Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:20:05 GMT

کودکان کار جنوب پایتخت، شب یلدا را جشن می گیرند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۱۹۷۲

کودکان کار جنوب پایتخت، شب یلدا را جشن می گیرند

تهران- ایرنا - رئیس فرهنگسرای مهر گفت: این فرهنگسرا با هدف ایجاد حس همدلی و مهربانی با کودکان آسیب دیده و نیازمند در آستانه برپایی جشن ایرانی شب یلدا، ویژه برنامه «خشت هایی به قامت یلدا» را در کوره های آجرپزی جنوب پایتخت برگزار می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز فرهنگی هنری شهرداری منطقه 19، سعید رنجبریان گفت: این برنامه، ویژه کودکان کار و کم برخوردار که در کوره های آجرپزی حاشیه جنوب شهر تهران کار می کنند و سکونت دارند، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: جشن خشت هایی به قامت یلدا روز سه شنبه بیستم آذرماه ساعت 14 در کوره های آجرپزی محله دولتخواه با حمایت خیرین و همکاری گروه جهادی حنیفا برگزار می شود.
رنجبریان، شاهنامه خوانی، نمایش شاد موزیکال، قصه گویی و بازی های سنتی و محلی برای کودکان و خانواده های آنان را از جمله بخش های این برنامه عنوان کرد.
وی افزود: همچنین در حاشیه ویژه برنامه «خشت هایی به قامت یلدا»، آیین نمادین شب چله به همراه کودکان کار و خانواده های آنان دور کرسی برگزار و پس از تفال به حافظ، هدایایی به رسم یادبود به آنان داده می شود.
علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه های فرهنگی هنری منطقه نوزده می توانند به نشانی اینترنتی mehr.farhangsara.ir مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌ 55032500 تماس بگیرند.
تهرام/7245/ 6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگسراي مهر كودكان كار جشن شب يلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ نور معرفت عطار نیشابوری روشنگر کوره راه جهالت برای اهل فکرت است

ایسنا/خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری» وارسته‌ای است که شمیم روح‌نواز وجودش همچنان تاریخ ادب حکمت و عرفان این مرز و بوم را انباشته و چراغ نور معرفتش روشنگر کوره راه جهالت برای اهل فکرت گشته است.

همزمان با روز ملی عطار نیشابور پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیشابور قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است؛

ای بینشان محض نشان از که جویمت                 

گشت در تو هر دو جهان از که جویمت

گرامی داشت نام بزرگان و مفاخر کشور عزیزمان ایران، همانا بزرگداشت سلسلة العلوم انسانی - الهی است که از پس گذشت سده‌های بسیار، زمینه و زمانه‌های نیک‌اندیشی را چه در بُعد نظری و چه عملی نه تنها برای اهل خرد و اندیشه ایرانی و مسلمان بلکه در پهنه‌ای گسترده در این کره خاکی و به منظور زیست انسان متعالی فراهم ساخته است.

به یقین فرید دهر و وحید عصری چون «شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری» وارسته‌ای است که شمیم روح‌نواز وجودش همچنان تاریخ ادب حکمت و عرفان این مرز و بوم را انباشته و چراغ نور معرفتش روشنگر کوره راه جهالت برای اهل فکرت گشته است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است؛ افتخاری بس گرانبهاست که دکان عطاری «عطار» همچنان مداواگر جان خسته دلانی است که هنوز با مراجعه به تذکرة الاولیاء، منطق الطیر، اسرارنامه، مصیبت‌نامه، خسرونامه و دیگر آثارش روحی تازه بر می‌گیرند و به رهنمونی هدهد خردمند در مسیر شناخت ناشناخته‌ها گام می‌نهند.

خداوند منان را شاکریم که اینک و در سالیان نه چندان دور توفیق شناخت هر چه بیشتر این شیخ و عارف فرزانه بیش از پیش حاصل شده است. مسلماً در این راه، همت بی‌وقفه و جلای قلم و اندیشه بزرگانی چون علامه محمد قزوینی، استاد بدیع‌الزمان فروزانفر، استاد سعید نفیسی، استاد عبدالحسین زرین‌کوب، استاد محمدرضا شفیعی کدکنی و ده‌ها محقق و پژوهشگر داخلی و خارجی رفیق توفیق نسلی نو از پژوهشگرانی شده است که با جان و دل به پیروی از این حکیم نامدار برخاسته‌اند.

وی در بخش دیگر اظهار کرد: ۲۵ فروردین‌ماه هر سال که در تقویم ملی ایران به نام این شاعر عارف و شیخ حکیم مزین گشته فرصتی است برای بازخوانی و بازیابی میراث معنوی ایشان تا از رهگذر آن بتوان عالمی دیگر ساخت و از نو آدمی.

اسماعیلی در بخش پایانی پیام آورده است؛ از این فرصت بهره می‌گیرم، کوشش‌های بی‌وقفه همه دست اندرکاران و برگزار کنندگان این آیین فرخنده به ویژه مردمان نیک سرشت نیشابور، دوستداران آثار و مفاخر فرهنگی کشور، دانشجویان، پژوهشگران و استادان معرفت بخش را ارج می‌نهم و برای ایشان سربلندی و عزت آرزو می‌نمایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • مدارس هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر و فارس تعطیل شدند
  • ژاوی: باید مونتجوئیک را تبدیل به یک کوره داغ کنیم
  • سیاوش چراغی‌پور؛ از «زیرخاکی» تا سریال جدید سروش صحت
  • مردم شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران از اقدام سپاه حمایت می‌کنند
  • همسایگان سرسبز و مناسب سفر اطراف پایتخت کدامند؟
  • پخش «سرزمین شعر» با محور مقاومت زنان و کودکان غزه
  • چراغ نور معرفت عطار نیشابوری روشنگر کوره راه جهالت برای اهل فکرت است