Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس یداله رحمانی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور دکتر مهدی میزبان، مدیرکل دفتر مطالعات جامع عشایری سازمان امور عشایرکشور برگزار شد بر اهمیت جایگاه عشایر در کشور تاکید کرد و افزود: جامعه عشایری، جامعه ای صرفا تولید کننده است و بین 25 تا 30درصد گوشت مورد نیاز کشور  را تامین می کند همچنین 30 درصد از صنایع دستی موجود توسط این قشر تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری یکی از دغدغه های اساسی در شرایط کنونی کشور است، خاطرنشان کرد: جامعه تولید کننده عشایر نه تنها چنین دغدغه ای برای جامعه ایجاد نمی کنند بلکه به ایجاد فرصت های شغلی نیز کمک کرده اند. سرپرست استانداری فارس با تاکید بر ظرفیت ها و توانمندی های بیشمار جامعه عشایری،افزود:  این نوع از زندگی یکی از جاذبه های گردشگری استان است که به دلیل اقبال به بوم گردی حائز اهمیت است. مهندس رحمانی با تاکید بر اهمیت جایگاه عشایر بر لزوم حل مشکلات این قشر تاکید و عنوان کرد: وظایف همه دستگاه ها در خصوص حل مشکلات جامعه عشایری مشخص شده و انتظار می رود بر اساس آیین نامه ها و دستور العمل ها با جدیت در دستور کار مدیران قرار گیرد. سرپرست استانداری فارس مناسب ترین راه برای به نتیجه رسیدن برنامه های تدوین شده در حوزه عشایری را بهره گرفتن از منابع ارزش افزوده دانست  که بر اساس قانون به عنوان سهم جامعه عشایری در نظر گرفته شده است. وی با تاکید بر لزوم توجه به چهار موضوع آب رسانی، برق رسانی، اسکان و بهسازی و مدرسه ، اظهار کرد: اولویت بندی پروژه های عشایری باید به درستی مشخص شده و این اطلاعات در اختیار فرمانداران قرار بگیرد. مهندس رحمانی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اعتبارات عشایری از سوی فرمانداری ها توزیع می شود، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید تخصیص این اعتبارات را با نظر دست اندرکاران امور عشایر انجام دهند. وی همچنین در خصوص تامین 2500 پکیج انرژی خورشیدی تاکید کرد: مقرر شد اقدامات فنی مورد نیاز تا 15 دی ماه انجام و این پکیج ها نیز تا پایان سال بین عشایر توزیع شود.  سرپرست استانداری فارس با اشاره به اینکه 75 درصد از عشایر استان همچنان کوچ رو هستند توجه به ایل راه و مسیر کوچ عشایر را دارای اهمیت ویژه دانست و از شهرداری شیراز خواست تا زمان ایجاد ایل راه جدید، زمینه عبور عشایر را فراهم کند.  وی یادآور شد: این مسیر کوچ عشایر علاوه بر اینکه عبور عشایر را تسهیل می کند، می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری زمینه سودآوری را نیز مهیا کند.  سرپرست استانداری فارس با تاکید بر اینکه اختصاص کد آبادی برای محل های اسکان عشایر باید در اسرع وقت انجام شود، اظهار کرد: این اقدام سبب می شود علاوه بر سهم عشایر از منابع ارزش افزوده تخصیص سایر منابع اعتباری نیز با سهولت انجام شده و بهبود سالانه 5درصد شاخص های جامعه عشایر در برنامه توسعه محقق شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه شورای برنامه ریزی شاخص صنایع دستی قانون مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذرفر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قابل حمل بودن و نصب آسان و وزن کم از مهمترین مزایای پنل‌های خورشیدی است.

وی بیان داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است و مصرف کننده نیز بدون نیاز به متخصص، به راحتی می‌تواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

آذر فر تصریح کرد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند، باید در سامانه عشایری ثبت نام و برای دریافت پنل خورشیدی، کد دریافت کنند.

وی افزود: دوهزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد.

آذرفر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری، یکهزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع می‌شود و عشایر تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی سهم آورده هر عشایر را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 6085350

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت