Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران هندو امروز برای اعلام خواسته خود مبنی برساخت معبد بر ویرانه های مسجد «ایودیا» در دهلی نو گردهم جمع شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، هزاران هندو و راهب امروز یکشنبه (18 آذر) در دهلی نو گردهم آمدند تا « نارندرا دامورداس مودی» نخست وزیر هند را به ساخت معبدی بر روی ویرانه های مسجد تاریخی متعلق به قرن 16 تشویق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این درخواست ها برای ساخت معبد جدید در شهر ایودیا در شمال این کشور قبل از انتخابات ماه می 2019 میلادی انجام می گیرد که تلاشی برای پیروزی دوباره مودی در این انتخابات است.

 

تحلیلگران پیش بینی می کنند که حزب « بهاراتیا جاناتا » به ریاست مودی نتایج کمتری نسبت به سال 2014 میلادی به دست بیاورند.

بسیاری، این حزب را متهم می کنند که از مسایل طایفه ای را برای تایید مردمی و جمع کردن آرا استفاده می کند.

 

حزب بهاراتیا جاناتا و گروههای هندو از سی سال پیش هربار با نزدیک شدن به انتخابات، مسئله ایودیا را برای ایجاد تنش بین هندوها و اقلیت مسلمان این کشور که 14 درصد از جمعیت هند را تشکیل می دهد، باز می کنند.

 گروهی از آشوبگران هندو، این مسجد را در سال 1992 میلادی تخریب کردند که در نتیجه آن نزدیک به دو هزار نفر کشته شدند و یکی از بدترین فصل های خشونت دینی در هند از زمان تقسیم آن در سال 1947 را رقم زدند.

 

بیشتر هندوها براین باورند که «لرد رام» یکی از شخصیت های مقدس نزد هندوها در ایودیا متولد شده است و گروههای هندو اصرار دارند تا  این مکان برای معبد بوده است، پیش از اینکه حاکم مسلمان در سال 1528 میلادی مسجد در آن بنا کند.

گروههای هندو و اسلامی از دادگاه عالی این کشور خواستند تا برای حل این مسئله کمک کند، اما دادگاه وقت بیشتری برای صدور حکم خواسته است.

 

 

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی لاریجانی مشهد حسن روحانی روحانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مسلمان هندوستان هند مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، هرچند فضاپیمای ویاژر یک هنوز داده های علمی درستی به زمین نمی فرستد اما اکنون اطلاعات قابل استفاده درباره سلامت و وضعیت عملیاتی سیستم های مهندسی خود ارسال می کند.

ویاژر یک نخستین شی ساخت انسان بود که در سال ۱۹۷۷ میلادی به فضا پرتاب شد و حدود ۳۵ سال بعد از منظومه شمسی خارج و وارد فضای بین ستاره ای شد. پس از آن نیز ویاژر ۲ به فضا فرستاده شد. این فضاپیما هنوز هم فعال است و با زمین ارتباط برقرار می کند.

هر دو کاوشگر تنها ابزارهای ساخت انسان هستند که فضای خارج از تاثیر خورشید را بررسی می کنند. البته در نوامبر ۲۰۲۳ میلادی ویاژر یک پس از ۱۱ سال اکتشاف و در فاصله ۲۴ میلیارد کیلومتری زمین ارتباط سیستم رایانشی این فضاپیما با تیم پروژه روی زمین قطع شد.

تیم عملیات ویاژر یک ناسا در ماه مارس سال جاری میلادی سیگنال دیجیتالی به فضاپیما ارسال کردند تا سیستم FDS آن را وادار کنند کل حافظه ابزار را به زمین بفرستد. این تخلیه حافظه به مهندسان و محققان اختلالی را نشان داد که در نتیجه یک کد معیوب در یک تراشه به وجود آمده بود. از بین رفتن این کد سبب شد اطلاعات علمی و مهندسی ویاژر غیرقابل استفاده شود.

مهندسان ناسا نمی توانند به طور فیزیکی این تراشه را تعمیر یا جایگزین کنند اما آنها می توانند از راه دور کد معیوب را در جای دیگری از حافظه FDS قرار دهند. هرچند هیچ یک از بخش های حافظه به اندازه ای بزرگ نیست که کد را به طور کامل در خود جای دهد این تیم می تواند بخش مذکور را به چند قسمت تقسیم در بخش های جداگانه قرار دهد.

کد خبر 6086088 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • تصاویری از معبد باستانی در ایران؛ شاهکار نقش‌برجسته اژدها را ببینید
  • (تصاویر) معبد داش‌کَسَن، شاهکار ایلخانی در سلطانیه
  • آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان
  • انتشار خاطرات منفورترین نخست وزیر تاریخ بریتانیا
  • جهش واردات نفت چین از روسیه
  • انتخابات هند، بزرگترین در جهان (+ عکس) / رای گیری از یک میلیارد نفر