Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال‌های گذشته به جهت افزایش سوددهی پروژه‌های نفتی در جمهوری آذربایجان ساخت و سازهای عظیمی در شهر باکو آغاز گردیده است اما هنوز هم بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور به جز باکو، به یک روستای بزرگ بیشتر شباهت دارند تا شهر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، طی روزهای گذشته آماری از شاخص رفاه در جمهوری آذربایجان منتشر شده که واکنش‌های مختلف و بعضا متناقضی را در جمهوری آذربایجان در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی شاخص رفاه با انتشار گزارشی در پایان ماه نوامبر، آخرین وضعیت رفاه مردم در بیش از 140 کشور جهان را منتشر کرده است. در این گزارش، جمهوری آذربایجان در ردیف 99، ارمنستان در ردیف 88، گرجستان در ردیف 80، روسیه در ردیف 96 و ایران نیز در ردیف 108 قرار گرفته است.

بنا بر مقایسه‌ی روزنامه ینی مساوات جمهوری آذربایجان، این کشور در آمار سال گذشته از میان 143 کشور جهان در رتبه 108 قرار گرفته بود و امسال نیز سه پله پیشرفت داشته است.

بختیار صادیق اف نماینده مجلس ملی آذربایجان و سردبیر روزنامه آذربایجان در یک واکنش منفی به انتشار این گزارش، اساسا آن را صحیح نمی‌داند و اوضاع مردم کشورش را بسیار بهتر از این‌ها توصیف می‌کند. این نماینده مجلس می‌گوید: وضعیت رفاه مردم یک کشور تنها با ارقام سنجیده نمی‌شود، بلکه باید آن را با چشم مشاهده کرد. من نمی‌دانم که این نهاد محاسبات خود را در کجای آذربایجان و بر اساس چه ارقامی تهیه کرده و شاید در این زمینه نگاه سیاسی وجود داشته است.

این نماینده مجلس آذربایجان مدعی است تهیه کنندگان گزارش مزبور از اوضاع آذربایجان بی‌خبرند و می‌گوید: اگر شما از این طرف کشور تا آن طرف سفر کنید، می‌بینید که مردم برای خود خانه‌های مجللی می‌سازند و حتی به یک خودرو نیز اکتفا نمی‌کنند؛ این نماینده مجلس آذربایجان شلوغی رستوران‌ها و مجالس عروسی مردم را نشانه‌ی رفاه معرفی می‌کند.

صحبت‌های این نماینده در ادامه بیشتر سیاسی می‌شود و با عنوان ایران در حال تحریم سعی دارد تا بگوید وضع مردم ایران از آنچه که در گزارش آمده است، بدتر است. وی عنوان می‌کند: اگر یک سازمانی وضعیت رفاه مردم آذربایجان را با وضعیت مردم ایران در حال تحریم مقایسه کند و تفاوت ناچیزی بین آن‌ها قائل شود، نشان از ناعادلانه بودن گزارش آن‌هاست چون اتباع آذربایجان برای مداوا و سایر کارها به ایران سفر می‌کنند و از اوضاع ایران بی‌خبر نیستند.

فکرت یوسف اف وزیر اسبق امور مالی آذربایجان و کارشناس مسایل اقتصادی نیز به این گزارش معترض است و آن را صحیح نمی‌داند و می‌گوید: این گزارش با استانداردهای دوگانه تنظیم شده است و نمی‌تواند توصیف واقعی از اقتصاد و رفاه آذربایجان داشته باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که علی رغم زرق و برق رسانه‌ای در این کشور، هنوز هم بسیاری از مردم از نظر معیشتی در وضع نابسامانی قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون نفر از آذری‌ها در روسیه زندگی می‌کنند و این تعداد در برخی فصول به بیش از 3 میلیون نفر می‌رسد که اغلب مهاجرین کاری می‌باشند که به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و نبود شغل مناسب، به ناچار به عنوان نیروی کار در روسیه حضور دارند.

در سال‌های گذشته به جهت افزایش سوددهی پروژه‌های نفتی در جمهوری آذربایجان ساخت و سازهای عظیمی در شهر باکو آغاز گردیده است اما هنوز هم بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور به جز باکو، به یک روستای بزرگ بیشتر شباهت دارند تا شهر. طبیعتا عدم توسعه یافتگی شهری و روستایی در جمهوری آذربایجان البته به جز باکو، نمود ویژه‌ای دارد که مورد توجه سازمان‌های جهانی برای تهیه‌ی آمار بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره متفاوت پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جی جین هی بازیگر کره ای که به دلیل بازی در نقش افسر مین جانگو در مجموعه تلویزیونی جواهری در قصر و نقش آفرینی به عنوان امپراتور سومجونگ در سریال افسانه دونگ‌یی در ایران شناخته می شود، به تازگی تصاویری از تغییر تیپ و چهره اش در ۵۲ سالگی منتشر کرده است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895942

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • اقدام عجیب لیلا، دختر الهام علی‌اف و دوست‌پسر یهودی‌اش!
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • چهره متفاوت پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی/ عکس
  • اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم