Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌ سابق مجلس ملی پاکستان از برگزاری دومین کنفرانس روسای مجالس که در تهران برگزار شد، ابراز خشنودی کرد.

به گزارش ایسنا، سردار ایاز صادق، رئیس سابق مجلس ملی پاکستان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«تحت ریاست بنده، مجلس ملی پاکستان سال گذشته، اولین میزبان کنفرانس روسای مجالس ۶ کشور آسیایی (ایران، پاکستان، افغانستان، چین، روسیه و ترکیه) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بسیار خرسند و مفتخرم که جزئی از دومین کنفرانس روسای مجالس در تهران بوده‌ام.»

به گزارش ایسنا، "کنفرانس روسای مجالس شش کشور" روز گذشته (شنبه)با سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان آغاز شد و بعد از آن روسای پنج کشور ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه و روسیه و نایب رئیس مجلس چین به ایراد سخن پرداختند.

تاکید روسای مجالس بر لزوم مقابله با تروریسم و استفاده از ظرفیت‌های کشورها برای رسیدن به این هدف و توسعه روابط اقتصادی بود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری بعد از پایان مراسم اختتامیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه با اشاره به این اجلاس گفت: اصل اجلاس با ابتکار مجلس پاکستان در سال گذشته شکل گرفت. فلسفه آن این است که چرا تحرکات اعم از جنگ و تروریست را فقط در آسیا می‌بینیم که این طبیعی نیست. ممکن است گفته شود افراد افراطی در منطقه تربیت شدند اما موضوع آن است که عامل خارجی سامان داده است و موضوع مهمتری پشت آنهاست.

وی افزود: آنها می‌خواهند نقش آسیا را برای جهش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی بگیرند. لذا جنگ و مسئله تروریست را در آسیا قرار دادند. با توجه به این اتفاقات جا داشت که چنین جمعی تشکیل شود تا بررسی کنند چرا آسیا دچار مشکل شده و عوامل بیرونی چقدر بر آن اثرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه این حرکت مفید باشد، گفت: ما می‌خواهیم در کنار ارتقای امنیت موضوعات اقتصادی را هم پیگیر باشیم تا در آینده شاهد وضع بهتری در آسیا باشیم.

لاریجانی درباره دستاوردهای عملی این اجلاس گفت: در این اجلاس نکات مختلفی را بیان کردند. برخی روی چارچوب‌ها اشاره داشتند و اینکه باید تمامی توان برای مقابله با تروریسم به کار گرفته شود. توجه به ریشه‌های رشد تروریسم و همکاری‌های اقتصادی فیمابین شش کشور از جمله موارد دیگری بود که به آن اشاره شد. همچنین بر لزوم سرمایه گذاری و همگرایی فکری بین کشورها تاکید شد.

لاریجانی یادآور شد: ابتدای شکل گیری این کنفرانس حرف‌های زیادی در مورد لزوم شکل گیری و یا عدم آن مطرح می‌شد اما امروز به این نتیجه رسیدیم که برای مبارزه با تروریسم و حل و فصل آن چنین کنفرانسی ضروری بوده است چون دیگر کشورها ظرفیت ندارند که یک کشور با یک جانبه‌گرایی مدیریت را در سطح جهان داشته باشد که به این موارد در بیانیه اشاره شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان ايران پاكستان تركيه جمهوري چين روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!

به گزارش "ورزش سه"، چن ژیوآن، رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین (CFA) به اتهام دریافت رشوه سنگین به حبس ابد محکوم شده است.

به گزارش بی بی سی، چن ژیوآن به دریافت رشوه به ارزش 81 میلیون یوان (11 میلیون دلار) اعتراف کرده است. محکومیت او در بخشی از بحبوحه سرکوب فساد توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، صورت می‌گیرد. تایید شده که 12 مربی فوتبال هم تحت بازجویی هستند.

گفته می‌شود که فعالیت غیرقانونی چن ژیوآن بین سال‌های 2010 تا 2023 انجام شده و دادستان‌ها می‌گویند که او پول و اشیای قیمتی را در ازای کمک برای امضای قراردادها و ترتیب دادن رویدادهای ورزشی پذیرفته است.

گفته می‌شود که او خسارت بسیار زیادی به فوتبال چین وارد کرده و موجب پسرفت عجیب این رشته ورزشی در کشورش شده است.

دولت چین اخیرا فساد در ورزش، ارتش و صنعت بانکداری را سرکوب کرده است. به گزارش رسانه‌های این کشور، 3 مقام فوتبالی دیگر به اتهام فساد مالی به 8 تا 14 سال زندان محکوم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟! /از رأی نیاوردن باهنر تعجب نکردم
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین
  • واکنش مخبر به انتقادها از «وعده ناممکن دولت» / تولید ۴ میلیون مسکن، مصوبه مجلس بود / کاهش تورم زمان بر است
  • جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص برگزاری انتخابات و مشارکت آحاد مردم