرفت.
لبنان و فلسطین اشغالی مرزی به طول 79 کیلومتر دارند که همواره طی دوره های مختلف بر اثر سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی پرتنش بوده است.
عقب نشینی رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی (1379 خورشیدی) از جنوب لبنان نیز پایان تجاوزکاری های این رژیم در مناطق مرزی با لبنان نبود زیرا هنوز بخش هایی از خاک لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی است.
افزون بر این، بارها نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت موردی و در اقداماتی تحریک آمیز به خاک لبنان تجاوز و سپس عقب نشینی کرده اند و این موارد غیر از تجاوزات هوایی مکرر صهیونیست ها به لبنان است.
از سوی دیگر دو سالی می شود که لبنان با دشمن صهیونیستی، درباره ساخت دیوار حائل و حفاری خندق ها و تغییر جغرافیایی مناطق مرزی به شدت اختلاف دارد.
خاورم ** 9366 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان رژيم صهيونيستي سرقت سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان سلاح گزارش داد یک موشک هدایت شونده دقیق رژیم صهیونیستی تعدادی از کودکان را در غزه که در حال بازی بودند حدود 2 هفته پیش به شهادت رساند.

به گزارش ایسنا، شبکه سی ان ان گزارش داد: این حمله ۱۶ آوریل در حدود ساعت ۳:۴۰ دقیقه بعد از ظهر در خیابان شلوغی در اردوگاه المغازی در غزه رخ داد.

به رغم اینکه ارتش رژیم صهیونیستی کشتن کودکان را تکذیب می‌کند اما شبکه سی‌ان‌ان تاکید کرد اسناد و مدارکی که درباره مکان حمله جمع آوری شده چیزی کاملا متفاوت با اظهارات ارتش رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش این شبکه، یک دختر بچه ۱۰ ساله به نام شهد به همراه ۱۰ کودک دیگر که در خیابان بازی می‌کردند، در این حمله شهید شدند.

این شبکه افزود سه کارشناس سلاح ویدیوها و تصاویر گرفته شده از آسیب‌های ناشی از این حمله و ترکش‌هایی را که بر جای گذاشته، بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این کشتار احتمالا ناشی از مهمات هدایت شونده دقیق بوده که توسط ارتش رژیم صهیونیستی استفاده شده است.

این شبکه به نقل از کریس کوپ اسمیث، افسر سابق ارتش انگلیس و کارشناس سلاح که در تحقیقات درباره مهمات استفاده شده توسط رژیم صهیونیستی در غزه مهارت دارد، گفت: بر اساس تصاویر گرفته شده از این حادثه این حمله قطعا ناشی از یک موشک هدایت شونده دقیق بوده که توسط یک پهپاد صهیونیستی شلیک شده است.

این حمله حفره کوچکی را در مسیر و شکاف‌های کوچکی را در ساختمان‌های اطراف ایجاد کرد که به گفته کارشناسان سلاح ناشی از ترکش‌های یک موشک پیشرفته بوده است.

بر اساس گزارش سی ان ان بعد از گذشت ۲ هفته ارتش رژیم صهیونیستی همچنان مسؤولیت این حمله را قبول نمی‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در زمان حمله گفته بود که اطلاعی از تعداد قربانیان ندارند اما این حادثه را بررسی می‌کنند.

بعد از ۲ هفته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق با این حمله موافقت شده بود. ارتش رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه اسناد و مدارک اضافی درباره ادعاهای خود ارائه نکرد و به سوالاتی درباره ماهیت هدف یا اینکه آیا افراد مسلحی نیز در این حمله کشته شده‌اند، پاسخ نداد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها