Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@14:24:14 GMT

کیفیت تصویر ۸K در ژاپن محقق شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۲۰۸۶

کیفیت تصویر ۸K در ژاپن محقق شد

رکنا: پس از ماه‌ها تلاش، شبکه تلویزیونی NHK ژاپن موفق شد اولین پخش ماهواره‌ای تصاویر با رزولوشن ۸ K. را انجام دهد.

به گزارش رکنا، پس از ماه‌ها تلاش، شبکه تلویزیونی NHK ژاپن موفق شد اولین پخش ماهواره‌ای تصاویر با رزولوشن ۸K را انجام دهد.

اولین شبکه ماهواره‌ای پخش تلویزیونی ۸K دنیا می‌تواند ویدیوهایی ۲۴ کاناله شامل ۲۲ کانال صوتی و ۲ کانال ساب ووفر را روی آنتن پخش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین محتوای ۸K پخش شده از این شبکه، فیلم معروف «۲۰۰۱: اودیسه فضایی» بود که در سال ۱۹۶۸ ساخته شده است.

برای تبدیل این فیلم قدیمی به فرمت ویدیوهای ۸K، تمام نگاتیوهای ۷۰ میلی‌متری اصلی این فیلم به طور اختصاصی برای دستیابی به کیفیت بهتر اسکن شدند.

این شبکه ماهواره‌ای می‌خواهد از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ بعدازظهر پخش ویدیویی ۸K داشته باشد. فیلم‌های افتتاحیه المپیک لندن و ریو، کنسرت‌های مشهور خوانندگان ژاپنی و برخی کنسرت‌های جهانی از دیگر محتوای ۸K پخش شده توسط این شبکه تلویزیونی هستند.

البته، این شبکه ماهواره‌ای محتوای پخش شده را به هر دو فرمت ۴K و ۸K روی آنتن می‌برد تا کاربرانی که هنوز به تجهیزات ۸K مجهز نشده‌اند؛ بتوانند ویدیوها را با فرمت ۴K تماشا کنند. در فرمت ۸K دقت تصویر ویدیوها حدود ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل است که ۴ برابر دقت تصویر ۴K و ۱۶ برابر دقت تصویر ۱۰۸۰P خواهد بود.

کاربران برای تماشای محتوای ۸K این شبکه ماهواره‌ای به دستگاه گیرنده و تلویزیون ۸K نیاز دارند. از سوی دیگر، محتوای ۸K بسیار کمی برای پخش توسط شبکه‌های تلویزیونی وجود دارد.

ماه گذشته، شرکت شارپ از یک تلویزیون به نام «Super Hi-Vision» با تیونر مخصوص پخش ویدیویی ۸K رونمایی کرد تا مردم ترغیب شوند تلویزیون‌های ۸K برای تماشای محتوای این شبکه ماهواره‌ای خریداری کنند.

دنیای ۸K هنوز در ابتدای راه خود است. تلویزیون‌های ۸K قیمت بسیار بالایی دارند و به جریان اصلی بازار Store تبدیل نشده‌اند. شرکت‌های انگشت‌شماری موفق شدند تلویزیون‌های ۸K تولید و عرضه کنند. پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه CES 2019 شاهد موجی از معرفی تلویزیون‌های ۸K باشیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شمارش معکوس برای اعدام باقری‌ درمنی

منبع: رکنا

کلیدواژه: فیلم تلویزیون بازار Store ژاپن شبکه تلویزیونی ماهواره تصاویر ماه عکس مرد قتل افغان فیلم ساعت اخبار افغانستان حوادث افغانستان تهران دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی